De ce ar putea iesi din business omul care de 19 ani conduce Centrade Saatchi & Saatchi Romania

Autor: Ana Raduta Postat la 26 mai 2011 181 afişări

Intre Radu Florescu si agentia pe care a lansat-o in Romania este o legatura aproape ombilicala. Dupa 19 ani de cand conduce afacerile grupului Centrade in Romania, Radu Florescu vorbeste insa pentru prima data despre un eventual exit. Pana atunci, supravegheaza in detaliu unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din Romania.

Spre deosebire de alti colegi de breasla, nume grele si pionieri in industria de publicitate din Romania, pe Radu Florescu il gasesti in fiecare zi la birou. "Uneori, chiar si in week-end", completeaza omul care de 19 ani conduce Centrade Saatchi & Saatchi Romania. Un grup pe care in 1990 l-a infiintat alaturi de fratii sai John si Nicholas Alexander si care s-a extins treptat, dupa afilierea cu Saatchi & Saatchi, pana la sapte agentii diferite: Zenith Media (agentia de media buying si motorul financiar al grupului), Saatchi & Saatchi (agentia de creatie si principala ramura de activitate a grupului); Saatchi & Saatchi X (agentia de BTL), Saatchi & Saatchi PR (care gestioneaza activitatea de relatii publice pentru clienti), Pantone Studios (divizia de productie), Cable Direct (regie de media) si Chainsaw Europe (agentie specializata in servicii de post-productie audio-video).

Este prototipul clasic al omului de afaceri innascut, caruia spiritul de business ii trece prin sange. Saatchi & Saatchi ii ocupa cea mai mare parte a timpului, insa Florescu este la curent cu tot ce misca in economie. O atentie speciala o acorda pietelor de capital in care investeste de ani buni. A jucat si pe Bursa din Romania, insa si-a pierdut increderea in eficienta ei si a renuntat acum mai bine de un an din cauza lipsei de transparenta. Nu a renuntat, totusi, si la pasiune, dar a preferat sa-si mentina investitiile la Mecca pietelor de capital, adica pe Wall Street.

Aproape zilnic urmareste cotatiile bursiere si are un broker la New York care ii gestioneaza investitiile. "In 2008, cand a picat Bursa, am pierdut, ca toata lumea, insa am avut instinctul sa nu-mi retrag banii, ci sa cumpar si mai mult. M-am sfatuit cu brokerul meu si am cumparat, decizie care s-a dovedit a fi fost cea mai buna", spune Radu Florescu. De altfel, el insusi a lucrat timp de sase ani ca trader pe Wall Street, astfel incat se poate spune ca microbul a ramas in sange. In plus, a studiat la Boston, acolo unde se afla familiile puternice si cu cea mai indelungata traditie din Statele Unite ale Americii, asa ca mediul de business i-a fost familiar toata viata.

Dincolo de un portofoliu solid de actiuni pe Bursa, si-a mai construit si un portofoliu important de active imobiliare. In momentul de fata, detine mai multe case in Europa, Statele Unite ale Americii si Romania, insa niciuna dintre proprietati nu a fost cumparata dintr-o strategie de afaceri. Nu le inchiriaza, nu are in plan sa le vanda, ci le vede pur si simplu ca pe o investitie personala facuta intr-un bun care, la momentul respectiv, i-a placut. "Chiar acum ma pregatesc sa mai fac o astfel de achizitie in Romania. Este o proprietate la care ma uit de ceva vreme si, in sfarsit, o sa o cumpar", precizeaza Radu Florescu.

De curand, a devenit si actionar al barului Coyote Ugly. Investitia nu a fost facuta in urma unei analize la sange a planului de afaceri si a profitabilitatii, ci a fost mai degraba o asociere determinata de motive emotionale. "Ceilalti actionari sunt americani, prieteni de-ai mei, care mi-au propus sa intram in acest business impreuna, asa ca am facut-o mai mult din prietenie. Oricum, nu am o participatie mare si nici nu ma implic in conducerea afacerii", explica Radu Florescu.

Toate acestea ii ocupa insa mai putin de 10% din timp pentru ca activitatea sa principala are loc la birourile Saatchi & Saatchi. De altfel, comunicarea este domeniul pe care il cunoaste cel mai bine si de care nu planuieste sa se desparta nici macar atunci cand isi va face exitul din grup. Inca cinci ani de acum incolo Florescu se vede in acelasi loc, insa apoi se va pregati pentru retragere. "Nu stiu exact ce voi face, dar in mod cert nu voi sta acasa. Poate voi investi intr-o alta afacere, mai mica, dar tot in domeniul comunicarii, pentru ca la asta ma pricep", enunta omul de afaceri, in varsta de 50 de ani. In momentul de fata, dincolo de faptul ca este CEO-ul Centrade Romania, Radu Florescu este si actionar al grupului, insa prefera sa pastreze participatia confidentiala.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
SAATCHI,
Florescu,
Centrade
/media-marketing/de-ce-ar-putea-iesi-din-business-omul-care-de-19-ani-conduce-centrade-saatchi-saatchi-romania-8276675
8276675
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.