BRAT numara 70% din banii online
Aproape 60 de site-uri au inceput sa fie masurate de BRAT. Veniturile cumulate ale acestora vor atinge sase milioane de euro in 2007, potrivit estimarilor de piata ale Initiative Media Romania.
Aproape 60 de site-uri au inceput sa fie masurate de BRAT. Veniturile cumulate ale acestora vor atinge sase milioane de euro in 2007, potrivit estimarilor de piata ale Initiative Media Romania.
A zecea editie a ghidului anual Media Fact Book, lansat luna trecuta de Initiative Media Romania, ofera prima estimare oficiala din afara industriei online asupra bugetelor ce urmeaza sa fie indreptate catre audienta Internet anul acesta. Valoarea de 8,5 milioane de euro enuntata in Media Fact Book se afla in intervalul vehiculat de principalii vanzatori de publicitate online care vorbesc de 8-10 milioane de euro. Cu toate ca dintre canalele de publicitate a avut cea mai mare crestere in ultimii ani, Internetul ramane cel mai sarac mediu de promovare. Practic, investitiile in TV reprezinta 90%, in timp ce Internetului ii revine doar 0,1% din bugete. Structura este de asteptat sa se modifice, avand in vedere ca numarul conexiunilor la Internet a crescut doar in 2006 cu 135%. E drept, chiar si in aceste conditii rata de penetrare a Internetului la nivelul intregii tari este de doar 23%, cu mult in urma televiziunii, conform studiului Initiative.
Piata de publicitate a fost estimata anul trecut, potrivit aceleiasi surse, la 363 de milioane de euro (valori nete), pe primul loc intre domeniile cu cele mai mari investitii situandu-se telefonia mobila.
Marile site-uri sunt atrase de varianta organismului de audit standard pentru toate celelalte mass-media datorita credibilitatii mai mari in fata cumparatorilor de publicitate. Cu toate acestea, la BRAT s-au afiliat doar 60 de site-uri pana in prezent, din cele aproximativ 30.000 existente, dar veniturile acestora reprezinta aproape trei sferturi din totalul bugetelor de publicitate cheltuite online.
In paralel cu aparitia primelor rapoarte BRAT, site-urile care fac parte si din organizatia Internet Advertising Bureau (IAB) vor incepe sa respecte cateva standarde in materie de campanii publicitare online. Normele, oferite cu titlu de recomandare, prevad ca reclamele online sa nu poata reda sunete fara acceptul utilizatorului, sa fie marcate drept publicitate cu un caracter cu dimensiunea de 16 puncte, iar animatiile nu pot dura mai mult de 15 secunde de la incarcarea paginii.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro












