Inchi si cristale lichide

Postat la 28 august 2006 73 afişări

\"As dori o plasma pe care sa o instalez in baie! Si as mai dori una in tavan, una in podea si un LCD incorporat in oglinda.\" Nu este o replica dintr-un magazin dintr-o suburbie bogata din Tokio. Este doar una din solicitarile aproape zilnice pe care le primesc de la clienti retailerii romani de electronice.Dupa ce a vazut prima plasma TV intr-un film american, Mihai Simon, director general al companiei Nobei Plast din Bucuresti, o companie din industria maselor plastice, s-a decis. A vrut sa-si transforme living-ul intr-o mica sala de cinema, cu sunet si imagine de cea mai buna calitate. Pentru asta, Simon si-a achizitionat de curand o plasma cu diagonala de 106 centimetri, pe care a platit echivalentul a aproximativ 3.000 de euro. Spune ca nu i-a fost foarte usor sa se decida asupra produsului. Tot ceea ce stia era ca-si doreste un ecran mare, o calitate a imaginii foarte buna si un sunet impecabil. Cautarea celei mai potrivite plasme pentru casa sa a durat trei luni. Alegerea efectiva - doar cateva minute. Nu a facut comparari de preturi, dar in cele trei luni a vizitat toate standurile dedicate plasmelor din magazinele de profil pe care le frecventa cel mai des. \"Am vazut tot ce exista pe piata, am cerut de la vanzatori toate explicatiile in functie de modele. Intr-o zi am venit cu banii si am cumparat-o\", explica Simon. Piata plasmelor si a ecranelor LCD a luat anul acesta un avant ce contrasteaza cu evolutia pietei produselor electrocasnice in ansamblu, in conditiile in care majoritatea achizitiilor de produse din aceasta categorie nu se realizeaza cu ajutorul ofertelor de finantare oferite de retaileri. Cea mai ieftina plasma cu diagonala de peste 100 de centimetri este aproape 2.000 de euro in timp ce un display LCD de dimensiuni similare are un pret relativ mai ridicat. Piata locala de plasme si ecrane LCD va ajunge in acest an la o valoare de aproximativ 30 de milioane de euro, potrivit retailerilor. Acestia nu au precizat insa care este valoarea pietei si cate unitati de plasme TV si ecrane LCD au vandut de la inceputul anului. \"Nu se poate face o estimare pana la sfarsitul lui 2006 datorita probabilitatii aderarii la UE si schimbarii legislatiei\", a spus Bogdan Pasat, Product Manager Brown Goods al retailerului Domo, cu vanzari estimate de 160 de milioane de euro anul acesta. Cert este ca in prima jumatate a anului curent au depasit practic vanzarile totale de anul trecut. Competitia se da intre Altex, Flanco, Domo.Mai multe plasme varaRetailerii de electronice de pe piata locala au inregistrat cresteri semnificative ale vanzarilor de plasme si ecrane LCD in lunile de vara, contrar asteptarilor lor si a trendului unei piete normale. \"Luna iunie a fost luna de varf in vanzarile de astfel de produse electronice. Cel mai mult au crescut vanzarile la ecranele LCD - cu 60% mai mari fata de luna mai, urmate apoi de televizoarele cu plasma care au inregistrat vanzari mai mari cu 25% fata de luna precedenta\", a spus Raul Filip, Marketing Manager la Altex, fara a preciza cifra de afaceri pe acest segment. \"In reteaua Domo vanzarile la aceste produse cresc de la luna la luna, dar varful de vanzari s-a inregistrat in luna iulie\", a spus Bogdan Pasat, Product Manager Brown Goods al Domo.De unde apetitul romanilor pentru plasme si LCD-uri? Comparativ cu anii trecuti, majoritatea retailerilor au introdus oferte pentru achizitia de astfel de produse, concomitent cu aplicarea unor reduceri de preturi. Potrivit companiilor, campionatul mondial de fotbal din Germania a fost un alt factor care a influentat substantial cresterea vanzarilor la aceasta categorie de produse. Retailerii sunt de parere ca si ofertele agresive joaca un rol important in comportamentul consumatorului roman vis-?-vis de plasmele TV si ecranele cu cristale lichide. \"Aceasta evolutie a fost determinata pe de o parte de ofertele de pret deosebit de avantajoase dar si de sistemele de creditare flexibile puse la dispozitia clientilor\", este de parere Raul Filip de la Altex, cu vanzari de 275 de milioane de euro anul trecut. \"Popularitatea acestor produse mai este determinata si de faptul ca brandurile mari au renuntat sau renunta treptat la fabricarea televizoarelor cu tub\", a mai explicat Pasat.20% stiu ce vorPopularitatea plasmelor si a LCD-urilor este in crestere in ciuda preturilor destul de mari in comparatie cu preturile televizoarelor \"traditionale\" (CRT-urile - televizoarele cu tub). De altfel, aceste produse reprezinta 10-20% dint totalul vanzarilor de electronice si electrocasnice. Cand vine vorba de tehnologie, clientii romani sunt foarte exigenti. Potrivit retailerilor, romanii nu fac rabat de la calitate si prefera produsele pozitionate pe segmentele superioare ale pietei in ciuda preturilor uneori prohibitive. Nici brand-ul nu este lipsit de importanta, cele mai mari vanzari de pe piata romaneasca fiind inregistrate de Sony, Panasonic si LG. Iar cand vine vorba de dimensiuni, preferate sunt plasmele TV cu diagonala cuprinsa intre 40 si 49 de inci (101,6 - 124,5 cm), conform unui studiu citat de compania LG.Conform aceluiasi studiu, care a analizat evolutia vanzarilor de pe piata locala a display-urilor TV in intervalul februarie 2005- martie 2006, LG detine o cota de piata de 26,2 % din totalul vanzarilor de plasme TV din Romania. Oficialii companiei au spus ca au vandut intre 2.000 si 2.500 de plasme TV anul trecut, potrivit ZF.Pentru unii clienti alegerea unui ecran TV de ultima generatie nu este chiar usoara. Majoritatea se documenteaza inainte de a-si achizitiona un astfel de produs si cei mai multi se duc la magazin doar pentru a spune ce model doresc. Altii insa au nevoie de consultantul de vanzari care ii informeaza astfel incat sa faca alegerea potrivita. \"Clientii se impart in doua categorii: cei care stiu ce vor si comanda un anumit produs (10-20% dintre clienti) si cei care se hotarasc in functie de oferta (aproximativ 80% dintre acestia)\", au spus oficialii Altex.15.000 de euro, cea mai scumpaIn cativa ani, display-urile LCD sau cele cu plasma le vor inlocui treptat pe cele traditionale, care formeaza grosul vanzarilor retailerilor pe acest segment. \"Este doar o chestiune de timp pana cand CRT-urile vor iesi de pe piata. Probabil in maxim 3-4 ani televizoarele cu tub vor iesi complet din productie\", este de parere Pasat. \"In cinci ani probabil share-ul se va schimba intre TV cu tub si plasme si LCD-uri in proportie de 20% vs. 80%\", sunt de parere oficialii Altex.Cea mai scumpa plasma vanduta de retailerii de pe piata locala a fost un Panasonic cu diagonala de circa 200 de centimetri al carei pret a fost de aproape 60.000 de lei, adica peste 15.000 de euro. La capitolul cereri \"ciudate\" romanii nu fac exceptie. \"Am avut un client care si-a dorit plasma pentru podea, dorea sa puna plasmele in treptele de urcare catre etaj intr-un sediu de firma si i-am explicat ca, din pacate, plasmele nu functioneaza la orizontala\", a mai spus Pasat. \"Dar cea mai neobisnuita cerere am avut-o de la un client care dorea sa cumpere un LCD de aproape 40 de centimetri pentru a-l monta in fata scaunului de la toaleta\", a adaugat acesta.Europenii, clienti impatimitiSi pe plan mondial oamenii cumpara din ce in ce mai multe ecrane LCD si plasme TV, cea mai mare cota de piata fiind detinuta de LG. Conform companiei, LG a inregistrat cea mai mare rata de crestere in sectorul ecranelor plate. Astfel, cota de piata a producatorului sud-coreean in trimestrul incheiat in decembrie a fost de 31%, fata de aproape 26% cat avea in trimestrul anterior.LG a depasit vanzarile japonezului Matsushita (cel mai mare producator de electronice din lume, cunoscut pentru brand-ul Panasonic) sau vanzarile companiei Samsung, rivalul sau direct, care cu un an inainte detinea pozitia de lider pe acest segment, potrivit unui studiu publicat de compania americana de analiza DisplayResearch. Astfel cele doua companii (Matsushita si Samsung) detin, impreuna, 24% din cota de piata, potrivit unei declaratii facute de oficialii LG. Cererea pentru ecranele plate creste rapid, pe masura ce preturile se diminueaza, incurajand din ce in ce mai mult consumatorii sa-si schimbe televizorul cu tub cu o plasma TV sau un ecran LCD. Previziunile analistilor arata ca 2009 va fi anul cristalelor lichide, iar televizoarele cu tub catodic vor fi de domeniul trecutului la fel cum sunt televizoarele alb-negru, acum doar o amintire. In 2009 vanzarile de LCD-uri vor creste cu peste 100%, la aproximativ 96,9 milioane de unitati fata de 41 de milioane de unitati estimate pentru acest an de compania de cercetare DisplaySearch. Din 2010 studiul citat arata ca productia de ecrane LCD va ajunge la 100 de milioane pe an, iar europenii sunt cei mai impatimiti clienti ai ecranelor plate, cumparand numai in luna mai a anului curent cu 124% mai multe LCD-uri fata de aceeasi perioada a anului trecut. In ultimul trimestru al anului trecut valoarea pietei de ecrane cu cristale lichide a depasit pentru prima oara in istorie valoarea de 10 miliarde de dolari (8,4 miliarde de euro), potrivit DisplaySearch.Cea mai mare plasma TVProducatorul japonez Matsushita a anuntat recent ca spera sa inceapa vanzarile la cea mai mare plasma din lume (cu diagonala de 261 de centimetri) la inceputul lui 2007. Cea mai mare plasma TV din lume este produsa de Samsung si are o diagonala de 259 cm. \"Ecranul va fi la fel de mare ca o saltea dubla si la fel de greu ca un pian\", spun oficialii companiei. Gigantica plasma, care va fi lansata in Japonia in luna septembrie, va avea un pret pe masura - adica 50.000 de dolari.LCDPrincipiul de functionare: contine un strat de cristale lichide intre 2 placi de sticla polarizata, dintre care una contine un filtru de culoare care functioneaza strans legat de voltajul aplicat acelei placi. Spre deosebire de plasma, LCD-ul nu poate crea propria lumina, deci este nevoie de o sursa de lumina in spatele placilor de sticla. Avantajedesign slim, se pot monta usor pe ziduri, diagonalale pornesc de la 35 de centimetri sau chiar mai mici. unghiul de vizionare pana la 170 de grade depaseste plasma (160 de grade)sunt compatibile PC sau cu consola de jocuri. Dezavantaje timpul de raspuns mai mic decat al plasmei. Acest lucru se imbunatateste de la o generatie la alta de LCDPLASMAPrincipiul de functionare: inauntrul display-ului se afla milioane de celule de sticla umplute cu gaz. In momentul aprinderii, electricitatea \"aprinde\" gazul din fiecare celula (cu dimensiuni extrem de mici) si aceasta straluceste cu o anumita culoare.Avantajeculori foarte stralucitoare, contrast puternic si luminozitate pot ajunge la 68 mld. culori (fata de 8 mld. un LCD)diagonale mari dimensiuni mari, aplicatii industriale (aeroporturi) Dezavantajeconsum mare de electricitate, greutate ridicata degaja caldura

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Inchi,
si,
cristale,
lichide
/business-hi-tech/new-media/inchi-si-cristale-lichide-4073235
4073235
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.