Portretul romanului care sta pe internet

Postat la 08 septembrie 2010 79 afişări

Cine este utilizatorul de internet, cati ani are, unde lucreaza sau ce ii place sa faca in timpul liber - asta vor sa stie acum toti cei care au inteles ca, daca vor sa vanda, este obligatoriu sa fie prezenti si online. Pentru ei, mai mult decat oricand, fiecare detaliu despre potentialii cumparatori conteaza.

Cristina are aproape 24 de ani, locuieste in Bucuresti, este necasatorita si este absolventa de facultate. Lucreaza deja de doi ani, avand un venit lunar mai mic de 1.500 de lei, iar cel mai mult o intereseaza ce mananca, cum se imbraca si ce produse cosmetice foloseste, in timp ce masinile si sportul sunt pe ultimele locuri intre interesele ei.

Laptele este alimentul pe care il consuma cel mai des, urmat de iaurturi, cafea si ciocolata; nu prea consuma bauturi alcoolice si are de gand sa-si cumpere o masina si poate chiar si un apartament la anul.

Mihai, un tanar de aceeasi varsta cu Cristina si cu aproximativ aceeasi situatie financiara, tot la o masina viseaza, este foarte pasionat de tot ce tine de computere, tehnologie si internet, iar cel mai frecvent consuma bauturi racoritoare acidulate, mananca mezeluri si bea si el mult lapte. Ambii intra pe internet cel putin o data pe zi.

Cei doi nu sunt personaje reale, ci portrete-robot ale utilizatorului de internet de la noi, cu datele cel mai des intalnite statistic. Datele privind veniturile, varsta si obiceiurile de consum sunt esentiale pentru orice companie care cauta sa vanda sau sa se promoveze online si care isi poate forma astfel o idee despre publicul sau potential.

"Toata lumea vrea sa fie acum pe internet, pentru ca este mediul cu cea mai importanta evolutie. In afara, promovarea pe internet a ajuns sa fie mai importanta decat cea pe televizor si acelasi lucru s-ar putea intampla in cativa ani si in Romania", crede Radu Florescu, directorul executiv al Saatchi & Saatchi.

In exemplul de fata, pentru un producator de lapte, situatia este cat se poate de simpla, in conditiile in care una din doua femei si cam tot atatia barbati care folosesc internetul consuma cu regularitate lapte sau lactate. Promovarea pe internet ar atinge un numar considerabil de consumatori, fara sa fie neaparat nevoie de eforturi prea mari.

Pentru o companie care vinde bauturi racoritoare in schimb, faptul ca aproape jumatate dintre barbatii care intra pe internet sunt consumatori de asa ceva, in timp ce doar in jur de o treime dintre femei se dau in vant dupa racoritoare, poate determina intreaga strategie de comunicare online. "Toate aceste informatii pot face diferenta intr-o campanie", crede Bogdan Prajisteanu, directorul agentiei Mediaedge:cia, incepand cu mesajul transmis si pana la elementele vizuale folosite.

Dupa unele calcule recente ale International Telecommunications Union si Euromonitor International, aproximativ 53% dintre cei 7,35 milioane de utilizatori de internet din Romania sunt femei. Daca e asa, inseamna ca ponderea e mai mare decat in prima parte a anului trecut, daca ne raportam la un studiu demografic derulat in perioada mai-iunie de Trafic.ro pe un esantion reprezentativ de 42.000 de respondenti, utilizatori ai unui numar de peste 2.050 de site-uri din Romania.

Balanta n-a facut altceva decat sa se echilibreze si sa reflecte structura populatiei romanesti in ansamblu, in conditiile in care, in prezent, 52,6% dintre locuitorii tarii sunt femei, potrivit Institutului National de Statistica. Aceasta situatie ar putea sa se mentina si in urmatorii ani, cand numarul utilizatorilor de internet ar trebui sa depaseasca 9 milioane, cifra estimata pentru 2018.

Din punctul de vedere al varstei, cea mai mare pondere o au cei cu varsta intre 20 si 24 de ani, eventual studenti sau proaspat angajati cu studii superioare (23% dintre femei si 21% dintre barbati), urmati de cei sub 30 de ani. Generatia 40-49 de ani reprezinta mai mult de 14% din numarul total al utilizatorilor de internet, conform studiului, in timp ce cam 8% au mai putin de 18 ani.

Cititi articolul integral in editia tiparita a revistei BUSINESS Magazin.

Urmărește Business Magazin

/business-hi-tech/it/portretul-romanului-care-sta-pe-internet-7101131
7101131
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.