Afacerea care redefineşte modul în care învaţă elevii din România. Cum pot avea acces acum copiii la profesori la care înaninte nu puteau ajunge

Autor: Ioana Niţă Postat la 07 decembrie 2021 258 afişări

Migrarea procesului educaţional pe internet nu aduce doar provocări, ci şi oportunităţi, pentru că le oferă elevilor şansa de a avea acces la profesori la care în condiţii obişnuite nu ar putea ajunge. Aceasta este ideea de la care a pornit platforma Tootor.ro, lansată recent pe piaţă de Edus, companie specializată în dezvoltarea de soluţii software pentru digitalizarea procesului de învăţare.

Proiectul Tootor vine  de altfel în completarea ofertei companiei, aceasta având deja dezvoltată o platformă dedicată sistemului public de învăţământ – Edus Platform, care este folosită în prezent în circa 600 de şcoli din România. „Ideea a apărut în 2019. Având un contact destul de constant cu mediul şcolar – cu profesori, cu elevi, cu părinţi –  am identificat această nevoie mai ales în rândul profesorilor şi al părinţilor, de a avea un produs care să deservească această nevoie de meditaţii la distanţă.

Conceptul din spatele acestui produs este bazat în primul rând pe o redefinire a ceea ce înseamnă educaţia care nu se întâmplă neapărat în şcoală. Este educaţia extraşcolară, cursuri care se fac în afara şcolii sau cum le numim noi meditaţii”, a relatat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Pitch, Costina Papari, product manager pentru soluţia Tootor în cadrul companiei Edus.

Ea a adăugat că momentul în care s-a declanşat pandemia în martie 2020 a fost cel în care echipa Edus a decis să se concentreze mai mult pe această idee de produs. „Am cercetat ideea tot anul 2020, un an tumultuos din foarte multe puncte de vedere şi mai ales din punct de vedere educaţional unde s-au întâmplat extraordinar de multe lucruri. Implementarea propriu-zisă a fost realizată pe tot parcursul acestui an, practic în primele zece luni ale anului acesta ne-am ocupat de implementarea acestui produs.”

În varianta actuală de MVP (minimum viable product), platforma Tootor dispune de funcţionalităţile de bază pentru ca o meditaţie să poată fi făcută online. Mai exact, profesorii îşi pot configura cursuri în platformă şi, în comun acord cu elevii interesaţi, aceştia stabilesc şi data şi ora la care va avea loc meditaţia online.

„Este foarte important de menţionat că beneficiul cel mai important pe care platforma noastră îl are şi pe care îl promovăm atât în rândul elevilor, cât şi în rândul profesorilor este faptul că îndepărtăm tot ceea ce înseamnă bariere teritoriale. De obicei, pentru o meditaţie elevii apelau la un profesor din vecinătate, din propriul oraş sau poate din propria regiune. Acum, elevii şi profesorii se pot întâlni însă online. Nu contează unde sunt situaţi aceştia. De asemenea, platforma fluidizează foarte mult tot ceea ce înseamnă resurse materiale educaţionale şi bineînţeles face şi primii paşi în ceea ce priveşte o transparentizare şi o claritate a proceselor de plată, plăţile realizându-se online pe platformă şi fiind foarte accesibil”, a subliniat Costina Papari. Platforma Tootor.ro, dezvoltată cu o investiţie iniţială de 125.000 euro, a fost bine primită pe piaţă încă din prima zi de lansare, când şi-au creat un cont circa 200 de profesori.

„Platforma a fost primită bine încă de la lansare şi estimăm că vom încheia anul acesta cu circa 400-500 de profesori înscrişi în platformă care să aibă cel puţin un curs activ pe Tootor.ro. Este o piaţă cu o sezonalitate evidentă – vine vacanţa de Crăciun şi deja de la mijlocul lunii decembrie meditaţiile şi cursurile extraşcolare nu mai sunt în prim-plan. Activitatea şcolară se va relua însă devreme în ianuare, aşa că ne dorim să încheiem anul 2022 cu aproximativ 1.300 de profesori pe platforma Tootor. Ca procent din totalul profesorilor din România este puţin, circa 1%, dar important este că aceşti aproximativ 1.250 - 1.300 de profesori interacţionează în medie în decurs de un an cu aproximativ 10.000 - 12.000 de părinţi, au cam opt ore pe săptămână acordate acestei activităţi de meditaţii, iar costul mediu pe o meditaţie se situează la circa 100 de lei. Deci, având toate aceste lucruri foarte clare şi bine ştiute, veniturile care se vor înregistra pe Tootor la sfârşitul anului 2022 vor fi în valoare de aproximativ 700.000 de euro”, a precizat ea. „Noi ne cunoaştem foarte bine targetul. Cunoaştem profilul profesorului din România şi îl cunoaştem şi din punct de vedere social şi economic, dar şi cultural. Ştim care sunt profesorii care sunt în targetul nostru şi sunt acei profesori care practic vor să redefinească tot ce înseamnă educaţia, care vor să deschidă nişte orizonturi pe partea de activităţi extraşcoală, care îmbrăţişează inovaţia, care îmbrăţişează tehnologia şi bineînţeles ţinând cont de toate aceste criterii, targetul nostru devine mai restrâns. Din cei aproximativ 180.000 de profesori pe care îi are România în momentul de faţă, bineînţeles, nu toţi vor dori să adopte acest produs, cunoaştem acest lucru şi pe de altă parte cunoaştem foarte bine şi care sunt profesorii care sunt deschişi să folosească platforma”, a punctat Costina Papari.

În perioada următoare, echipa Tootor se va axa în primul rând pe dezvoltarea şi implementarea de noi funcţionalităţi în platformă, iar ulterior pe extinderea gamei de cursuri – introducerea cursurilor pentru adulţi, precum şi extinderea în afara României.

„Ne gândim şi la o extindere pentru viitor care vizează regiunea est-europeană, regiunea formată din ţările noastre vecine. Aceste state au un model apropiat cu cel al României în ceea ce priveşte mediul economic şi cultural şi poate şi politico-social, aşa că ne-ar fi mai uşor să facem o astfel de implementare pe pieţele respective. Dacă ne gândim la Bulgaria sau la Republica Moldova, produsul aşa cum este acum, chiar şi în varianta MVP, îl putem implementa cu mare uşurinţă.”

Dacă aveţi un proiect de start-up tech scrieţi-ne pe adresa de e-mail zfitgeneration@zf.ro.


Start-up Pitch

1. Invitaţi: Marius Pascu şi Rareş Mară, fondatori, CleverEat

Ce fac? Dezvoltă o platformă digitală care să combată risipa alimentară.

Rareş Mară: „CleverEat o să devină o platformă digitală. În prezent activăm pe grupul nostru de Facebook care se numeşte ClerverEat Start-up Local şi în care postăm în fiecare zi ofertele partenerilor noştri. În descrierea ofertei postăm un interval orar în care clienţii pot merge către local, iar apoi se face pick-up din locaţie. Anunţăm numărul de meniuri surpriză şi preţul acestora. Pe scurt, localurile trebuie doar să anunţe numărul de meniuri, preţul acestora şi intervalul orar de ridicare. Preţul are de obicei 50% discount şi meniurile sunt în număr limitat fiind vorba de evitarea risipei alimentare. În curând urmează lansarea aplicaţiei, unde totul o să devină automatizat şi mai uşor atât pentru restaurante, cât şi pentru clienţi.”

Marius Pascu: „Din calculele noastre, din costurile pe care le-am aproximat, avem nevoie de o sumă de circa 200.000 euro ca să ne extindem în toată ţara. În acest momentul ne orientăm spre extindere şi am început deja cu un orăşel de lângă Timişoara, cu Sânnicolau Mare. Ne uităm şi către Arad şi către alte locuri aproape de Timişoara. Până la finalul anului vrem să ne extindem şi în restul ţării în câteva oraşe mai mari cum ar fi Braşov.”


2. Invitat: Costina Papari, product manager pentru soluţia Tootor în cadrul companiei Edus.

Ce face? Compania a dezvoltat platformă de meditaţii online numită Tootor.ro în urma unei investiţii iniţiale de

125.000 euro.


3. Invitat:  Ionuţ Botorogeanu, CEO şi fondator, iDava Solutions.

Ce face? Compania locală a dezvoltat un portofoliu complex de soluţii software dedicate clinicilor stomatologice în care a investit per total de-a lungul timpului peste 600.000 euro. Portofoliul său cuprinde soluţiile iStoma – pentru cabinetele stomatologice, iClinic - pentru clinici medicale, iStoma LTD - pentru laboratoare de tehnică dentară şi două portaluri – Piaţa Stomatologică şi Caut Dentist Bun.

„Am început să dezvolt iStoma în 2012, când nu erau atât de multe oportunităţi, nu existau business angels, campanii de crowdfunding sau SeedBlink, iar principala investiţie a fost timpul meu şi cunoştinţele. După aproape 10 ani de activitate am dezvoltat un portofoliu de soluţii complexe folosite de peste 400 de clienţi, inclusiv din străinătate. Anul trecut am înregistrat afaceri de circa 180.000 de euro, plus 3% faţă de anul 2019, iar pentru anul în curs estimăm o creştere de 40%. În prezent, suntem la 33% creştere şi mai avem timp.“


4. Invitat:  Madis Alesmaa, cofondator & CEO, Alpha AR.

Ce face? Start-up-ul estonian dezvoltă o soluţie deep tech de creare de conţinut 3D cu ajutorul inteligenţei artificiale (AI). Proiectul a câştigat marele premiu al compeţiei Spotlight de anul acesta organizată de How To Web.

„La ce visăm? Există o cerere uriaşă pentru generarea de conţinut. În acest moment, ceea ce vedem este că ne-am dori să fim liderii, adică cei care vor coborî bariera de intrare pentru realitatea augmentată, platformele cu conţinut extins sau, în general, în metavers. Aşa că am dori să fim forţa motrice din spatele acestui lucru. Şi cu siguranţă dacă vorbim de vise, atunci am dori să dominăm piaţa în ceea ce priveşte generarea automată de conţinut”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Madis Alesmaa, cofondator şi CEO, Alpha AR. Generarea unui asemenea model 3D cu ajutorul start-up-ului costă câteva zeci de euro.”



Urmăreşte de luni până vineri emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma

www.zf.ro/zf-it-generation

ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF în noimebrie 2019 şi realizată împreună cu Banca Transilvania, Microsoft şi Telekom, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. După mai bine de 300 de ediţii, emisiunea are un nou format în care adăugăm o serie de rubrici pentru a aduce plus valoare în ecosistemul local de start-up-uri tech – Start-up Pitch, Start-up Update, Start-up Boost, Investor Watch, Start-up Coach, Sfatul expertului şi What’s Hot.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.