Scumpire „din pix” prin schimbarea unui cap de tabel. Peste 250.000 de români vor plăti măcar cu 800 de lei mai mult
OUG 78/2025 aduce modificări importante în modul de calcul al impozitului pentru autoturismele hibride. Specialiştii în fiscalitate atrag atenţia că, din 2026, proprietarii acestor vehicule vor suporta costuri anuale semnificativ mai mari, scrie economedia.ro.
Prin Ordonanţa de Urgenţă 78/2025 au fost revizuite prevederile stabilite anterior prin Legea 239/2025, inclusiv structura tabelului de calcul. Măsura reflectă o schimbare clară de abordare din partea statului faţă de tratamentul fiscal al vehiculelor hibride, considerate până acum o opţiune avantajoasă din punct de vedere al taxelor, scrie economedia.ro.
Analiza a fost realizată de Anamaria Chiru, consultant fiscal şi Tax Partner la Dobrinescu Dobrev SCA. Aceasta arată că pentru un autoturism hibrid cu motor de 2.499 cm³ impozitul anual urcă de la aproximativ 76 lei la peste 953 lei. În plus, reducerea de 95% oferită anterior de multe autorităţi locale, care cobora impozitul la circa 50 lei, nu mai este valabilă.
O modificare esenţială vizează modul de exprimare a impozitului. Dacă înainte acesta se calcula „lei/auto”, noua ordonanţă stabileşte formula „lei/200 cm³” pentru hibridele cu emisii de CO₂ mai mari de 50 g/km. Rezultatul este o creştere automată a valorii finale de plată.
Pentru hibridele cu emisii de CO₂ de maximum 50 g/km, reducerea fiscală nu mai poate depăşi 30%. Acest lucru înseamnă că proprietarii vor achita cel puţin 70% din impozitul standard. În exemplul analizat, suma anuală ajunge la aproximativ 667 lei.
Chiar şi după majorare, impozitul pentru un hibrid rămâne uşor mai mic decât pentru un autovehicul convenţional cu aceeaşi cilindree. Un model Euro 4 ar plăti peste 1.100 lei pe an, iar unul Euro 6 în jur de 972 lei. Totuşi, diferenţele sunt mult mai mici faţă de avantajul fiscal de până acum.
Noile reglementări vor creşte cheltuielile de întreţinere pentru maşinile hibride şi ar putea influenţa alegerile viitorilor cumpărători. Consultanţii fiscali subliniază că aceste modificări indică o schimbare de direcţie din partea statului, prin reducerea stimulentelor acordate acestui tip de vehicul.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













