Ştefan Toderiţă, Development & Strategy Director, Edenred România

Autor: Andra Stroe Postat la 01 august 2022 157 afişări

1. Cum aţi defini transformarea digitală în domeniul dvs. de activitate?

Ca în majoritatea domeniilor, digitalizarea a devenit mai mult decât necesară în ultimii doi ani, nu doar pe fondul situaţiei sanitare, ci şi pentru că era deja un proces în plină expansiune în majoritatea companiilor. Pentru Edenred, această transformare a însemnat, chiar şi înainte de contextul pandemic, să oferim un ecosistem de soluţii pentru fidelizarea angajaţilor cât mai uşor de gestionat – din momentul deciziei de achiziţie şi acordare (companiile client), până la utilizarea efectivă a produselor Edenred (angajaţii) sau gestionarea parteneriatului dintre noi şi comercianţii din reţeaua Edenred (entităţile ce acceptă plata cu soluţiile Edenred).

2. Cum poate deveni digitalizarea un factor de diferenţiere, un avantaj competitiv, în domeniul în care activaţi?

În ceea ce priveşte businessul Edenred, am marcat anul trecut mai multe premiere pentru industria în care activăm, toate din sfera digitalizării: Dezvoltarea unui serviciu de tip chatbot care oferă asistenţă non-stop companiilor client, utilizatorilor şi comercianţilor parteneri; am integrat plata cu cardul de masă în Tazz by eMAG pentru a oferi utilizatorilor cardului Edenred Ticket Restaurant şi mai multe opţiuni pentru masa de prânz, de oriunde ar lucra; am semnat un parteneriat cu Global Payments pentru a susţine comercianţii parteneri existenţi, dar şi pe cei viitori, în echiparea cu POS-uri tradiţionale sau mobile, pentru a-i susţine în demersurile de digitalizare.

În plus, prin intermediul platformei Benefit, aducem împreună beneficii fixe, oferte speciale şi beneficii flexibile, toate pentru a adresa nevoile în continuă schimbare ale angajatorilor şi angajaţilor. Nu facem doar asta, ci şi adăugăm funcţionalităţi noi precum secţiunea de Wellbeing by SanoPass, unde am inclus servicii exclusiv online, precum consiliere psihologică, telemedicină şi, tot premieră, serviciul MedicU, primul de acest gen care foloseşte inteligenţa artificială pentru verificarea rapidă a simptomelor.

3. Care sunt top 3 obiective pe care vi le-aţi propus prin prisma digitalizării pentru compania pe care o reprezentaţi?

Îmbunătăţirea experienţei utilizatorilor, unde am început prin integrarea cardurilor în Apple Pay, Google Pay şi Edenred Pay pentru plata cu telefonul, parteneriatul unic în România cu Tazz by eMAG şi vom continua să dezvoltăm aplicaţii şi funcţionalităţi noi.

Un alt obiectiv este să continuăm să oferim angajatorilor uneltele necesare care să îi ajute în motivarea şi retenţia angajaţilor, dar să se şi diferenţieze în piaţa muncii prin beneficii extrasalariale flexibile. Platforma Benefit face exact asta: dă libertate angajaţilor şi facilitează tranziţia de la beneficiile fixe la cele flexibile.

Nu în ultimul rând, ne preocupă şi impactul asupra comunităţii din care facem parte şi cum putem ajuta partenerii noştri în zona de digitalizare şi, implicit, în creşterea afacerilor. Vom continua, deci, iniţiativele de tip Tazz, susţinerea micilor comercianţi în demersurile de digitalizare prin facilitarea instalării de POS-uri în parteneriat cu Global Payments sau lansarea de carduri eco şi virtuale, prietenoase cu mediul.

4. Care sunt provocările pe care le întâmpinaţi când vine vorba despre transformarea digitală?

Susţinem o transformare digitală treptată, educată, şi ne uităm la cum putem digitaliza nu doar interfaţa cu utilizatorii, companiile client sau comercianţii, ci şi procesele interne. Consider că rezistenţa la schimbare este o provocare care se vede şi în rata de adopţie a unor produse şi servicii ce par „din viitor”. Spun asta privind retrospectiv la parcursul tichetului de masă: a debutat în România pe hârtie în urmă cu peste 22 ani, a evoluat către varianta card, ca în prezent să fie disponibil în digital wallet, în versiune eco, dar şi în cea virtuală. Suntem la un procent de digitalizare de peste 90%, iar până la finalul acestui an tichetele pe hârtie vor fi istorie.

Domeniile pe care se concentrează în prezent:  Strategia de dezvoltare a businessului Edenred, cu focus pe creştere şi inovare - lansare de produse, parteneriate strategice şi transformare organizaţională.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.