Noii cuponari

Postat la 16 decembrie 2008 53 afişări

Pentru prima data, in noiembrie, vanzarile retailerilor online din toata lumea au fost in scadere din cauza crizei financiare. Drept alternativa, multi cauta site-uri care ofera cupoane online de reduceri, ca sa-si poata face cumparaturile la preturi mult mai mici.

Eric Ferguson (25 ani), absolventul unei facultati din Atlanta, si-a facut anul trecut majoritatea cumparaturilor pentru nunta pe baza de cupoane si oferte online. “Nu mi-as fi imaginat ca pot sa-mi organizez nunta la un pret atat de mic, de numai 6.000 de dolari” (4.700 de euro), a constatat Ferguson, in conditiile in care, in mod obisnuit, costurile implicate in organizarea unei nunti in SUA pot depasi fara probleme 10.000 de dolari. “Tot ceea ce am cumparat, incepand de la invitatii pana la albumele foto, am luat la preturi reduse, folosind codurile cupoanelor online.”

 

La fel ca si Ferguson, milioane de oameni cauta pe internet in fiecare luna oferte online, pentru a cumpara produse la preturi mai mici. In luna octombrie, site-urile ce ofera cupoane online au fost vizitate de 27 de milioane de americani, un numar in crestere cu 33% fata de aceeasi perioada a anului trecut, potrivit unui studiu realizat recent de catre comScore Media Metrix. O mare parte dintre acestia au capatat obisnuinta de a frecventa astfel de site-uri, iar acum aproape niciodata nu mai cumpara nimic la pret intreg.

 

Anul trecut, 73% dintre cumparatorii americani au folosit cel putin o data un cupon de reduceri pentru cumparaturile online, conform companiei de cercetare de piata Forrester Research. Conform unui alt studiu, efectuat de Promotion Marketing Association, 71,3% dintre americani au precizat ca decizia de cumparare le este influentata de cupoanele de reduceri, in timp ce doar 27,2% au indicat reclamele ca un factor de influenta. Si canadienii, la fel ca americanii, sunt tot mai interesati sa ia cupoane online sau sa caute reduceri pe internet pentru produse considerate de baza, potrivit companiei canadiene de cercetare Ipsos Reid. Jumatate din respondentii studiului Ipsos au spus ca ar fi foarte incantati sa descarce un cupon pentru benzina (58%) si pentru produsele ce se gasesc la bacanie (54%), doua categorii de produse care necesita cheltuieli saptamanale mari. Alte cupoane cautate de canadieni sunt cele oferite de restaurante (44%), servicii de livrari (38%), magazine de electronice (35%) si hoteluri (34%).

 

In Romania, folosirea acestor cupoane de reduceri este inca la inceput si nu numai pe internet. “In Romania, cupoanele sunt o idee destul de noua, inclusiv in mediul offline”, spune Andrei Marin, unul din fondatorii site-ului romanesc Cuponix.ro. Exista magazine online care distribuie cupoane online de mai mult timp, insa numai prin newsletter-uri destinate celor abonati. Pe Cuponix.ro sunt publicate cupoane online de la magazine precum allStyle, PCfun, Tuatara.ro, Edora si Vinny Lou.

 

Printre cele mai populare site-uri care ofera cupoane online sunt RetailMeNot.com, FatWallet.com, Budget Fashionista, CouponCode.com si CoolSavings.com. Cele pe care tanarul Eric Ferguson spune ca le acceseaza cel mai des sunt RetailMeNot.com, CouponMom.com, care include si cupoane pentru magazinele offline si CouponCode.com. In general, companiile ofera reduceri limitate si un numar mic de cupoane, pe care le trimit prin e-mail unui grup restrans de clienti sau le trimit in momentul livrarii unui pachet cu produse comandate. “CoolSavings.com isi distribuie majoritatea cupoanelor prin intermediul site-ului, insa prefera sa trimita ofertele prin e-mail clientilor”, spune Matt Wise, directorul executiv al companiei Q Interactive, care opereaza site-ul CoolSavings.com. Explicatia este ca retailerii vor sa controleze procesul, sa stabileasca pe cat posibil o relatie cat mai personalizata cu clientii.

 

Site-urile care ofera cupoane online au starnit si controverse. Harry & David, o companie americana ce distribuie si vinde cosuri cu fructe, a actionat in instanta RetailMeNot.com in aceasta primavara, deoarece site-ul a publicat reduceri de pret neactualizate si neverificate, potrivit lui William Ihle, purtatorul de cuvant al firmei, indreptand posibilii clienti catre concurenti ai Harry & David pe baza unor informatii false.

Pentru multi comercianti “offline”, site-urile de cupoane online se dovedesc insa un bun instrument de marketing. Spre exemplu, compania CouponCabin, fondata de catre Scott Kluth in 2003, oferea atunci reduceri pentru doar 180 de magazine. In acest moment, in portofoliul companiei se gasesc peste 1.300 producatori, inclusiv unii de talia Dell, Target, Home Depot sau Victoria’s Secret, care trimit in jur de 1.000 de cupoane pe saptamana. “Magazinele au vazut influenta cupoanelor online asupra consumatorilor, iar acum, inclusiv din cauza situatiei economice actuale, tot mai multe apeleaza la cupoane”, afirma Kluth.

 

Majoritatea site-urilor de cupoane online sunt fondate de catre antreprenori web care vad o oportunitate de business in colectarea codurilor de reduceri online: mai exact, ei castiga un comision de la comerciant atunci cand un client cumpara un produs. Alte site-uri sunt initiative ale unor (fosti) clienti, care vor sa ofere posibilitatea si altor cumparatori online sa-si procure produse la preturi mult mai mici.

 

Dupa terminarea liceului in anul 2003, Katheryn Finney a lansat Budget Fashionista dintr-o pasiune mai veche pentru astfel de tranzactii. Desi la inceput site-ul a fost vizitat doar de prieteni si familie, ulterior traficul a crescut, iar luna trecuta numarul de utilizatori era mai mare cu 60% fata de luna august, cand site-ul a fost accesat de 550.000 de persoane. “Cel mai probabil, multi din cei ce vin acum nu apelau la cupoanele online anul trecut”, spune Finney. Budget Fashionista obtine venituri atat din publicitate, cat si din taxele percepute retailerilor.

 

Iar vizibilitatea cupoanelor creste gratie unor initiative de marketing tot mai rafinate. Valpak.com, o firma de marketing direct si distribuitor de cupoane in zona Tampa Bay, a introdus vara trecuta un serviciu prin intermediul caruia cei ce utilizeaza GoogleMaps pot vedea ce cupoane Valpak sunt disponibile in zonele de harta pe care le acceseaza. Todd Leiser, directorul general al Valpak.com, a afirmat ca site-ul a avut o crestere evidenta de trafic de pe urma parteneriatului cu Google. Unul dintre cei care au apelat la serviciile Valpak este Marc Saban, proprietarul unui lant de sapte magazine de mobila din Manhattan, Straight From the Crate. Saban a testat anul trecut metoda cupoanelor online pentru compania sa, oferind reduceri de circa 10%. “Ideea s-a dovedit benefica pentru incasari, prin urmare o aplicam in continuare”, spune Saban. “E mult mai usor pentru oameni sa vada cupoanele de reduceri online si sa-si noteze codurile decat sa primeasca fluturasi cu reduceri pe strada.”

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
vanzari,
retail,
criza,
reduceri,
cupoane,
online
/business-hi-tech/noii-cuponari-3665119
3665119
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.