Colectia de sfaturi
<a href='http://www.ehow.com/' class='link3' target=_blank>www.eHow.com</a>
"Cum sa reduc costurile companiei?", este intrebarea pe care si-o pune frecvent Ed Zander, directorul executiv al producatorului de telefoane mobile Motorola, care de cativa ani trece printr-o perioada dificila si care, prin prisma rezultatelor financiare in scadere, a pierdut un loc in clasamentul mondial al producatorilor de telefoane mobile.
Colectia de sfaturi online eHow.com vorbeste de reducerea costurilor prin mai multe metode. Una dintre ele ar fi cercetarea pietei pentru a gasi cea mai buna oferta pentru echipamentele necesare in companie si pentru serviciile de telefonie fixa si mobila. De asemenea, un alt sfat presupune reducerea be-neficiilor mai putin necesare, cum ar fi de exemplu telefoanele mobile de serviciu pentru toti angajatii, cu toate ca in cazul Motorola nu asta ar fi problema. Iar o ultima masura este restructurarea echipei si eliminarea joburilor care presupun responsabilitati ce pot fi impartite intre ceilalti membri ai echipei.
Numai ca si resursele umane sunt de multe ori o problema cu care se confrunta companiile. Spre exemplu, cele din domeniul tehnologiei duc lipsa de programatori specializati, dupa cum imi spunea zilele trecute directorul unei companii de IT din Romania. "Pe de-o parte, pentru ca la nivelul intregii piete, resursele umane pe acest segment sunt limitate, iar pe de alta parte, pentru ca este din ce in ce mai greu sa gasesti si sa angajezi oameni bine pregatiti", explica el. La fel de bine, o alta problema intampinata frecvent de companii este mentinerea si fidelizarea angajatilor, pentru a putea preveni astfel fluctuatii semnificative ale personalului. Si in astfel de situatii se poate dovedi extrem de util un sfat de pe site-ul eHow.com, despre "Cum sa angajezi personal specializat" sau "Cum sa previi fluctuatiile de personal", care in unele cazuri se poate dovedi suficient de util incat sa nu mai necesite si sfaturile unui consilier.
In cazul fluctuatiilor de personal, primul sfat oferit este acela ca managementul firmei ar trebui sa realizeze ca banii nu inseamna totul si ca o buna metoda de a motiva angajatii o reprezinta recompensele financiare si, pe termen lung, oportunitatile de promovare. Un alt sfat pentru aceeasi problema spune ca atunci cand isi fac treaba bine, angajatii trebuie laudati, astfel incat sa simta ca sunt membrii valorosi in echipa. Si, cel mai important poate, compania trebuie sa creeze un mediu de lucru adecvat, pentru ca se pare ca modul in care interactioneaza cu sefii si cu colegii reprezinta un factor important in decizia angajatilor de a-si schimba locul de munca.
Site-ul eHow.com este plin de astfel de sfaturi pentru aproape orice fel de problema, de la cum sa conduci si chiar sa distrugi o companie din pozitia de sef, cum sa faci un plan de afaceri sau cum sa obtii finantare pentru diferite proiecte.
Cum sa repari o masina
Si nu este vorba numai despre domeniul de business. Sfaturile merg pana la cum sa repari o masina, cum sa gasesti cea mai potrivita destinatie de vacanta si o oferta convenabila de calatorie, cum sa cumperi, activezi si setezi deja popularul telefon iPhone de la Apple sau cum sa organizezi o petrecere.
Ideea acestui site apartine lui Courtney Rosen care, in perioada boom-ului dotcom din 1999, a atras de partea ei o serie de investitori printre care si Hummer Winbald, Media Technology Ventures si General Electric si finantari in valoare de aproximativ 30 de milioane de dolari. Perioada crahului dotcom a afectat puternic si eHow, care aproape ca ar fi dat faliment daca nu ar fi fost cumparat de IdeaExchange.com in 2001. De revenit, compania si-a revenit de-abia in a doua jumatate a lui 2004, iar evolutia sa a atras atentia companiei Demand Media care de anul trecut detine eHow. In esenta, eHow este o uriasa baza de date care cuprinde peste 70.000 de "sfaturi" prezentate sub forma unor articole scrise intr-o maniera semi-serioasa de tipul "Cum sa...", care atrag insa lunar peste 8 milioane de utilizatori in cautare de solutii pentru problemele pe care le au. Sfaturile sunt categorisite in functie de domeniu, pe site existand in prezent 24 de domenii, fiecare cu cel putin cinci subcategorii.
Printre cele mai populare domenii se numara Business, Career & Work, Arts & Entertainment, Internet, Computers, Sport & Fitness si Hobbies, Games & Toys. De departe insa, cea mai populara sectiune de sfaturi pare a fi cea de Travel, care numara aproape 16.000 de sfaturi vizavi de destinatii de calatorie, mijloace de transport, hoteluri si diferite lucruri utile in general in calatorii.
Dincolo de asta, eHow are inclusiv sfaturi inventive despre "Cum sa organizezi nunta perfecta", "Cum sa adopti un copil" si "Cum sa adopti un catel", "Cum sa pregatesti o pizza delicioasa in 20 de minute", "Cum sa te machiezi" sau "Cum devii actor". De fapt, asa cum a spus Courtney Rosen, fondatoarea eHow, in emisiunea Oprah Winfrey, pe site-ul ei "exista sfaturi despre cum sa faci aproximativ orice".
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













