Laptop cu bodyguard

Postat la 28 mai 2007 13 afişări

Cum s-ar traduce luxul cand vine vorba de un laptop? Multi ar spune sute de giga memorie, procesor intel core 2 duo, placa de baza cu racire puternica si silentioasa in acelasi timp si placi grafice puse in SLI, in timp ce altii ar spune sec aur, diamante si alte materiale pretioase. Dar cum ar fi un laptop cu toate aceste caracteristici? Pazit!

Fie ca este considerat un gadget pur functional, care ajuta la buna desfasurare a activitatii zilnice sau un element care defineste, intr-o oarecare masura, pozitia sociala a posesorului sau, producatorii de notebook-uri incearca sa atraga segmentul de cumparatori care ar fi dispusi sa scoata din buzunar sume cu multe zerouri la final pentru "laptopul perfect". Luvaglio, un producator englez de astfel de echipamente, a dezvoltat un notebook pentru consumatorii elitisti care doresc sa aiba cate un "Bentley" in orice categorie de gadget-uri ar utiliza.

Million dollar laptop

Notebook-ul produs de englezii de la Luvaglio este lucrat manual, din materiale care vor lua ochii si celor mai pretentiosi clienti. Asta pentru ca echipamentul este acoperit de diamante, piele si lemn, putand fi astfel considerat o adevarata bijuterie tehnologica. Nu numai atat, dar fiecare client Luvaglio are posibilitatea sa creeze propriul design pentru notebook, "dupa chipul si asemanarea" sa. Toate aceste lucruri au insa si un pret, destul de piperat s-ar putea spune. Clientii vor fi nevoiti sa faca un "mic" efort daca vor sa-l achizitioneze, pentru ca averea lor va scadea cu aproximativ un milion de dolari (735.000 de euro).

Aceasta este suma pe care pasionatii de "luxury gadgets" o vor plati pentru notebookul care stie sa faca si alte lucruri decat sa straluceasca frumos. Printre functiile exclusiviste ale acestui echipament se remarca stick-ul de memorie USB de 128 GB incorporat, unitatea optica Blu-ray si sistemul de curatare automata a monitorului care are o diagonala de 17 inci. In plus, se pare ca si diamantele vor avea un rol functional. Pentru a porni laptopul, va trebui apasat un diamant, butonul de aprindere fiind incrustat cu aceasta piatra pretioasa.

Din colectia haute-couture

Notebook-ul Tulip E-Go Diamond, lansat de producatorii germani de la Tulip, este acoperit cu aur alb pe care sunt incrustate mii de diamante de cea mai buna calitate (80 de carate), asezate cu precizia unui chirurg. Pe langa diamante, notebook-ul este acoperit si cu rubine, pe care designerii le-au aranjat astfel incat acestea sa formeaze logo-ul Tulip, care are forma unei lalele, dupa cum spune si numele companiei.

Rezultatul final, laptopul de lux, costa aproximativ 350.000 de dolari (aproape 260.000 de euro) si este un dispozitiv "Easy Going", care are capacitatea de a reflecta personalitatea si starea de spirit a posesorului prin faptul ca isi poate schimba carcasa. Pe langa aur alb, optiunile in ceea ce priveste carcasa numara piele, lemn sau diverse metale metale pretioanse. "Tulip a identificat o nevoie ascendenta de design in industria computerelor. Echipamentele obisnuite au evoluat de la un produs specializat la un obiect de uz curent. Competitia de pe piata computerelor este condusa de specificatii tehnice si pret, cu o cerere in crestere a clientilor care doresc sa plateasca in plus pentru un computer cu un design personalizat", a spus Huub van den Boogaard, fondatorul Tulip Distribution International Holding.

Ideea originala a celor de la Tulip a fost sa dezvolte un produs din perspectiva unei femei. E-Go seamana la prima vedere mai mult cu un accesoriu de moda decat cu un notebook. Laptopul seamana cu o geanta cu un design elegant si margini rotunjite, care in plus are si caracteristici tehnice. E-Go a fost lansat in octombrie 2005 si este disponibil in sase variante. In completarea carcaselor care pot fi schimbate/personalizate, echipamentul E-Go este asteptat sa vina si cu accesorii complementare precum genti si mausi.

Lux made in Romania

In Romania nu se poate vorbi inca de o piata a laptopurilor de lux, fiind mai mult un segment de nisa, iar cele mai scumpe laptopuri nu depasesc cateva mii de euro. In plus, piata locala nu este foarte bine segmentata, motivul fiind si acela ca este intr-o perioada de adaptare si de crestere.

"In acelasi timp sunt inca multe game de produse ale companiilor mari inca nereprezentate local, acestea nefiind stimulate inca de volumele rulate in piata. Cel mai la indemana exemplu este absenta unor serii in zona consumer, adresarea pietei locale facandu-se in destul de mare proportie prin intermediul liniilor de business", spune Catalin Patrasescu, analist al pietei IT si managing partner in cadrul companiei de consultanta SmartPoint.

Mai mult, in afara de variabila pret, este destul de dificil de definit un laptop de lux pe piata locala. Pretul unui laptop este in general in stransa legatura cu designul sau configuratia, dar la fel de bine un laptop cu un pret ridicat poate fi considerat de unii mai degraba performant decat de lux, daca valoarea acestuia este calculata in functie de dotarile tehnice si nu de materialele folosite la imbunatatirea designului.

"In general, odata cu cresterile pe piata laptopurilor, cu cerintele mai mari de mobilitate, au crescut si cerintele de performanta. Au aparut laptopurile de jocuri, cele de grafica avansata sau cele cu caracteristici tehnologice extrem de performante", explica Paul Militaru, director dezvoltare, IT&S, companie ce activeaza in

Un alt aspect in definirea laptopurilor exclusiviste este acela ca unele produse pot fi considerate la un moment dat de lux in momentul in care apar prima data pe piata la preturi mai ridicate.

"Notebook-urile au fost percepute de la momentul introducerii pe piata ca produse cu valoare ridicata si au fost incadrate de la inceput in segmentul produselor de lux, care erau adresate in special top managerilor companiilor mari. In timp, prin scaderea constanta a preturilor, acesta a intrat in gama de produse uzuale si tinde sa devina unul de larg consum", spune Patrasescu.

Astfel, definirea segmentului de lux se poate imparti, din punct de vedere al utilizarii in produse business ultraportabile, produse de tip "fashion" si produse de configuratii extreme.

Notebook-ul detroneaza desktop-ul

Piata locala a notebook-urilor a crescut in 2006 cu 30-35%, ajungand la o valoare de aproximativ 120 de milioane de euro si la vanzari de 130-150 de unitati. In ceea ce priveste anul 2007, se previzioneaza o crestere de 25% pe an, potrivit celor de la IT&S.

Este limpede ca computerele de tip desktop au inceput sa piarda teren si pe piata locala, lucru evident la nivel mondial, avand in vedere ca ritmurile de crestere inregistreaza valori diferite pentru cele doua categorii de calculatoare: 26,3% pentru laptopuri si doar 2% pentru desktop-uri. Aceasta crestere poate fi pusa si pe seama scaderii cu 20-25% a pretului mediu al unui laptop si a aparitiei si in Romania a unei clase de oameni de afaceri care isi pot permite cel mai performant laptop de pe piata. "Mai mult decat atat, multinationalele si companiile profitabile in general tin sa isi doteze managerii cu ultimele aparitii in domeniu, acestea facand deja parte din pachetul salarial", mai spune Militaru.

Din totalul valorii pietei locale a laptopurilor, produsele de lux reprezinta un procent foarte mic si se apropie de valoarea de aproximativ 10 milioane de euro. "Pe masura ce volumul total al pietei va creste, ponderea in totalul pietei de PC-uri va creste, iar o mare parte a celor care considera calculatorul portabil o alternativa la sistemul desktop vor face din notebook prima optiune, vom asista la o crestere a volumului acestui segment in paralel cu segmentarea accentuata a pietei", este de parere Patrasescu. Mai mult, piata laptopurilor va inregistra o crestere de 16.1% pana in 2011 comparativ cu piata desktop-urilor, conform BBC.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Laptop,
cu,
bodyguard
/business-hi-tech/new-media/laptop-cu-bodyguard-4073797
4073797
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.