20 de ani de inovaţii în retail banking. Ce urmează?

Postat la 17 iunie 2024 712 afişări

În ultimii 20 de ani, sectorul bancar de retail a trecut printr-o transformare profundă, influenţată de digitalizare, schimbări demografice şi reglementări stricte. Eleni Skoura, Director General Adjunct şi Head of Retail Banking la ING Bank România, explică modul în care banca a navigat prin aceste schimbări şi a răspuns noilor aşteptări ale clienţilor. De la adoptarea tehnologiilor mobile şi a plăţilor contactless, la personalizarea serviciilor prin utilizarea AI şi analiza datelor, ING Bank România s-a poziţionat în fruntea inovaţiei.

Ascensiunea fintech-urilor şi a neobăncilor a redefinit peisajul concurenţial, iar accentul pe sustenabilitate şi securitate a devenit o prioritate pentru clienţii moderni. În acest context, Eleni Skoura detaliază într-o discuţie cu BUSINESS Magazin lecţiile învăţate şi strategiile viitoare ale ING Bank România pentru a rămâne relevantă şi competitivă într-un sector în continuă evoluţie.

Care au fost principalele tendinţe şi schimbări demografice observate în segmentul de clienţi de retail în ultimii 20 de ani?

Retail bankingul a suferit transformări semnificative, conduse de digitalizare şi de adoptarea bankingului mobil, de schimbările demografice şi de aşteptările în continuă evoluţie ale clienţilor, pentru a numi doar câteva. Este evident că digitalizarea şi adoptarea bankingului mobil sunt unele dintre principalele tendinţe. Adoptarea pe scară largă a tehnologiilor internet şi mobile a revoluţionat modul în care oamenii interacţionează cu băncile lor. Utilizarea tot mai frecventă a smartphone-urilor a dus la apariţia aplicaţiilor de banking mobil, permiţând clienţilor să efectueze o gamă largă de activităţi bancare care erau tradiţional efectuate în sucursale. Utilizarea cardurilor de debit şi credit, precum şi a tranzacţiilor contactless a crescut semnificativ, iar portofelele digitale şi soluţiile de plată mobilă au câştigat teren datorită confortului pe care îl aduc.

Această uşurintă de a accesa servicii şi produse bancare a schimbat substanţial comportamentul şi aşteptările clienţilor, ceea ce a dus la o altă tendinţă principală: personalizarea şi adaptarea. Băncile folosesc din ce în ce mai mult analiza datelor şi AI pentru a adapta serviciile şi ofertele în funcţie de preferinţele, comportamentele şi etapele de viaţă individuale ale clienţilor. De asemenea, am asistat la extinderea creditării de consum - împrumuturi de nevoi personale, ipoteci, carduri de credit. Cererea a crescut, iar băncile au răspuns cu produse adecvate şi procese foarte competitive. În plus, a existat o orientare către produse ce ajută indivizii să facă alegeri mai sustenabile, aliniată cu interesul în creştere al consumatorilor pentru decizii mai responsabile faţă de mediu.

Ascensiunea companiilor Fintech şi a neobăncilor este un alt factor care a remodelat modul în care băncile operează şi interacţionează cu clienţii lor. Neobăncile au câştigat popularitate, în special printre segmentele demografice mai tinere şi mai avansate din punct de vedere tehnologic. Şi creşterea Fintech-urilor merge mână în mână cu schimbările demografice: generaţiile mai tinere, cum ar fi Millennials şi Gen Z, tind să prioritizeze experienţele digitale, să valorizeze transparenţa şi să ceară soluţii bancare mai flexibile şi personalizate. În cele din urmă, schimbările de reglementare au jucat un rol crucial în modelarea industriei. Conformitatea cu reglementările precum KYC (Know Your Customer), GDPR (General Data Protection Regulation) şi PSD2 (Payment Services Directive 2) au schimbat regulile jocului şi rolul sistemului bancar. Dar un lucru a rămas constant indiferent de când ne raportăm la ultimii douăzeci de ani sau de demografic – pentru momentele importante din viaţa lor financiară, pentru deciziile importante, clienţii mereu merg într-un office să se sfătuiască cu un consultant. Iar această valoare adăugată a consultantului cred că va dăinui.

Cum s-au schimbat preferinţele şi nevoile clienţilor de retail în ultimii 20 de ani şi cum a răspuns banca la aceste schimbări?

Există o relaţie interdependentă  între cum se schimbă preferinţele clienţilor şi ofertele băncii. Clienţii se aşteaptă acum la o experienţă de utilizator fără cusur şi intuitivă pentru toate aplicaţiile, indiferent că sunt bancare sau nu. Şi de la banca lor, se aşteaptă la aceeaşi experienţă de înaltă calitate pe toate canalele, inclusiv online, mobil şi interacţiuni în persoană. De la o soluţie unică pentru toţi, ne îndreptăm către soluţii financiare personalizate adaptate nevoilor, obiectivelor şi preferinţelor individuale. Opţiunea pentru comoditate şi flexibilitate în relaţiile bancare devine evidentă, iar ING Bank România a dat curs acestor preferinţe. Inovaţia face parte din ADN-ul nostru, cu obiectivul de a rezolva situaţii din viaţa reală a clienţilor noştri, pentru a aduce valoare adăugată. Toate noile funcţionalităţi introduse de bancă în ultimii 20 de ani, cum ar fi plăţile instant sau pre-aprobarea complet digitală pentru un împrumut ipotecar, împrumutul 100% online pentru afaceri, au fost un răspuns la nevoile reale ale clienţilor noştri. Ne place să numim acest concept real-life banking: clientul îşi trăieşte propria viaţă, iar noi suntem alături de el la fiecare pas. Şi de-a lungul acestor 20 de ani de retail, clienţii ne-au provocat constant să fim mai buni şi au rămas cei mai activi utilizatori de servicii digitale şi mobile din ţară. Din perspectiva produselor, cererea a crescut pentru portofolii diverse, în concordanţă şi cu nivelul crescut de intermediere financiară şi educaţie financiară (care este pe un trend pozitiv, deşi nu la nivelul la care ar putea fi). Opţiunile de investiţii (inclusiv fonduri mutuale, obligaţiuni şi produse de economisire cu dobânzi competitive), produsele de consum şi ipotecare (inclusiv finanţarea verde) şi serviciile suplimentare din aplicaţie, toate contribuie la o viaţă financiară mai independentă şi sănătoasă. Nu trebuie să uităm atenţia sporită acordată riscurilor de securitate şi breşelor de confidenţialitate a datelor. Iar pentru ING Bank România, securitatea este unul dintre principalele domenii de interes. În acest sens, eforturile noastre de comunicare depăşesc graniţele portofoliului nostru propriu de clienţi şi suntem unul dintre cei mai activi jucători ai spaţiului public, cu eforturi educaţionale vizibile despre siguranţa contului, banilor şi a datelor.

Cum s-a schimbat comportamentul de economisire şi investiţie al clienţilor de retail în ultimii 20 de ani şi cum v-aţi adaptat oferta pentru a răspunde acestor schimbări?

Unele dintre cele mai frecvente schimbări legate de economisire şi investiţii sunt legate de creşterea educaţiei financiare, care a permis oamenilor să înţeleagă beneficiile economisirii şi riscurile financiare. Acum, clienţii de retail banking apreciază din ce în ce mai mult consultanţa oferită de experţi pentru a-i ajuta să ia decizii informate de economisire şi investiţie. Există un interes pentru pensiile private, încurajat şi de participarea la Pilonul II şi III, pentru asigurările de viaţă şi sănătate care combină protecţia cu beneficiile investiţiei, dar şi o orientare către investiţiile imobiliare (este cunoscut faptul că România are cel mai mare număr de proprietari la nivel european). De-a lungul timpului, ING Bank România a introdus numeroase facilităţi pentru a încuraja economisirea, gestionarea banilor şi opţiunile de investiţii. Anul acesta am lansat un nou instrument de sănătate financiară. ING Together marchează o schimbare de la bankingul individual la o abordare colaborativă, permiţând unui număr de până la patru utilizatori să folosescă în mod colaborativ un singur cont bancar. Cu ING Together, utilizatorii pot gestiona bugete comune şi efectua o gamă largă de operaţiuni, cum ar fi transferuri, cheltuieli online sau cu cardul şi de economisire.

Clienţii ştiu din ce în ce mai mult despre diversele opţiuni de investiţii, cum ar fi fondurile mutuale, obligaţiunile şi, chiar dacă produsele tradiţionale de economisire rămân populare, ei caută să-şi diversifice opţiunile de investiţii pentru randamente mai mari.

Care sunt principalele lecţii învăţate din evoluţia sectorului de retail al băncii în ultimii 20 de ani şi cum influenţează acestea strategia viitoare?

Principala lecţie învăţată este că inovaţia şi transformarea digitală sunt procese continue, la care trebuie să ne adaptăm atât economic şi social, cât şi individual. Această concentrare permanentă pe excelenţa digitală este evidentă în evoluţia continuă a experienţei digitale pe care o oferim clienţilor noştri. Accentul pus de ING Bank România pe digitalizare şi pe noile soluţii bancare se reflectă direct în gradul de adopţie digital în rândul clieţilor. În primele trei luni ale anului, am înregistrat 83,7% de utilizatori activi pe mobil, ceea ce, conform standardelor globale, reprezintă un grad de digitalizare semnificativ, având practic un client care se conectează zilnic în aplicaţia mobilă. O altă lecţie importantă este atenţia acordată experienţei clientului. Experienţa bancară axată pe individualitatea fiecărui client a devenit piatră de temelie a strategiei noastre. Unul dintre exemple este conceptul Acasa@ING, o decizie simplă de a reamenaja birourile noastre pentru a arăta şi a oferi sentimental că te afli în livingul unui prieten. Interacţiunea cu banca devine mai relaxată, dar şi mai uşoară pentru că am adăugat o zonă digitală unde ai aproape toate dispozitivele posibile pe care înveţi să foloseşti aplicaţia noastră, asistat de unul dintre colegii noştri. Şi voi adăuga şi al treilea punct: rezilienţa în perioadele de declin economic este o parte importantă a succesului. Datorită politicilor noastre prudente de creditare şi evaluării solide a garanţiilor, rata creditelor neperformante este la cel mai scăzut nivel din istoria băncii, ceea ce contribuie la o creştere sustenabilă.

Cum a evoluat concurenţa în acest sector în ultimii 20 de ani şi cum v-aţi menţinut relevanţa şi avantajele competitive?

Cred că băncile au urcat împreună în aceeaşi barcă forţate de cererea pieţei şi de concurenţa acerbă. Este adevărat că toate băncile au urmat aceleaşi tendinţe, dar unele dintre domeniile unde s-au făcut schimbări uriaşe şi unde ING este deosebit de puternică sunt individualizarea nevoilor clientului şi a experienţei bancare (fie că vorbim de cea digitală sau din office-uri), analiza datelor, Inteligenţa Artificială şi sustenabilitatea. 


25 de poveşti despre primii 20 de ani de retail ai ING Bank România

În 1994 se deschidea în România prima bancă privată, ING Bank, iar după 10 ani banca ce era cunoscută pentru segmentul corporate deschidea uşa primilor clienţi persoane fizice, păşind în primele Office-uri ING. 21 de oameni dintre cei care au deschis un Office acum 20 de ani sunt în continuare managerii şi proprietarii acelor Office-uri. Ce i-a motivat să rămână atâtA timp pe poziţii? Sau, dimpotrivă, ce ar fi vrut să schimbe? Care sunt cele mai frumoase momente trăite? Ne-am dus către cei 21 de office manageri, dar şi către colegii lor din sediul central care au tot atâţia ani de retail banking, şi le-am adresat câteva dintre aceste întrebări.

În 2004, când am decis să iau franciza ING, veneam din domeniul asigurărilor de viaţă (NN Asigurări de Viaţă) şi aveam deja cultura grupului, aşa că mi-a fost foarte uşor să fac acest pas. Nu ştiam în ce mă bag, nu aveam experienţă bancară, dar în acel moment ING Bank căuta oameni cu experienţă în vânzări, căuta antreprenori. Am pornit cu un singur angajat, cu un singur ATM şi  un Multimat, aveam un singur cont Cont’ROL şi un singur produs de creditare Extra’ROL. Astăzi am două ING Office-uri cu câte 10 angajaţi în fiecare office. Este foarte frumos să investeşti în oameni, să-i iei de pe băncile facultăţii, apoi să-i vezi cum cresc şi la rândul lor au copii. Noi suntem ca o familie, nu ca o corporaţie! Sunt mândru de asta şi de aceea eu spun tot timpul că «am sânge portocaliu»!

Ion-Iulian Puiu, ING Office Manager - Office Militari şi Sebastian

O carieră în ING înseamnă implicare, devotament, corectitudine, seriozitate, respect, bun simţ şi responsabilitate. Să înveţi tot timpul, să ţii pasul cu schimbările, să accepţi provocările şi să lupţi să le depăşeşti cu brio. Iar la toate acestea se adaugă munca într-o echipă performantă care pune pe primul loc satisfacţia clientului. Cheia succesului este mulţumirea clientului.

Luminiţa Petre Oprea, ING Office Manager - Office Unirii

Experienţa din anii petrecuţi în ING este o sumă de momente memorabile. Momentele demne de reţinut sunt cele în care mulţi tineri au început cariera, au construit-o alături de mine, cele în care suntem alături de clienţii care îşi cumpără locuinţe, cele în care am văzut businessuri crescând de la start-up la companii cu zeci de angajaţi, dar şi cele în care clienţii ne mulţumesc pentru orice mic ajutor acordat în viaţa lor financiară. Sunt memorabile toate aceste momente pentru că mi-au oferit emoţie, bucurie, pasiune, realizări, dar şi provocări care fac toată experienţa interesantă şi captivantă.

Daniela-Nicoleta Tomescu, ING Office Manager - Office  Mihalache

Dacă ar fi să dau timpul înapoi, nu cred că aş schimba ceva în carieră. Sunt mulţumit de parcursul meu profesional alături de colegii din ING.

Alexandru-Dorin Gongearuc, ING Office Manager - Office Dorobanţi

Am început activitatea cu 3 angajaţi şi în scurt timp am crescut la 5. Cumva am reuşit să coordonez una dintre cele mai motivate, creative şi muncitoare echipe. La început, am construit portofoliul de clienţi al ING Office-ului Gheorghe Lazăr Timişoara, client cu client. După aproximativ un an, ne-am dat seama că există locuri de muncă cu aglomerări mari de angajaţi şi aşa am ajuns să targetăm instituţiile bugetare şi multinaţionalele. În cei  20 de ani petrecuţi alături de colegii din ING Bank, am învăţat să trec peste eşecuri şi să sărbătoresc succesul. Am învăţat că oamenii te ajută atunci când le ceri ajutorul, că răbdarea şi perseverenţa contribuie la succes, iar încurajările, aprecierea şi înţelegerea trebuie să fie norma, nu excepţia.

Simona Gabriela Nica, ING Office Manager - Office Timişoara Gheorghe Lazăr

„Am aşteptat acest business mai bine de doi ani, de la momentul primei idei, până la ultimul interviu de acceptare. A meritat fiecare minut! Cariera mea în ING Bank mi-a permis să îmbin libertatea unui om de afaceri cu experienţa, know-how-ul şi puterea unei bănci de renume internaţional.”

Alexandru-Stelian Oprescu, ING Office Manager - Office Timişoara Simion Bărnuţiu

„Sfatul meu pentru tinerii interesaţi de o carieră în banking este să-şi construiască relaţii puternice cu colegii şi cu clienţii. Aceste conexiuni au puterea de a deschide uşi, de a crea perspective noi, de a contribui la creşterea în carieră.”

Carmen-Aurica Bratean, ING Office Manager - Office Cluj Mărăşti

Uitându-mă în urmă, de la momentul când m-am alăturat echipei ING Bank România, pe 4 august 2004, fiecare zi a fost unică şi memorabilă! Sunt 20 de ani de trăiri intense, cu experienţe frumoase care m-au format ca om, iar simplitatea şi transparenţa lucrurilor, susţinerea şi deschiderea oamenilor care te fac să te simţi ca acasă.

Florina Cristina Seclaman, ING Office Manager - Office Obregia şi Bălcescu

Am intrat în echipa ING Bank în urmă cu 20 de ani, după 5 ani petrecuţi în ING Asigurări de Viaţă. Ştiam deja care sunt valorile companiei, însă conceptul de banking a fost o mare provocare pentru mine. Am colegi cu care sunt împreună din prima zi în ING Bank. Pot spune că, în afară de cei doi copii ai mei, mai am încă cel puţin 30 pe care îi iubesc, îi respect pentru tot ceea ce am trăit împreună şi pentru amprenta pe care ei au lăsat-o în sufletul meu.

Mariana Diana Mihalache, ING Office Manager - Office Craiova Mihai Viteazu şi Slatina Primăverii

În 2004, ING era deja una dintre cele mai mari bănci din Europa, cu o prezenţă importantă pe piaţa financiară internaţională. În cei 20 de ani, ING a avut o evoluţie semnificativă. Cred că viitorul ING Bank va fi puternic influenţat de digitalizare şi inovaţie, pe fondul unei evoluţii continue a tehnologiei şi a schimbărilor din comportamentul clienţilor. Datorită capacităţii noastre de a ne adapta permanent la aceste tendinţe şi abordării proactive şi inovatoare, ING va ramane unul dintre lideri în domeniul bancar şi îşi va întări poziţia pe piaţa europeană şi internaţională.

Cristina- Simona Condrea, ING Office Manager - Office Bacău Nicolae Bălcescu

„Deşi sunt în ING Bank de 25 de ani, pot spune că vin cu aceeaşi plăcere la serviciu. Cel mai frumos lucru este că în fiecare zi poţi învăţa ceva nou, poţi să creşti, să te dezvolţi.”

Radu Râmniceanu, ING Office Manager - Office Buzeşti

„În cei 20 ani petrecuţi alături de ING Bank, am experimentat toate etapele progresului tehnologic şi transformării digitale. De la Multimat, unde clienţii puteau face plăţi şi primeau o foaie A4 drept chitanţă, la introducerea aplicaţiei HomeBank, cu acces mai întâi prin digipass, apoi cu parola, iar acum la deschiderea 100% digitală a unui cont şi a altor produse din portofoliul băncii. Cu alte cuvinte… de la complicat, la simplu şi rapid.”

Dalia-Mariana Hent, ING Office Manager - Office Timişoara Iuliu Maniu şi Revoluţiei

Cele mai frumoase momente din carieră sunt acelea în care realizezi impactul pe care-l ai în viaţa oamenilor cu care lucrezi, când vezi că oamenii pe care i-ai luat de pe băncile facultăţii se împlinesc profesional, cresc cu ajutorul tău şi au cariere de succes în ING sau în altă companie.

Daniela Acmola, ING Office Manager -  Office Mangalia Ştefan cel Mare

Povestea mea la ING este aceea a unei relaţii de succes între doi parteneri, eu şi ING, care împărtăşesc aceleaşi valori, aceeaşi pasiune pentru muncă şi respect pentru clienţi. Un parteneriat în care provocările, inerente începutului, au fost transformate în rezultate excepţionale. Am evoluat împreună şi am fost tot mai buni pentru clienţii noştri şi pentru noi. Am construit împreună brandul ING si sunt mândru să fac parte din această poveste despre o bancă ce a ştiut să revoluţioneze sistemul bancar românesc, surprinzând piaţa cu produse inovatoare. Pentru mine este o mare onoare să promovez aceste produse, oferind servicii de o calitate excepţională!

Cristian-Giamin Hardalău, ING Office Manager - Office Alba Iulia

„Au fost multe momente frumoase în cei 20 de ani petrecuţi la ING.  Haideţi să ne gândim la un copil: după ce se naşte, dobândeşte abilităţi primare, acumulează informaţii, se dezvoltă şi creşte mare şi frumos dacă a avut îndrumători buni. Aşa au trecut 20 de ani în ING: cu îndrumători buni care au direcţionat cu abiltate dezvoltarea mea profesională spre succes. Venim acasă” cu drag, ne dezvoltăm permanent pe plan profesional şi personal şi reuşim să găsim un echilibru între cele două.”

Ana-Maria Verginia Nica, ING Office Manager - Office Piteşti Exerciţiu

„La ING, am învăţat să cer ajutor, ceea m-a ajutat şi în viaţa personală. Până să ajung la ING, când mă simţeam copleşită de multe sarcini în viaţa personală de mamă, sau profesională ca antreprenor şi manager, să cer ajutor era ultimul lucru pe care l-aş fi făcut. Acum am învăţat ce înseamnă să lucrezi în echipă, să găseşti sprijin când ai nevoie. S-au adunat multe bune în 20 de ani, dar cel mai bun lucru este că am rămas uniţi şi dedicaţi clienţilor noştri.”

Ungureanu Evelina Mirela, ING Office Manager - Office Aviaţiei

„20 de ani înseamnă un drum lung, însă am reuşit să-l parcurg pentru că nu am fost singură. Mi-au fost alături şi m-au susţinut permanent familia, echipa mea, colegii din bancă. A fost o adevărată provocare să găsesc echilibrul perfect între carieră şi viaţă personală, însă nu am renunţat. Cariera mea este un efort colectiv şi sunt mândră de noi!”

Maria-Cristina Ani, ING Office Manager - Office Braşov Eroilor

Îmi amintesc întotdeauna cu multă emoţie pozitivă momentul în care ING a deschis primele ING Offices: o echipă foarte mică care, într-un timp foarte scurt, a desenat oferta pentru clienţi (faimoasele Cont’Rol – contul curent cu dobândă şi Extra’Rol – overdraftul), a desenat şi implementat ING Offices – agenţiile bancare fără casierie, dar cu SelfBank, a creat un model de business în care antreprenori români porneau la drum alături de ING Bank în calitate de office manageri care îşi construiau propriile echipe şi multe alte asemenea. Momentul acesta este relevant pentru că emoţia începutului, creativitatea cu care fiecare contribuia şi mindsetul că totul este posibil, urmate de bucuria rezultatelor, au fost la cote maxime. Eu însămi m-am alăturat echipei de proiect care urma să lanseze ING Retail Banking în România: am părăsit rolul meu din Finance ca să mă ocup de implementarea aplicaţiilor pentru reţeaua ING Offices. Proiectul acesta a fost chiar momentul lansării ING Retail Bank în România, iar importanţa lui este dovedită de cei 1,8 milioane de clienţi de astăzi care ne apreciază şi pentru care noi continuăm să inovăm.

Roxana Petria, Tribe Lead Retail Products

„Cariera mea la ING este o provocare continuă! Zilnic interacţionezi cu oamenii, fie clienţi, angajaţi, colegi, manageri. Ai zilnic trăiri şi aşteptări diferite şi este necesar să te autodepăşeşti învăţând continuu. Trebuie să te adaptezi, să fii dedicat rezolvării problemelor, să ai răbdare, tact, diplomaţie, să ajuţi şi să asculţi. Iar când eşti apreciat şi în locul potrivit, toate acestea devin un mod de viaţă!”

Cristina Şchiopu, ING Office Manager - Office Braşov Calea Bucureşti

Cei 20 de ani în ING Bank au însemnat dragoste: de a realiza proiecte, de a ajuta oameni, de a forma echipe de top, de a te reinventa zi de zi, de a face faţă provocărilor care au apărut pe parcurs. Nu aş schimba nimic. Pentru mine a însemnat foarte mult să pot forma oameni frumoşi cu opinii sănătoase, care au învăţăt că nicio activitate nu se desfăşoară la întâmplare şi că în tot ceea ce facem trebuie să avem etică

Doina-Georgeta Gentea, ING Office Manager - Office Piteşti Brătianu şi Târgovişte Independenţei

ING este acel loc care vreme de 25 de ani a ştiut cum să îmi ofere tot concursul pentru dezvoltarea mea continuă. Prin atmosfera de lucru pe care o oferă practic te impulsionează să te perfecţionezi în ceea ce ştii deja şi oferă cadrul perfect pentru dezvoltare personală, dar şi creativitate. Odată cu lansarea office-urilor a creat premisele unui câştig care să urmărească întocmai calitatea şi volumul de muncă depus, ceea ce a dus la răsplata deplină a

eforturilor depuse.

Alexandru-Mihai Tripa, ING Office Manager - Office Gara de Nord

„Sunt în ING de 20 de ani pentru că este o companie care te ajută să creşti în fiecare zi şi să fii mândru de tot ceea ce realizezi. Nu voi uita niciodată momentul în care  la restaurantul 3842-Chamonix, o echipă de campioni se ţineau de mână mândri şi ascultau melodia campionilor - We are the Champions.”

Marius Fota, ING Office Manager - Office Craiova Cuza

„Într-adevăr, aniversez şi eu 20 de ani în ING, odată cu divizia de Retail Banking. Câteva lucruri care m-au atras la ING când m-am angajat - imaginea de brand, cultura organizaţională, un loc de muncă unde se cultivă excelenţa – au un rol important şi în istoria mea în bancă. Am constatat într-adevăr că organizaţia are excelenţa în ADN, că îşi încurajează angajaţii să studieze, să îşi realizeze potenţialul profesional, să livreze la standardele cele mai înalte. Şi asta a rezonat cu personalitatea şi cu aspiraţiile mele. Ca un insider în domeniul bancar, am fost şi martorul evoluţiei sectorului, de la epoca formularelor pe hârtie până la aplicaţiile de mobile banking de azi. Şi la rolul pe care băncile l-au jucat în creşterea economică a ţării în ultimii 20 de ani. Mă bucur că sunt o părticică în construcţia asta prin care în fiecare zi facem un pic mai bine.”

Nicu Andreica, Head of Advisory Channels Management

Dacă ar trebui să aleg un singur cuvânt pentru a caracteriza ING ca organizaţie, aş alege cuvântul <<Responsabil>>. Este o organizaţie în care mă regăsesc, ce are în vedere valori pe care le împărtăşesc. În primul rând, grija pentru clienţii noştri, clienţi ce ne investesc cu încrederea lor. Niciodată nu putem vorbi de servicii perfecte, desigur, dar această constantă preocupare de a avea servicii de calitate, de a le îmbunătăţi, de a recunoaşte unde mai avem de lucru şi când greşim este pentru mine un mod responsabil de a gestiona încrederea pe care o primim. Apoi, în egală măsură, grija pentru fiecare dintre cei care lucrăm în companie. Suntem cu adevărat o echipă, ne preocupăm de binele fiecăruia şi ştim că vom reuşi împreună. Putem depăşi orice problemă pentru că întotdeauna vor fi colegi care vor pune umărul. Să lucrezi zi de zi în acest mod este un sentiment grozav! În plus, ING este o companie ce îţi permite să te dezvolţi, îţi dă şansa de a creşte, o companie deschisă ce îmbrăţişează şi provoacă schimbare.

Maria Cristina Matei, Chief Operating Officer

„Ca manager al unei reţele de parteneri pot spune că provocările sunt la ordinea zilei şi mi-am dat seama că fac parte din meniul care mă ţine În formă. Când apare o criză, presiunea creşte şi teama de a nu lua cea mai bună decizie, de a pierde implicarea oamenilor sau încrederea lor, devin probleme care nu-ţi dau pace şi te fac să nu mai fi aşa sigur de tine. Într-un astfel de moment, într-un exerciţiu făcut de o firmă de training într-o sală cu toţi managerii din reţea, am primit cele mai multe voturi la întrebarea: «care este super-eroul culturii noastre?». A fost unul dintre cele mai emoţionante momente din cariera mea În ING. A fost o validare a încrederii că împreună putem trece peste orice.” 

Adrian Buzilă, Head of Network


30 de ani de creşteri

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
ing,
inovatii,
retail banking,
economisire,
banci,
ing bank

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.