Cum vrea Hagag să cucerească Micul Paris

Autor: Andra Stroe Postat la 21 iunie 2021 536 afişări

Încă de la prima vizită în România, omul de afaceri israelian Yitzhak Hagag nu doar că s-a îndrăgostit de arhitectura clădirilor care i-au adus, cândva, Bucureştiului titulatura de «Micul Paris», ci a şi întrezărit oportunitatea unor investiţii de succes. La trei ani distanţă, când a pornit businessul Hagag Development Europe pe piaţa locală, el şi-a propus să îşi lase amprenta într-un mod diferit de proiectele imobiliare existente. Ce strategie a adoptat şi spre ce proiecte îşi va canaliza investiţiile în viitor?

„Vizitam România şi am fost fascinat, probabil ca oricare alt turist, de arhitectura pe care am găsit-o în zonele centrale ale Bucureştiului. Poate puţin dezamăgit că multe dintre clădirile de patrimoniu sau cele vechi, cu valoare istorică, arătau mai degrabă ca o umbră a ceea ce a fost cândva oraşul supranumit «Micul Paris». Încă de pe atunci am cochetat cu ideea că, împreună cu partenerii potriviţi, putem dezvolta aici proiecte care să contribuie la revitalizarea oraşului şi să aducă un plus de valoare atât din punct de vedere estetic şi arhitectural, cât şi din punct de vedere social şi economic”,  îşi aminteşte Yitzhak Hagag, cofondator şi acţionar Hagag Development Europe, primul contact cu piaţa locală, în anul 2015. A decis astfel să investească în România, punând bazele Hagag Development Europe. Motivul, spune el, a fost faptul că a identificat aici un potenţial investiţional şi de dezvoltare enorm, iar localizarea geografică a ţării şi poziţionarea sa în cadrul blocului comunitar european, dar şi partenerii cu care a pornit la drum şi care au o experienţă solidă pe piaţa imobiliară locală, l-au convins că aceasta este direcţia de urmat. „De atunci şi până la lansarea oficială a brandului şi a primului nostru proiect, H Pipera Lake, la începutului anului 2018, ne-am concentrat foarte mult pe a construi un portofoliu puternic, pe zona de planificare şi prospectare a pieţei şi, implicit, pe identificarea şi achiziţia de active care să se potrivească viziunii şi planurilor noastre. Astăzi, la aproximativ cinci ani de la înfiinţarea Hagag Development Europe, am convingerea fermă că Bucureştiul a fost şi rămâne pentru noi cea mai potrivită alegere.”

Încă de la început, spune că a pornit la drum cu un plan de business complex şi foarte ambiţitios. A alocat suficient timp şi resurse etapelor de prospectare şi proceselor de due diligence şi nu a făcut compromisuri atunci când a venit vorba despre achiziţia de terenuri sau clădiri. „Mai exact, la momentul când ne-am anunţat prezenţa în România, investiserăm deja în portofoliul nostru local o sumă considerabilă, deţineam două terenuri cu suprafeţe ample în Pipera şi eram aproape de finalizarea tranzacţiilor pentru achiziţia primelor două proprietăţi de pe Calea Victoriei.” La scurt timp după, a perfectat tranzacţiile în discuţie şi a lansat pe piaţă şi primele proiecte: H Pipera Lake, H Victoriei 109 şi H Victoriei 139. „Am continuat cu achiziţia terenului din Primăverii, unde dezvoltăm H Eliade 9 Residence, clădirea de birouri din zona Universitate, H Tudor Arghezi 21 şi Palatul Ştirbei de pe Calea Victoriei – viitorul H Ştirbei Palace.” Valoarea de piaţă a portofoliul companiei este estimată, în prezent, la peste 200 de milioane de euro, investiţiile din ultimii trei ani ridicându-se la aproximativ 50 de milioane de euro doar în operaţiunile de dezvoltare.

Când istoria întâlneşte luxul

Hagag Development Europe, spune investitorul cu mândrie, este singurul dezvoltator care a ales să investească în zonele centrale şi ultracentrale ale Bucureştiului în ultimele decenii, cu precădere în reconversia clădirilor vechi. „De asemenea, avem în plan să ne extindem şi să ne consolidăm poziţia în piaţă prin dezvoltarea de noi proiecte, în zone adiacente bulevardului Calea Victoriei, iar atunci când am ales să ne concentrăm investiţiile pe segmentul proiectelor de regenerare urbană prin reconversia clădirilor vechi şi de patrimoniu, ne-am asumat, practic, rolul de patron onorific al clădirilor cu valoare istorică din capitală. În acest context, am ales pentru proiectele noastre clădiri cu personalitate proprie, cu poveşti şi un şarm aparte şi am avut grijă să le prezervăm identitatea şi să armonizăm stilul arhitectural specific perioadei din care datează cu tendinţele şi nevoile moderne. Iar în sfera dezvoltărilor de tip greenfield am păstrat aceeaşi linie a dezvoltărilor premium şi am optat pentru terenuri amplasate în zone exclusiviste – cum este cartierul Primăverii sau zone în continuă dezvoltare cum este Pipera.”

Tot la capitolul misiune, atenţia companiei este concentrată spre a schimba percepţia pieţei cu privire la dezvoltările definite astăzi ca fiind luxury real estate, şi asta pentru că nu toate proprietăţile cu amplasament central sau ultracentral sunt de lux. „Desigur că proiectele premium vor avea întotdeauna o locaţie privilegiată, vecini şi împrejurimi selecte, dar atunci când discutăm despre «lux» în imobiliare, trebuie să avem în vedere şi personalitatea clădirii, designul şi partiţia spaţiilor interioare, un lobby elegant, o zonă de atrium, lifturi moderne, materiale de construcţii şi finisaje preţioase care sunt musai de regăsit şi în spaţiile comune ale imobilului, facilităţi premium care să derive din amplasamentul privilegiat şi, cel mai important, servicii personalizate pe care rezidenţii să le aibă la dispoziţie în permanenţă. Pentru că mai mult decât o locuinţă, noi ne-am propus să oferim o experienţă completă pentru un trai modern, relaxat, sigur şi cât mai lipsit de grijile ce ţin de cotidian.”

Investiţii de milioane, puse pe hold

În procesul de dezvoltare a businessului în plan local investitorul spune că s-au confruntat cu foarte multă birocraţie, infrastructură precară şi pe alocuri inexistentă, dar şi cu inconsecvenţa şi inpredictabilitatea deciziilor luate, în timp, de către autorităţi. „Mă refer aici la procedurile greoaie de emitere a documentaţiei de construire sau chiar certificarea edificării, amânarea măsurii de extindere a cotei de TVA de 5% pentru proprietăţile cu preţuri de până în 140.000 de euro, suspendarea PUZ-urilor de sector, şi aşa mai departe.” Sunt aspecte, adaugă el, care împiedică dezvoltarea – nu doar imobiliară, ci şi economică, crearea de noi locuri de muncă şi împiedică inclusiv generarea de venituri la bugetul local. „În această perioadă, de pildă, ne confruntăm şi cu lipsa de comunicare şi transparenţă a aparatului local şi suntem în stand-by cu demararea, respectiv livrarea unor proiecte care presupun invesţitii de zeci de milioane de euro.” Asta, completează dezvoltatorul, în vreme ce majoritatea statelor est-europene privesc cu deschidere către investitorii străini, în special către cei care au în plan investiţii în zona de centru a oraşelor şi cu precădere care se preocupă de restaurarea şi refuncţionalizarea clădirilor vechi cu valoare de patrimoniu. „Ne bucură să ştim că proiectele şi munca noastră sunt apreciate şi am primit, de-a lungul timpului, feedback pozitiv de la extrem de multe persoane – clienţi, colaboratori, simpatizanţi ai brandului, chiar şi mass-media, iar acest lucru ne încurajează să continuăm investiţiile pe această nişă cu acelaşi entuziasm ca până acum. Cu toate acestea, am aprecia şi susţinerea autorităţilor, mai ales că discutăm despre proiecte care contribuie în mod vizibil la prezervarea patrimoniului istoric şi cultural al oraşului.”

Pandemia a adus la rândul său noi provocări, în special perioada de lockdown, dar Yitzhak Hagag spune că există şi o parte bună, „pentru că spre deosebire de alte momente disruptive din istorie, astăzi trăim în era tehnologiei, iar acest lucru ne-a ajutat să ne repliem mult mai uşor”. Mai dificil de gestionat însă, spune el, au fost întreruperile din lanţul de aprovizionare care au cauzat întârzieri (minore) de lucru în cadrul şantierelor. „Am reuşit să ne securizăm însă continuitatea operaţiunilor de business, continuând lucrările în toate şantierele companiei, iar activităţile de ofertare, vânzare şi relaţia cu clienţii s-au mutat pentru o perioadă în mediul virtual. Deşi atipic şi dominat de incertitudini, 2020 a fost un an bun pentru noi şi, cu toate că vedem anul 2021 ca o perioadă de tranziţie către o lume mai contectată, mai digitală, primul pas către acest nou normal l-am făcut deja: am digitalizat procesele de vânzare pentru unităţile rezidenţiale.”

Echipa Hagag Development Europe numără 30 de angajaţi, cărora li se adaugă furnizorii externi cu care compania colaborează îndeaproape pentru diverse servicii şi proiecte. În perioada de lockdown, toţi angajaţii au lucrat în regim de telemuncă, înclusiv departamentul de vânzări, al cărui personal a revenit însă prin rotaţie la birou imediat după încheierea stării de urgenţă. „La momentul actual, marea majoritate a echipelor noastre au revenit la programul nomal, la sediul nostru din H Victoriei 109 sau la birourile de vânzări deschise în perimetrul proiectelor pe care le dezvoltăm.”


Carte de vizită Yitzhak Hagag

Yitzhak Hagag este originar din Tel-Aviv. De profesie avocat, el este recunoscut în Israel drept unul dintre cei mai renumiţi experţi din domeniul imobiliar şi are competenţe extinse şi dovedite în toate segmentele sectorului, inclusiv în zona de planificare, prospectarea pieţei şi selecţia locaţiei, ofertare, tranzacţii şi achiziţii, impozitare, drept comercial sau litigii specifice pieţei.

În 2003, alături de fratele său Eido, investitorul a pus bazele Hagag Group – companie specializată în dezvoltarea, gestionarea şi comercializarea de proiecte imobiliare în Israel, grupul fiind selectat, în 2009, drept unul dintre cele mai influente patru grupuri imobiliare din Israel. Spre finalul anului 2010, compania a fost listată public la Bursa din Tel-Aviv.

Executivul deţine o dublă specializare în domeniul juridic, mai exact în Drept şi în Finanţe şi Drept Comercial, dar şi un master în Drept, toate cele trei etape academice fiind finalizate cu distincţia «Summa cum laude». 

Pregătirea academică şi cei peste 18 ani de experienţă în real estate şi pieţele de achiziţii l-au ajutat să găsească oportunităţi de investiţii în economiile emergente, iar spre finalul anului 2015, Yitzhak Hagag accesa pentru prima dată piaţa din România, punând bazele Hagag Development Europe.

În afara sferei profesionale, Yitzhak se dedică familiei. Este pasionat de călătorii şi de arhitectura lumii şi crede că fiecare loc vizitat îl ajută să descopere noi culturi şi locuri care îl inspiră în parcursul profesional şi în dezvoltarea de noi proiecte. Gastronomia şi gătitul se regăsesc la rândul lor printre pasiunile sale.


Concepte noi, pregătite de lansare

În materie de active, portofoliul companiei este complex şi înglobează în prezent şase proiecte, dintre care trei proiecte rezidenţiale (H Pipera Lake, H Victoriei 139 şi H Eliade 9 Residence), două clădiri de birouri (H Victoriei 109 şi H Tudor Arghezi 21) şi un proiect care va deservi segmentul comercial (H Ştirbei Palace). În materie de servicii, compania le oferă clienţilor, respectiv rezidenţilor şi chiriaşilor, o serie de soluţii personalizate, în funcţie de fiecare proiect în parte. „Pentru toate cele trei proiecte rezidenţiale oferim servicii de concierge virtual 24/7 şi eventual urmează să asigurăm pentru proiectele în curs de dezvoltare, prin furnizori externi şi serviciile de property management.” Pentru H Pipera Lake, de pildă, compania oferă şi posibilitatea de achiziţie în rate direct la dezvoltator şi explorează ideea de a asigura şi partea de reprezentare a proprietarului pentru clienţii care aleg să cumpere un apartament pentru investiţie. „Este un concept nou şi complex, unic în piaţă, la care lucrăm de ceva vreme şi cel mai probabil îl vom lansa oficial în lunile ce urmează. Mai mult, din dorinţa de a oferi clienţilor o interacţiune cât mai plăcută cu brandul şi transparentă, am digitalizat parte din procesele care ţin de ofertarea şi vânzarea unităţilor rezidenţiale prin implimentarea Realpad software, urmând ca până la finalul anului să adăugăm alte două extensii ale programului care vor permite coordonarea şi înregistrarea online a procedurilor de recepţie şi hand-over.  Evident că şi pe segmentul office oferim, tot prin contractori, servicii de property management.”

Investitorul spune că viziunea companiei despre acest tip de dezvoltări, anume cele din sfera «urban renewal» este pe termen lung. „În acest sens, ne dorim să continuăm seria proiectelor care ne diferenţiază de ceilalţi jucători din piaţă şi care aduc plus-valoare oraşului şi urmărim să accesăm un nou segment – cel comercial – prin dezvoltarea H Ştirbei Palace. Palatul Ştirbei de pe Calea Victoriei este o construcţie clasată drept monument istoric de clasă A şi reprezentativă pentru patrimoniul cultural şi istoric al muncipiului Bucureşti. Atunci când am preluat proprietatea, ne-am asumat să o readucem la eleganţa şi gloria de altă dată, aşa că am decis să-i atribuim funcţiuni comerciale pentru a putea fi accesibilă publicului larg, dar şi culturale – pentru a-i menţine vie identitatea. În acest context, adiţional reconsolidării şi restaurării clădirii şi a elementelor exterioare şi interioare ale palatului, proiectul propus de noi prevede şi reedificarea corpului anexă care adăpostea în trecut remiza de trăsuri şi transformarea acestuia într-o galerie de artă.” Spaţiul va fi pus la dispoziţie tinerilor artişti la început de drum, cu titlu gratuit, iar expoziţiile temporare vor putea fi admirate de către toţi iubitorii de artă. „Am depus recent toate documentele necesare în vederea obţinerii autorizaţiei şi suntem pregătiţi să demarăm lucrările de consolidare şi restaurare.”

Un proiect pentru fiecare tip de client

Potrivit investitorului, proiectele rezidenţiale ale companiei se adresează persoanelor care îşi doresc mai mult decât o locuinţă; celor care sunt în căutarea unor imobile cu arhitectură deosebită, locaţii cu istorie care spun o poveste doar prin denumirea străzii sau a zonei; celor care pun preţ pe calitate, pe finisaje, pe rafinamentul şi detaliile spaţiilor interioare, pe servicii şi pe facilităţile disponibile în imediata vecinătare şi care îşi doresc ca “acasă” să fie acel loc sigur, liniştit şi modern, unde grijile dispar. „Tocmai de aceea am fost foarte atenţi atunci când am selectat locaţiile care să acomodeze proiectele noastre şi ne-am dorit ca inclusiv proiectul nostru mass market, H Pipera Lake, să fie construit cu aceeaşi atenţie la detalii, materiale de construcţii şi finisaje premium şi să dispună de aceleaşi servicii (concierge, property management, zone supervizate şi sigure), ca şi H Victoriei 139 şi H Eliade 9 Residence – care sunt dezvoltări premium şi upper-premium.”

Bineînţeles că fiecare dintre aceste proiecte se pretează diferit pe nevoile clienţilor, adaugă el. H Pipera Lake, de pildă, se adrează cu precădere celor care lucrează în polul de birouri din zona Pipera sau familiilor tinere la început de drum, cu venituri medii sau peste medie, care îşi doresc o locuinţă de tip affordable luxury, amplasată într-o locaţie sigură, departe de agitaţia oraşului, dar cu acces facil la zonele de interes. Yitzhak Hagag portretizează clientul H Victoriei 139 drept un personaj boem, pasionat de arhitectura Art Deco, de istorie, de povestea Căii Victoriei, se simte confortabil cu agitaţia din zona centrală, îşi doreşte să locuiască într-o clădire cu personalitate proprie şi este dispus să aloce un buget mai ridicat, în timp ce clientul H Eliade 9 Residence este adeptul unei vieţi conectate, atunci când călătoreşte preferă hotelurile de 7 stele, îi place luxul şi apreciază mai degrabă designul futurist în detrimentul celui clasic. „Pe segmentul de spaţii de birouri ne adresăm caselor de avocatură, firmelor de consultanţă, arhitectură, etc., de dimensiuni mici sau medii, care urmăresc să se relocheze într-o clădire de clasă A ori doresc să se relocheze într-o zonă ultracentrală.”

Legat de tendinţele remarcate în rândul clienţilor români care vor să cumpere o locuinţă, investitorului spune că, dacă înainte de pandemie preţul era elementul care înclina cel mai mult balanţa în decizia finală, începând cu finalul lunii martie a anului trecut au început să se remarce o serie de schimbări în preferinţele şi obiceiurile de cumpărare ale clienţilor. „Vedem acum o mai mare preocupare şi un interes crescut pentru locaţie şi facilităţile zonei (supermaket, magazine, instituţii de învăţământ, culturale, etc.), respectiv facilităţile disponibile în cadrul complexului – dacă vorbim despre ansambluri rezidenţiale cum este H Pipera Lake, disponibilitatea de a aloca un buget mai generos pentru un apartament mai spaţios care să dispună fie de grădină, fie de terasă proprie, dar şi o curiozitate mai mare pentru zona de servicii. Indiferent că discutăm despre clienţii care cumpără un apartament pentru confortul propriu sau despre cei care doresc să investească în segmentul rezidenţial, cerinţele se îndreaptă în aceeaşi direcţie.”

Câţi dezvoltatori, atâtea stiluri de proiectare

Vorbind despre piaţa locală, dezvoltatorul este de părere că orice investitor care are capacitatea financiară şi know-how-ul necesar poate clădi aici un business-case de succes. „Noi, spre exemplu, am decis explorăm un segment de nişă şi să ne concentrăm foarte mult pe a face lucrurile diferit, pe a livra proiecte unice, pe interacţiunea clienţilor cu brandul şi, implicit pe satisfacţia clienţilor, iar acest lucru ne diferenţiază de ceilalţi investitori din domeniu.”

Din punct de vedere al arhitecturii şi materialelor de construcţii folosite, piaţa din România este destul de generoasă, notează Hagag. „Remarcăm mai degrabă un amalgam de stiluri care diferă în funcţie de dezvoltator şi de viziunea sa proprie, de segmentele reprezentate şi de amplasament. Există multe construcţii noi care se doresc a fi mai degrabă futuriste, cu faţade din sticlă, sau faţade ventilate cu placaj de piatră, există construcţii mixte cu sticlă şi beton, dar vedem şi imobile care nu ies din tiparul «blocurilor gri» de altă dată şi care sunt mai sunt uşor de trecut vederea. Regăsim apoi şi proprietăţile cu arhitectură preţioasă şi valoare istorică care au fost consolidate şi restaurate cum sunt şi cele două proiecte ale noastre de pe Calea Victoriei. Bucureştiul afişează din ce în ce mai multe proiecte noi cu un regim de înălţime de peste 15 etaje cu număr mai mare de apartamente per imobil şi suprafeţe mai mici, dar şi foarte multe proiecte de tip boutique, fie PĂ3R, fie PĂ7/8R cu un număr mai redus de unităţi şi spaţii interioare mai ample şi mai cochete.” Şi în ceea ce priveşte materialele de construcţii şi finisajele interioare stilurile diferă foarte mult, adaugă el. „În funcţie de proiect – şi mă refer aici în general la proiecte premium – vorbim despre sisteme de încălzire în pardoseală, ceramică, marmură, lemn masiv, uşi filomuro, ferestre vitrate şi altele. În ansamblu, faptul că din ce în ce mai mulţi dezoltatori pun preţ pe calitatea construcţiei şi a materialelor, pe generozitatea încăperilor sau pe facilităţi şi depun eforturi pentru a armoniza designul proiectului cu arhitectura zonală este un semn bun că piaţa începe să se maturizeze din ce în ce mai mult.” Este evident, spune investitorul, că anumite zone s-au dezvoltat într-un ritm mai accelerat şi vor continua acest trend – cum este zona Aviaţiei-Pipera –, adăugând că i-ar plăcea să vadă acelaşi interes şi pentru segmentul de reabilitări şi prezervarea clădirilor vechi cu arhitectură deosebită. „În ce ne priveşte, noi am ştiut exact că astfel de proiecte au un potenţial extraordinar, ba chiar am remarcat anumite similitudini între Calea Victoriei şi bulevardul Rothschild din Tel-Aviv, ambele străzi simbol şi zone protejate, şi am încredere că, pe viitor, vom vedea din ce în ce mai multe investiţii în acest segment.”

Despre evoluţia trendului «smart home» în piaţa locală, dezvoltatorul spune că aşa - numita casă inteligentă începe să depăşească, uşor-uşor, statutul de trend emergent, „şi am certitudinea că în următorii ani va deveni ceea ce obişnuim să numim «mainstream». Tehnologiile menite să eficientizeze consumul de resurse şi să sporească siguranţa şi confortul locuinţei există de mai bine de 20 de ani – IBM a conceput tehnologia smart home încă din anii ’90, iar primele aplicaţii dedicate există pe piaţă de la începutul anilor 2000. Dar dacă ne gândim că trăim deja, de ceva vreme, în era IoT şi că mare parte dintre consumatorii moderni suntem conectaţi la internetul lucrurilor şi din ce în ce în mai obişnuiţi cu astfel de sisteme, cu siguranţă că şi adoptatorii târzii se vor familiariza cu acest concept şi vor face, în curând, trecerea de la stilul de viaţă tradiţional la cel conectat. Iar dacă ne uităm la cifre, strict în România, vedem că în 2019, potrivit unor furnizori de soluţii smart pentru locuinţe, din ce în ce mai mulţi români preferau dispozitivele conectate la sistemele smart home, creşterea acestui segment ajungând la 30% pe an la acea vreme. Studii mai recente indică o nouă evoluţie şi o intenţie crescută a românilor (71%) de a achiziţiona dispozitive smart home în următoarele 6 luni.”

La rândul lor, reprezentanţii companiei şi-au propus să contribuie la această revoluţie tehnologică prin intergrarea de soluţii smart în cadrul proiectelor din portofoliu. „H Eliade 9 Residence este, spre exemplu, unul dintre proiectele dezvoltate sub egida conceptului smart home. Sigur că acest tip de soluţii se vor regăsi şi în alte proiecte semnate Hagag Development Europe, cu grade variate de integrare.”

Cu privire la competitori, Yitzhak Hagag notează că piaţa locală nu doar că a crescut foarte mult în ultimii ani, dar continuă să evolueze constant. „Pipera, de exemplu, se situează acum pe un trend de creştere accelerată şi ne bucură să vedem atât de mulţi dezvoltatori puternici care împărtăşesc viziunea noastră cu privire la potenţialul acestei zone. Suntem recunoscători că putem contribui la dezvoltarea noului pol rezidenţial din nordul Bucureştiului. Apreciez că nu doar noi, dezvoltatorii, vom culege roadele investiţiilor în dezvoltarea de noi ansambluri în zonă, ci şi rezidenţii şi bucureştenii deopotrivă. Noile dezvoltări din Pipera vor avea ca rezultat îmbunătăţirea infrastructurii şi a calităţii vieţii din zonă. Pe de altă parte, în ceea ce priveşte proiectele noastre din centrul oraşului, vorbim despre un segment nişat unde nu avem concurenţă la ora actuală, deşi ne-am dori, ba chiar invităm fiecare dezvoltator prezent pe piaţa locală, desigur unde capacitatea financiară permite, să investească o parte din bugetele destinate pentru noi proiecte în restaurarea patrimoniului arhitectural şi cultural al acestui oraş.”

O privire optimistă asupra viitorului

În ceea ce priveşte extinderea businessului, „avem planuri foarte îndrăzneţe atât pentru acest an, cât şi pentru anii următori şi intenţionăm să plasăm anual un buget de investiţii generos pentru consolidarea portofoliului local şi implicit a operaţiunilor din România”, spune Yitzhak Hagag. La capitolul proiecte în pipeline, compania se află, actualmente, în pregătiri pentru H Eliade 9 Residence şi în stand-by pentru H Ştirbei Palace – unde aşteaptă autorizaţia de construcţie. „Totodată, pentru 2021 avem alocat un buget considerabil pentru dezvoltare şi achiziţia de noi active şi suntem în curs de perfectare a tranzacţiilor pentru achiziţia a două noi imobile localizate în zona de centru a Bucureştiului.” Pentru moment, atenţia companiei rămâne pe Bucureşti şi împrejurimi, deoarece investiţiile sunt concentrate aici.  

Despre viitorul pieţei imobiliare locale, investitorul spune că există deja foarte mult dinamism şi multe proiecte noi care promit mult, iar în următorii 10 ani piaţa va evolua, cu siguranţă, pozitiv. „Cu toate acestea, este foarte importantă poziţia autorităţilor locale, deoarece inovaţia şi investiţiile constante pot transforma sectorul imobiliar şi îl pot propulsa către rezultate excepţionale – în sensul în care probabil vom cunoaşte din ce în ce mai multe proiecte de regenerare urbană care au în vedere refuncţionalizarea clădirilor vechi sau edificarea de construcţii noi acolo unde astăzi regăsim parcele dezafectate sau neîngrijite, localizate în zonele protejate – dar noile dezvoltări depind foarte mult de deschiderea şi dorinţa primăriei de a permite şi chiar stimula dezvoltările imobiliare premium, bazate pe un business-case şi un raţionament solid, din zonele cheie.”


H Pipera Lake

~1.400

de apartamente va livra ansamblul rezidenţial H Pipera Lake, odată finalizat

90

mil. euro, valoarea la care se va ridica investiţia consolidată în proiect

H Pipera Lake este un ansamblu rezidenţial de mari dimensiuni care presupune o investiţie consolidată de peste 90 de milioane de euro. Proiectul se încadrează pe segmentul affordable luxury şi este dezvoltat în trei faze de construcţie a câte două, respectiv trei etape fiecare, iar odată finalizat va livra aproximativ 1.400 de apartamente dispuse în 17 imobile, peste 1.600 de locuri de parcare, spaţii verzi generoase, zonă de promenadă pe malul lacului, dar şi facilităţi extra pentru locatari chiar în interiorul complexului. Spre finalul acestui an se vor încheia lucrările pentru faza I (5 clădiri cu 435 de unităţi). La acest moment sunt predate primele trei clădiri către rezidenţi, lucrându-se concomitent la blocurile 4 şi 5 şi la drumul principal de acces în complex, unde a fost finalizată deja o cale secundară care leagă bulevarul principal de proiect şi suntem în etapa finală de proiectare a zonei de promenadă. Este un proiect care a fost foarte bine primit în piaţă, dovadă fiind gradul mare de ocupare de peste 80% pentru clădirile 1, 2 şi 3 şi peste 60% pentru clădirile 4 şi 5.


H Victoriei 139

33

de apartamente premium cuprinde proiectul H Victoriei 139

>75%

rata de ocupare a proiectului

H Victoriei 139 este unul dintre proiectele de referinţă ale companiei, prin care a accesat nişa dezvoltărilor de tip urban renewal prin reconversia clădirilor cu valoare istorică. Este o clădire boutique cu arhitectură Art Deco care datează din perioada interbelică, amplasată ultracentral chiar pe Calea Victoriei şi care la momentul achiziţiei era încadrată în clasa 1 de risc seismic. Proprietatea dispune de 33 de apartamente premium şi spaţii cu destinaţie comercială la parterul imobilului, şi a fost reconsolidată, restaurată şi reintrodusă în circuitul comercial în urma unei investiţii semnificative. Lucrările de construcţie au fost finalizare la finalul anului trecut şi suntem în expectativă pentru documentaţia de edificare, pentru a putea proceda mai departe la livrarea apartamentelor către clienţi. Rata de ocupare este de peste 75%.


H Eliade 9 Residence

16

mil. euro, bugetul alocat pentru proiectul

H Eliade 9 Residence

 

Încadrat pe segmentul upper-premium, H Eliade 9 Residence reprezintă un proiect boutique, cu 35 de apartamente «smart», exclusiviste, cu suprafeţe de până la 440 de metri pătraţi şi terase de dimensiuni ample sau grădini englezeşti pentru unităţile de la demisol. Clădirea are un un design exterior elegant şi spaţii interioare impresionante, amplasat chiar lânga Vila Lac 1, în cartierul Primăverii. Bugetul alocat pentru dezvoltarea proiectului se ridică la 16 milioane de euro, iar 40% dintre unităţile disponibile sunt deja rezervate.


H Victoriei 109

8

mil.  euro, investiţia în proiectul H Victoriei 109

Tot pe nişa reconversiei clădirilor cu valoare istorică şi tot pe Calea Victoriei, dar pe segmentul de spaţii de birouri de această dată, Hagag Development Europe a dezvoltat şi H Victoriei 109, o altă clădire carismatică şi impunătoare, aflată în stare avansată de degradare la momentul preluării. „Aceeaşi linie am urmat-o şi aici: imobilul a fost reconsolidat şi restaurat, spaţiile de interior recompartimentate şi faţadele readuse la imaginea lor originală. H Victoriei 109 este acum o clădire de birouri de clasă A, certificată Excellent BREEAM In-Use”, spune Yitzhak Hagag. Proiectul a presupus o investiţie de peste 8 milioane de euro. Construcţia a fost finalizată în primăvara anului 2020 şi este, în prezent, parţial închiriată. Mai mult, în această perioadă în care lumea se pregăteşte de «noul normal», clădirile boutique cu poziţionare centrală şi facilităţi premium au revenit în atenţia celor care se pregătesc să revină la birou. „Primim foarte multe cereri în ultima perioadă şi suntem în discuţii cu mai multe companii interesate să-şi relocheze businessul pe Calea Victoriei şi care preferă H Victoriei 109 nu doar pentru locaţie, servicii sau facilităţi, ci şi pentru povestea din spatele său.”


H Tudor Arghezi 21

>10

Mil. euro, investiţia totală în proiectul H Tudor Arghezi 21

Cel de al doilea proiect pe care compania îl dezvoltă pe zona de office face parte tot din aria regenerării urbane şi este localizat chiar la

km 0 al Bucureştiului. Este vorba despre H Tudor Arghezi 21, un imobil edificat în anul 1966. Lucrările de construcţie au demarat anul acesta, iar procesul de reconversie presupune consolidarea, recompartimentarea şi refuncţionalizarea clădirii, dar şi refacerea împrejmuirilor construcţiei existente. Faţada exterioară va fi modificată în întregime şi va căpăta un aspect modern, elegant, în linie cu influenţele arhitectonice ale zonei. Investiţia totală depăşeşte 10 milioane de euro, iar clădirea este închiriată deja în proporţie de 100%.

Urmărește Business Magazin

ALEPH STORY: Adevăratul indicator al crizei: numărul de angajaţi din companii a coborât pentru prima dată sub 4 milioane de oameni. O discuţie cu Dana Ciriperu, Ziarul Financiar şi Ioana Răduca, Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.