Medicamentele cu prescriptie la TV
Publicitatea la medicamentele cu prescriptie este interzisa la televiziune. Ridicarea interdictiei a fost luata in discutie dar respinsa de mai multe ori de catre CE, ultima data in mai 2004.
- UNIUNEA EUROPEANA
LEGISLATIE: Publicitatea la medicamentele cu prescriptie este interzisa la televiziune. Ridicarea interdictiei a fost luata in discutie dar respinsa de mai multe ori de catre CE, ultima data in mai 2004.
ARGUMENTE PRO: Pacientii care sufera de HIV, astm sau cancer spun ca accesul la informatii - inclusiv publicitare - despre noi tratamente le poate prelungi si chiar salva viata.
ARGUMENTE CONTRA: Multe dintre guvernele tarilor europene se tem ca o eventuala ridicare a restrictiilor la publicitatea TV ar putea determina pacientii sa solicite noi medicamente, care ar fi prea costisitoare pentru bugetele de sanatate.
- STATELE UNITE ALE AMERICII
LEGISLATIE: Restrictiile pentru publicitatea TV la medicamentele care se vand pe baza de prescriptie au fost ridicate in 1997.
PUBLICITATE: In 2003, numai publicitatea TV la medicamentele cu prescriptie a insumat 3,8 mld. dolari. Vioxx este cel mai recent caz care arata relatia directa dintre volumul vanzarilor si publicitate.
CONSECINTE: Cresterea artificiala a costurilor nationale de sanatate, pentru ca pacientii prefera sa ceara doctorilor un medicament pe baza de reteta, care este mai scump, dar compensat de la bugetul de asigurari, decat sa plateasca din buzunar un OTC mai ieftin.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro