Opt ani de Pro Cinema. Ce urmează?

Postat la 20 aprilie 2012 54 afişări

Pro Cinema este de opt ani principalul nume de pe piaţa canalelor de film din România, o piaţă în care ideea de competiţie nu mai este de mult o glumă. Obiectivul anului 2012 vizează tranşarea definitivă a lucrurilor: leadership absolut pe nişa sa.

Lansarea postului dedicat femeilor "Acasă TV" a scris primul capitol în istoria televiziunilor de nişă din România. A fost un proiect de succes, care a încurajat o idee şi mai îndrăzneaţă - de a lansa o televiziune care să se adreseze cinefililor. Apariţia Pro Cinema, care la doar un an de la lansare a ajuns lider de piaţă, a reconfirmat faptul că televiziunile de nişă au un potenţial uriaş de creştere. Ideea de a înfiinţa un canal de televiziune dedicat exclusiv cinefililor a apărut în primăvara anului 2003, iar peste un an a avut loc şi lansarea.

De atunci a început o evoluţie constantă, generată de aplicarea unei reţete complexe, care a constat într-un mix de concepte şi genuri, care să se plieze pe o gamă cât mai extinsă de preferinţe cinematografice. "Încă de la lansare, Pro Cinema s-a dorit a fi primul post de televiziune cu un format românesc dedicat filmelor, serialelor, dar şi documentarelor legate de profilul canalului. Acesta este unul dintre atuurile Pro Cinema, la care se adaugă diversitatea de genuri şi stilistică din grila de programe", spune Lucia Antal, directorul executiv al Pro Cinema.

"Filmul de 10", spre exemplu, este cel mai puternic şi mai popular dintre subbrandurile Pro Cinema, urmat de "Ora de comedie", care de-a lungul timpului a găzduit serii celebre, precum Seinfeld sau MASH şi serialele de acţiune. "Cine TePrinde" este un alt concept de succes al postului, în special datorită formatului său inedit, în care Cristian Tudor Popescu prezintă telespectatorilor cele mai interesante şi provocatoare opere cinematografice. Filmele şi programele sunt astfel alese încât să atragă atenţia unei categorii foarte importante de public - telespectatorul tânăr, cu o educaţie peste medie şi pasionat de filme. "Peste o treime din piaţa totală a televiziunilor de film este deţinută de Pro Cinema, care reuşeşte să-şi ţină la distanţă principalii competitori. Este canalul numărul unu al nişei de film şi atinge în prime time dublul audienţei comparativ cu următoarele două canale de film pe targetul 18-49 urban", spune Lucia Antal, directorul executiv al Pro Cinema.

Telespectatorul Pro Cinema este, în primul rând, unul care îşi doreşte să vadă filme bune. Este, în general, tânăr, adică are o vârstă cuprinsă între 18 şi 49 de ani, are o educaţie peste medie şi cei mai mulţi dintre telespectatori sunt bărbaţi. "Aş putea spune despre el că a devenit mai selectiv şi mai pretenţios cu trecerea timpului şi aceasta tocmai pentru că este dependent de filme şi seriale", subliniază Antal.

Targetul de audienţă pentru anul 2012 este, în primul rând, consolidarea leadership-ului de 100% în rândul nişei de cinema, iar apoi "ne-am dori o susţinere mult mai intensă a filmului românesc, a industriei româneşti de film, pe care de altfel am şi început-o prin parteneriatul pe care îl avem cu premiile Gopo", mai spune directorul executiv al Pro Cinema.

Pro Cinema face parte din compania Pro TV S.A., care a raportat pentru trimestrul al treilea al anului trecut o cifră de afaceri de 31 de milioane de dolari, în creştere faţă de valoarea înregistrată în aceeaşi perioadă a anului 2010, respectiv 29 milioane de dolari. Asta în ciuda faptului că piaţa de publicitate a scăzut cel mai sever în trimestrul al treilea dintre toate ţările în care operează CME, grupul care deţine Pro TV S.A. Profitul OIBDA a fost de 4,6 milioane de dolari, cu 7% mai mare decât în aceeaşi perioadă din 2010. Compania Pro TV deţine posturile de televiziune Pro TV, Acasă, Pro Cinema, Pro TV Internaţional, Sport.ro şi MTV şi face parte din grupul american CME (Central European Media Enterprises). Compania americană deţine 95% din Pro TV SA, restul de acţiuni fiind în posesia lui

Adrian Sârbu.

Grupul american, care este cotat pe bursa americană Nasdaq şi pe bursa din Praga, deţine canale de televiziune în Cehia, România, Slovenia, Slovacia, Croaţia şi Bulgaria. Adrian Sârbu, cel care a creat Pro TV acum 16 ani, conduce CME de aproape trei ani. El deţine în România, printre alte active media, Ziarul Financiar şi BUSINESS Magazin.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
media,
Pro Cinema,
canale de film
/media-marketing/opt-ani-de-pro-cinema-ce-urmeaza-9539734
9539734
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.