Promotie cu moderatie

Postat la 17 noiembrie 2010 104 afişări

Cand banii din portofelul cumparatorilor se imputineaza pe zi ce trece, chiar si cheltuielile cu bunurile de larg consum sunt afectate. Invitatii celui mai recent BUSINESS Club au fost de parere ca strategiile pe care le-au adoptat dau roade, chiar daca acest domeniu a fost ultimul in care s-au resimtit efectele crizei. Mai mult, aceasta perioada are o serie de oportunitati care nu ar fi existat in perioada de crestere economica.

BUSINESS MAGAZIN: Un studiu recent prezenta un lucru surprinzator. Ca cetateanul obisnuit a inceput sa vada in supermarket un aliat, un prieten. Politica marilor lanturi de magazine de a oferi tot soiul de promotii si discounturi a prins la public cum era si firesc intr-o perioada in care se prezinta mai putin. Credeti ca lanturile de retail, in momentul in care lucrurile se vor redresa in plan economic, vor putea sa iasa din aceasta "capcana" a ofertelor, pentru ca o promotie "strica" piata?

MARIUS MELESTEU: Eu nu sunt sigur ca strica piata. Mult timp am crezut la fel, ca un brand serios, un brand mare, nu face promotii. Dar realitatea, mai ales in cadrul retelelor de comert modern, ne contrazice si ne arata ca ofertele promotionale sunt un driver de consum, la fel cum este si imaginea marcii, daca vreti. Si cred ca este poate naiv ca cineva sa-si imagineze ca fara oferte si fara promotii in comert poti rezista in ziua de azi. Este un driver pe care trebuie sa-l gestionezi in functie de resursele pe care le ai, iar consumatorii, dupa parerea mea, aleg nu numai in functie de brand, care desigur inseamna mult, dar si din promotii. Daca cineva nu face promotii si asteapta ca dupa criza sa revina consumatorii catre marca lui, s-ar putea sa aiba o surpriza neplacuta.

ROBERT REDELEANU: Din pacate insa in Romania ultimilor ani cred ca aproape toata populatia cumpara dupa un singur criteriu: ofertele. Nu spun ca fac alegerea brandului dupa oferta, dar fac alegerea produsului pe care il cumpara din magazin in functie de oferte. E dificil pentru retaileri in aceste conditii sa se diferentieze. Cu totii am stat in fata partenerilor de discutii din cadrul retailerilor si am vazut ca ceea ce ii intereseaza in primul rand este bugetul de activitati promotionale. Sunt foarte putini clientii care merg in magazin dupa gama pe care o are acel magazin, dupa tipul de mercantizare si majoritatea aleg in baza unei oferte promotionale, comportament care pe termen mediu si lung poate sa fie foarte daunator, daca nu e gandita o strategie promotionala si o oferta este facuta la intamplare pentru a acoperi scaderea de volume pe final de luna sau an.

MARIUS MELESTEU: Trebuie gestionata aceasta strategie.

ROBERT REDELEANU: Da, trebuie facuta cu oarecare moderatie si cu intelegerea a ceea ce faci. Si acum nu sunt critic fata de nimeni pentru ca si noi il practicam oarecum dezordonat.

BUSINESS MAGAZIN: Marile lanturi de magazine au o politica de preturi. Un producator cum se descurca in aceste vremuri?

RAUL CIURTIN: Senzatia mea de o perioada de timp este ca intr-un fel sau altul producatorul, in functie de strategie, marime si portofoliu, sufera intr-o masura mai mare sau mai mica. Nu stiu daca se poate spune ca aceasta strategie a retailerilor are vreo legatura cu producatorul - care daca are o strategie de a face o oferta in piata de multe ori se suprapune peste o alta oferta a altui producator, care poate fi mai buna. Si nu poate atinge tinta propusa, si astfel apare un moment un pic dureros al relatiei retailer-producator. Nu toate strategiile sunt comune. Iar focusul pe care eu il percep acum este ca ofertele, in primul si in primul rand, sa creasca traficul in magazin. Ofertele sunt bune, dar nu de fiecare data se impletesc.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
CLUB BM,
promotie,
moderatie,
bani,
FMCG
/club-bm/promotie-cu-moderatie-7712118
7712118
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.