Startul executivilor

Postat la 29 ianuarie 2007 35 afişări

Vreau sa aduc trustul la o valoare de 300 de milioane de euro si sa imi iau un automobil hibrid. Vreau sa vand 9 milioane de piese de lenjerie intima si sa plec in Austria. Vreau sa raman cel mai vizionar manager de retail din Romania. Vreau sa aduc carnea de crocodil in restaurantele romanesti de lux. Asa suna dezideratele de business, dar si cele personale, ale celor mai reprezentativi oameni din businessul romanesc pentru anul 2007.Theodor Alexandrescu, director general la AIG Life, al doilea jucator de pe piata asigurarilor de viata, Marius Ghenea, CEO al furnizorului de comunicatii wireless Clearwire si Dragos Dinu, presedinte al A&D Pharma, cea mai mare companie farmaceutica din Romania, isi propun sa isi creasca afacerile. Obiective financiare clare si-au trasat si Stefan Padure, vicepresedintele producatorului de mezeluri Angst, Maria Grapini, presedinte al companiei de textile Pasmatex, sau Dan Ioan Popp, proprietarul trustului imobiliar Impact. In afara de achizitii, de extinderi sau de noi obiective, oamenii de afaceri romani vaneaza anul acesta un bun rar: timpul liber, pe care sa il dedice fie familiei, fie vacantelor exotice care au fost ani de zile in asteptare. 2007, un an de munca\"2007 va fi cu siguranta un an greu\", spune Theodor Alexandrescu, directorul general al AIG Life.

Greu, in sensul ca firma are un set de obiective foarte bine stabilite pentru acest an pe care Alexandrescu este foarte hotarat sa le indeplineasca. 2007 va insemna implementarea unor noi produse si dezvoltarea unor linii noi de distributie, precum si o multime de obiective financiare: cresterea cotei de piata si a profitabilitatii, marirea cifrei de afaceri cu 50%, dar si dezvoltarea si continua profesionalizare a angajatilor. Mai mult, peste 3 ani, AIG Life, al doilea asigurator roman dupa ING Asigurari de Viata in acest moment, vizeaza dobandirea si consolidarea statutului de erou principal pe scena asigurarilor de viata din Romania si pregateste un program inedit privind planurile de pensii. \"AIG Life va fi cu siguranta la sfarsitul anului 2007 cea mai profitabila companie de asigurari de viata si isi va consolida pozitia a doua in piata asigurarilor de viata\", a spus Alexandrescu. De asemenea, \"AIG Life va fi unul dintre principalii jucatori pe piata de pensii private cu un interes major in pilonul II si cu o strategie consolidata si inovatoare in ceea ce priveste abordarea pietei pensiilor facultative\". Intrarea in Uniunea Europeana l-a surprins pe Alexandrescu pe pozitii, iar sarbatorile de iarna au insemnat pregatiri temeinice pentru schimbarile legislative aduse de integrare, in special pentru reforma pensiilor. \"Integrarea in UE este un lucru bun care va accelera profesionalizarea si dezvoltarea pietei financiare, va extinde frontierele de business si va inteti competitia in calitatea serviciilor si in diversificarea acestora\", considera acesta. Theodor Alexandrescu este tatal unei fetite de 10 ani si este constient ca timpul alocat familiei si vacantelor va fi restrans pe tot parcursul anului, caci managerul de 37 ani este dispus sa isi canalizeze toata energia si determinarea necesare pentru cresterea businessului caruia i s-a dedicat. Prin urmare, prioritatea personala a directorului general al AIG Life este sa creeze mediul profesional care sa ii ajute pe colegii sai sa evolueze, sa se dezvolte si sa isi atinga propriile obiective. Intre piete externe si CaraibeCel mai vizionar manager de retail al anului 2004, Marius Ghenea doreste ca performantele sale profesionale sa fie cel putin la fel de bune si in anul care tocmai a inceput: \"Am fost extrem de onorat de acea distinctie obtinuta cu doi ani in urma, cu atat mai mult cu cat ea a reprezentat o statistica a opiniilor altor manageri din Romania, deci a reprezentat oarecum \'pulsul\' industriei din acel moment. Evident, imi doresc ca rezultatele mele in management sa genereze si in continuare un feedback asemanator din partea colegilor din mediul de afaceri\".Proaspatului CEO al Clearwire Europe Luxemburg, subsidiara companiei americane Clearwire, inceputul de an i-a adus o schimbare de fus orar. La momentul contactarii de catre Target, Ghenea se afla la finele unei calatorii part-business, part-personal, care a inclus Caraibele, unde s-a bucurat de o mica vacanta alaturi de familie, si Statele Unite, unde Ghenea a participat la targul international Consumer Electronics Show de la Las Vegas in calitate de coordonator al companiei de distributie multimedia si IT, FIT Distribution. Superstitia potrivit careia primele zile din an marcheaza intregul curs al acestuia pare sa fie viabila in acest caz, managerul asteptandu-se ca 2007 sa fie la fel de intens la capitolul calatorii ca si ultimii 10-12 ani.Desi extinderea afacerilor sale pe pietele externe nu este un focus specific pentru moment, Ghenea crede ca integrarea Romaniei in UE reprezinta o intrare implicita a oricarui business national in arena internationala si nu exclude posibilitatea unei viitoare performante profesionale de acest gen. Clearwire Europe Luxemburg, compania pe care Ghenea o conduce din august 2006, a achizitionat in aceeasi perioada Idilis S.A. si AccessNet International S.A., doi operatori romani de telecomunicatii cu licente in banda de frecventa de 3,5 GHz. Aceasta ar putea fi viitorul suport de transmisie in cazul tehnologiei WiMAX, care permite accesul la internet utilizatorilor aflati pe o raza de cel mult 20 kilometri in jurul statiei de baza si care si-ar putea face intrarea pe piata romaneasca in viitorul apropiat, punand in umbra tehnologia Wi-Fi folosita in prezent. Cat de aproape este acest moment? Ca urmare a recentei listari a companiei Clearwire pe bursa din Statele Unite, CEO-ul acesteia a preferat sa pastreze misterul in legatura cu planurile furnizorului de wireless si a afisat discretie si vizavi de planurile individuale de ordin profesional. Cu toate acestea, obiectivele sunt fara indoiala clar setate in mintea omului de afaceri. Dupa proiecte de business ca Flamingo, Flanco, FIT Distribution si consolidarea PCfun.ro, Ghenea va cauta noi oportunitati de business pe care sa le dezvolte, sa le consolideze si, apoi, sa le \"paraseasca\" pentru a incepe noi afaceri. Caci asta e ceea ce face un antreprenor in serie si Ghenea e hotarat sa isi pastreze acest statut si in 2007.Senzitiv, de la SensibluOptimistilor le merge intotdeauna bine. De aceea Dragos Dinu (39) nu poate vedea anul 2007 altfel decat intr-o lumina roz, desi va trebui sa munceasca din greu pentru a depasi performantele pe care A&D Pharma le-a atins anul trecut. A&D Pharma este cea mai mare companie farmaceutica din Romania si opereaza lantul de farmacii Sensiblu. \"Eu sunt pozitivismul intruchipat\", spune Dinu.? \"Merg pana acolo incat sarbatoresc si insuccesele, pentru ca astfel le pot diseca mai bine cu cei din jur si trag invatamintele necesare. 2006 a fost un an bun?! In niciun caz la fel de bun cum va fi 2007 si cum vor fi anii care vin.\"Daca anul trecut si-a dus compania la Londra, prin listarea la bursa londoneza, anul acesta este rezervat in principal familiei. \"Din punct de vedere personal am un singur deziderat: cat mai aproape de familie. Voi avea doua evenimente importante in acest an: fiica mea, Ioana, va implini 18 ani si voi sarbatori impreuna cu sotia mea Andra, 20 de ani de casnicie. Pe langa acestea, faptul ca eu voi implini 40 de ani conteaza mai putin. Si fiindca afacerile devoreaza cu nesat timpul rezervat celor dragi, o alta prioritate pentru Dinu este gestionarea cat mai judicioasa a celei mai pretioase resurse de care dispune: timpul, deoarece recunoaste singur ca \"proiectele sunt intotdeauna mai multe decat resursele de timp\".Pe plan profesional, prioritatea agendei pe 2007 a lui Dinu o constituie convingerea autoritatilor ca actualul sistem dupa care este organizata piata farmaceutica nu este sustenabil. Dinu vrea sa isi puna know-how-ul la dispozitia celor in masura sa reconfigureze sistemul. \"Avem atatea exemple pozitive de urmat din Europa la care astazi ne raportam, incat aceasta nu ar trebui sa fie o misiune dificila. In plus, parteneriatul mult asteptat dintre industrie si autoritati trebuie sa prinda contur, spre binele pacientilor!\" Dinu este constient de raspunderile care vin la pachet cu functia sa, si de aceea spune ca cel mai important catalizator al activitatii sale il reprezinta asteptarile celor din jur: cele ale investitorilor, ale colegilor, dar mai ales ale pacientilor. \"Sanatatea este un cuvant mereu pe buzele tuturor. Prin urmare, cei care lucreaza in domeniu poarta pe umeri responsabilitati enorme.\"Un lucru greu de uitat pentru oamenii de afaceri din Romania este faptul ca anul 2007 va aduce de doua ori mai multe provocari odata cu patrunderea pe piata europeana. Dragos Dinu nu isi dezminte optimismul nici in aceasta privinta, fiind sigur ca succesele vor fi pe masura provocarilor, atat pentru piata de pharma, cat si pentru intreaga tara. \"Daca vom invata din modelele europene, modele exersate si corijate ani in sir, impactul pentru piata farmaceutica va fi mai mult decat pozitiv. Acelasi lucru si din perspectiva altor piete sau a administratiei, din perspectiva sociala. Am facut un pas urias in fata din punct de vedere economic, social si politic. In ceea ce priveste aderarea mentalitatilor, vom mai avea in schimb de lucrat.\"Privit de la inceput de an, 2007 se anunta a nu fi complet lipsit de surprize. \"Cred ca 2007 va fi un an interesant, cu atat mai mult cu cat noi lucram intr-o piata foarte senzitiva, insa sunt increzator ca va fi un an care va confirma evolutiile pozitive ale pietei, ale tarii, ale companiei pe care o reprezint.\" Legat de marea sa realizare pe anul 2006, Dinu ramane modest. El spune ca succesul inregistrat pe bursa londoneza nu ar fi trebuit sa constituie o surpriza pentru nimeni, fiind doar rodul unei munci de ani de zile. \"Ceea ce am facut noi in ultimii doisprezece ani in Romania nu este surprinzator. Am intuit asteptarile pacientilor si clientilor nostri si am incercat in fiecare zi sa venim in intampinarea nevoilor lor. Nu as numi listarea o lovitura. Cineva, cu plecare dinspre Romania, trebuia sa faca si acest pas, am fost noi cei care l-am facut si ne-am asumat in paralel o mare responsabilitate. Dar unde exista responsabilitati, exista si succese.\"Crocodil, la cerere\"Nu ai nascut inca? Bine, te sun mai tarziu.\" Asta am auzit prima data in biroul lui Stefan Padure, vicepresedinte al Angst, amplasat strategic, in Buftea, la numai cativa kilometri de casa de la Mogosoaia, unde sotia sa asteapta un copil. Este evident care este prioritatea managerului pe anul 2007. \"Imi doresc un copil sanatos\", spune Stefan Padure. In rest, toate dorintele lui sunt legate de cresterea afacerilor lantului Angst, care se afla in top 5 al producatorilor de mezeluri din Romania si este foarte activ pe segmentul HoReCa. Dupa ce a a achizitionat contractul de management al fabricii de mezeluri Discovery din Cluj, Angst intentioneaza sa se extinda si prin deschiderea unei facilitati noi in complexul pe care il detine la Buftea. \"Datorita acestor achizitii, estimam pentru anul 2007 o crestere a cifrei de afaceri cu 20%, fata de nivelul de 50 de milioane de euro inregistrat in anul 2006\", spune Padure. Angst este si un important furnizor de preparate din carne pentru hoteluri si restaurante. \"Aproape 70% din restaurantele de top din Bucuresti sunt alimentate cu produse Angst. Este o activitate importanta pentru Angst, dar si delicata, pentru ca totul functioneaza pe baza de recomandare. Bucatarii se cunosc intre ei si se muta foarte des de la un hotel la altul. Doamne fereste sa ai o problema cu unul dintre ei, pentru ca nu mai intri cu produsele in bucataria niciunuia\", povesteste Padure. De cand a crescut numarul managerilor straini care se ocupa de hoteluri si restaurante, vicepresedintele Angst spune ca se concentreaza pe apropierea de consumatorul final. \"Avem un proiect mare pentru sustinerea HoReCa: este vorba despre fabrica de baze de mancaruri pe care o vom construi la Buftea, cu care venim in sprijinul bucatarilor. Aici, tehnologul nostru intra in contact direct cu bucatarul si perfectioneaza sau inventeaza retete\", explica managerul de la Angst.Din punct de vedere al produselor, Padure isi propune ca Angst sa revolutioneze piata cu produse exotice. \"Am fost primii care am adus pe piata vita argentiniana, transportata cu avionul. Daca exista cerere, suntem pregatiti sa aducem carne de crocodil, de cangur si de piton.\" Cel mai recent magazin deschis de Angst este concentrat tot pe nevoile clientilor de lux. \"Am configurat un spatiu special, cu un raion de delicatese unde va exista inclusiv o ciocolaterie. Comercializam icre de Beluga, care pot ajunge la 300 de milioane de lei pe kilogram si o sa aducem celebra vita de Kobe, din Japonia, care va costa in jur de 60 de euro portia de 300 de grame. Vita de Kobe este speciala pentru ca vacile sunt masate cu bere si li se da sake. Exista o piata pentru astfel de produse. Deja dupa primele zile de la deschidere reactia clientilor este promitatoare si probabil vom extinde raioanele de lux in toate magazinele Angst, mai ales in cele din zonele centrale\". Triumph in textileMaria Grapini, presedinta producatorului de textile si confectii Pasmatex din Timisoara, stia inca din 2006 ce va face in urmatorul an. Dupa cateva zile petrecute in Suedia, pe perioada sarbatorilor de iarna, Grapini a inceput sa lucreze la o noua forma de prezentare pe postere si cataloage. Inceputul lunii ianuarie bifeaza in programul uneia dintre cele mai prospere femei de afaceri din Romania participari la targuri de moda in Franta (Paris), Germania (Dusseldorf) si Anglia (Birmingham) cu o colectie toamna-iarna 2007-2008, colectia Grappini, pret-a-porter ?o colectie business. Si acesta este doar inceputul, pentru ca cel mai ambitios proiect al anului 2007 pentru Grapini este deschiderea unui showroom in Moscova (eveniment care va avea loc in luna martie), care va include toate cele 5 firme ale Pasmatex (Romano-Export, Siltex, Pasmatex Fashion, Certimpex, Setacom). De ce a ales Grapini tocmai tara frigului siberian? \"Moscova este un oras cu un nivel mare de consum al produselor textile de inalta calitate. Romania este primul exportator de confectii in Uniunea Europeana dintre tarile europene si am decis sa ne indreptam spre alte piete unde Romania, inainte de anul 1989, avea un export foarte mare, asa cum erau tarile din fosta Uniune Sovietica\", explica Grapini alegerea sa. Pentru acest an Maria Grapini si-a propus sa vanda 9 milioane de piese de lenjerie intima sub brandul Triumph. Si tot legat de acest brand, Grapini doreste sa dezvolte o noua sectie in facilitatile sale de productie din Timis.Antreprenoarea Maria Grapini pare neobosita cand vine vorba de afaceri si incearca mereu noi investitii pe care le considera \"provocari profesionale\". Asa ca Grapini a ales sa investeasca la bursa. Nu s-a gandit cati bani ar putea castiga, dar considera ca ar putea deveni o investitie profitabila la un moment dat. Pentru acest lucru Grapini a vorbit deja cu o firma de brokeraj si tot ce-i ramane de facut este sa puna la punct ultimele detalii. \"Am ales tipul acesta de investitie pentru impartirea riscului. Suma pe care o voi investi o voi decide dupa depunerea bilantului\", spune Grapini. Grapini are in plan sa vanda, \"dar nu afacerea, ci terenul si cladirea\". Pe plan personal, Grapini isi doreste sa se simta la fel de implinita ca in 2006. Si o vacanta? \"Mai este mult pana la urmatoarea vacanta\", raspunde imediat Grapini. Va pleca in vara in concediu, insa nu stie exact in ce perioada si nici unde anume. \"Daca e vara, cu siguranta voi pleca la munte. Poate in Austria. Mi-ar placea sa am o vacanta de vara in Austria\", marturiseste Grapini.Automobilul hibrid care depinde de bursaDan Ioan Popp (48), presedintele companiei de dezvoltare imobiliara Impact, va incerca, in 2007, sa continue dezvoltarea proiectelor sale imobiliare. Popp vrea sa identifice unul sau mai multi parteneri internationali dintre primii cinci jucatori de real estate sau asset management fund ai lumii, impreuna cu care sa puna bazele unor proiecte de peste 1,7 miliarde de euro.Chiar daca valoarea viitoarelor proiecte imobiliare depaseste investitiile obisnuite de pe piata, Dan Popp spune ca tinta principala a grupului va ramane clasa de mijloc. Presedintele Impact asteapta cresterea veniturilor reale nete ale populatiei pe o scara cat mai larga pentru largirea pietei, \"ceea ce nu se va intampla in urmatorii doi sau trei ani\", dupa cum sustine acesta.Dan Popp spune ca recentele masuri ale BNR de a renunta la obligativitatea avansului minim de 25% pentru creditele imobiliare vor influenta in mod negativ profitul companiilor de constructii. Popp afirma ca \"decizia va duce la o majorarea a preturilor pentru o locuinta, desi conditiile pentru obtinerea unui credit vor fi mai avantajoase\". \"Anul acesta vreau sa construiesc mai multe comunitati si ansambluri rezidentiale inconjurate de spatii verzi, terenuri de joaca si sport, cu zone comerciale si toate serviciile necesare, inclusiv cele sociale\", si-a propus omul de afaceri. Nu numai Bucurestiul este in vizorul lui Popp. \"Proiectele nu vor avea mai putin de 25 de hectare si astfel de dezvoltari sunt planificate pentru Bucuresti, Brasov si Cluj\", spune investitorul.In afara de constructii propriu-zise, Dan Popp vrea sa \"ridice\" si valoarea companiei. El isi doreste ca valoarea grupului Impact sa depaseasca, in 2007, 300 de milioane de dolari, pentru acest lucru fiind necesara o apreciere de aproape 20% fata de actuala cotatie la bursa a actiunilor grupului. \"Valoarea companiei Impact a ajuns la 250 de milioane de dolari (peste 190 mil. euro), la o valoare a actiunilor de 6,5 lei pe actiune (1,9 euro) si doresc ca anul acesta sa depasim 300 de milioane de dolari\", spune presedintele Impact.Daca planurile vor coincide cu realitatea, Dan Popp si-a stabilit deja cele mai probabile destinatii pentru viitoarele vacante: \"vreau sa vizitez anul acesta China litorala si cea continentala\". Viitoarele proiecte ale investitorului sunt destul de clare, insa bugetul companiei nu a fost inca stabilit. \"El va depasi substantial bugetul de aproximativ 45 de milioane de dolari de anul trecut\". Investitorul nu si-a propus o tinta nici pentru bugetul personal. \"Bugetul meu personal este strans legat de profitul companiei si de cotatia actiunilor Impact la Bursa\", spune antreprenorul, care are totusi o dorinta mai speciala. Desi nu a mai incaput pe lista de Craciun, Dan Popp vrea sa-si schimbe si masina in cursul anului si nu exclude achizitionarea unui automobil hibrid. Businessmanul spune ca ar opta pentru un hibrid din dorinta de a scapa de unele marci arhicunoscute care sunt deja prea populare in Romania. \"Daca nu voi gasi o marca si un model care sa ma reprezinte, o sa mai am putina rabdare\", spune Dan Popp.Theodor Alexandrescu, Director General AIG LifeCEO-ul companiei AIG Life vizeaza anul acesta prima pozitie pe piata asigurarilor de viata din Romania si pregateste un program inedit privind planurile de pensii privateMarius Ghenea, CEO CLEARWIREExecutivul este cu ochii pe oportunitatile de business care vor aparea odata cu intrarea in Uniunea Europeana, pe care vrea sa le dezvolte si sa le consolideze, pentru ca apoi sa le \"paraseasca\" pentru alte businessuriDragos Dinu, Presedinte A&D PHARMADupa listarea la bursa londoneza a companiei care detine lantul de farmacii Sensiblu, Dragos Dinu isi doreste sa petreaca mai mult timp alaturi de familia sa (sotia Andra si fiica Ioana)Stefan Padure, Vicepresedinte ANGSTManagerul lantului de magazine Angst vrea sa aduca la pranzurile clasice de afaceri produsele exotice din carne de cangur sau de piton. Delicatesele ar putea fi vedetele vanzarilor Angst in noul anMaria Grapini, Presedinte PASMATEXFemeia de afaceri isi doreste sa vanda 9 milioane de piese de lenjerie intima produse de fabricile Pasmatex sub marca Triumph si va deschide un showroom in Moscova in luna martieDan Ioan Popp, Presedinte IMPACTDezvoltatorul imobiliar vrea sa se alieze cu un partener international pentru a pune bazele unor proiecte de peste 1,7 miliarde de euro. Proiectele sunt planificate pentru Bucuresti, Brasov si Cluj

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Startul,
executivilor
/lideri/startul-executivilor-4073481
4073481
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.