HR made easy. Care e soluţia inovatoare găsită de un start-up românesc pentru a digitaliza procesele de resurse umane din companii

Autor: Ioana Niţă Postat la 12 februarie 2023 116 afişări

Procesele din departamentele de resurse umane au fost încă de acum mulţi ani una din „ţintele” dezvoltatorilor de soluţii software pentru digitalizarea activităţilor dintr-o organizaţie, însă în ultimii ani, odată cu introducerea noilor tehnologii precum inteligenţa artificială şi RPA (Robotic Process Automation), segmentul a devenit tot mai competitiv, iar diferenţa o fac simplificarea şi automatizarea proceselor ce ţin de HR. Un start-up care a intrat recent în această competiţie este Papervee din Sibiu, care dezvoltă sub formă de module o platformă menită să digitalizeze rând pe rând toate procesele de resurse umane dintr-o companie.

„În momentul de faţă avem de deja 54 de companii care şi-au înregistrat spaţiul de lucru pe Papervee. Aceştia sunt printre primii clienţi, deci ne bucurăm de foarte mult feedback pozitiv din partea lor, precum şi de solicitări de noi funcţionalităţi. Cu fiecare dintre aceste 54 de companii avem conversaţii şi suntem în procesul de onboarding, astfel încât să putem să le personalizăm experienţa, de fapt să-i ajutăm să-şi personalizeze experienţa în Papervee, şi deja cu destul de mulţi dintre ei am ajuns într-o fază avansată în care îşi achiziţionează abonamentul business. Deci, din cele 54 de companii ne aşteptăm să avem o bază de undeva spre 1.200 de utilizatori activi plătitori, iar ţinta pentru anul curent este să avem o bază stabilă de 4.000 de utilizatori activi pe planul business astfel încât să ajungem la pragul de rentabilitate în ceea ce priveşte costurile operaţionale“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation, Istvan Domokos, cofondator şi CMO al Papervee.

El a pus bazele proiectului Papervee împreună cu Alexandru Măereanu şi Claudiu Bozdoghină în urmă cu un an şi jumătate, cei trei având deja împreună experienţă antreprenorială în businessul Pixel Solutions.

„Dezvoltarea în sine a platformei a început acum un an şi jumătate, dar noi fiind în zona antreprenoriatului încă din 2017, având o agenţie de marketing digital, am avut ocazia să strângem feedback, să vedem ce şi-ar dori oamenii de la o astfel de platformă, cum şi-ar dori să funcţioneze, care ar fi lucrurile foarte importante pe care şi le doresc. Iar partea asta de research şi de feedback ne-a ajutat foarte mult până în momentul când am ajuns să începem dezvoltarea propriu-zisă“, a punctat Claudiu Bozdoghină, cofondator şi COO al Papervee.

Ce face însă mai exact platforma Papervee? „Am încercat şi încercăm în continuare să venim cu ceva spre înclinat total spre utilizator, adică interfeţe uşor de folosit pentru oameni tehnici şi nontehnici. Aplicaţia noastră este compusă din mai multe module - modulul de pontaj care este folosit efectiv pentru pontajul angajaţilor, modulul de concediu, acolo unde managerii de HR, cât şi managerii tehnici de echipă se ocupă de managementul concediilor, modulul de program de lucru, care este destinat în principal companiilor ce lucrează cu programe de lucru în ture pentru că am văzut o lipsă pe piaţă de programatori buni de ture, modul de ore suplimentare. De asemenea, de câţiva ani vedem predominantă telemunca, aşa că am implementat şi un modul de telemuncă cu fluxuri de aprobări, iar pe lângă asta, am dezvoltat şi un modul de comunitate, unde vezi organigrama companiei, vezi programul colegilor tăi, vezi dacă lucrează remote, vezi când sunt în concediu, poţi să-i cauţi, au numărul de telefon, au adresa de e-mail ş.a.m.d.“, a explicat Alexandru Măereanu, cofondator şi CTO al Papervee.

El a adăugat că, pe lângă toate acestea, start-up-ul dezvoltă în prezent şi un modul de recrutare ce urmează să fie lansat în următoarele două săptămâni.

„Ne dorim ca modulul nostru de recrutare să ajute foarte mult departamentul de resurse umane, pentru că sunt destul de multe probleme, cum ar fi că apar foarte multe CV-uri dintr-o dată şi nu eşti poate pregătit, nu ştii cum să le prioritizezi, nu ştii cum să le gestionezi. De multe ori poate uiţi să trimiţi un răspuns unui candidat tocmai fiindcă este un flux foarte mare de candidaţi, aşa că am venit cu tot felul de procese în care putem îmbunătăţi şi eficientiza munca departamentelor de HR. Ne propunem integrări cu majoritatea platformelor utilizate în România şi pe lângă aceasta modulul oferă o comunicare bidirecţională între candidaţi şi recrutori direct din platformă, astfel nu se mai pierde informaţia pe mailuri, avem toate informaţiile centralizate, avem toate CV-urile din toate platformele într-un singur loc.”

Platforma Papervee a fost dezvoltată până în prezent din fonduri proprii ale celor trei fondatori, investiţia iniţială fiind estimată la circa 100.000 de euro. Pentru moment, start-up-ul se va dezvolta în continuare din resurse proprii, urmând să îşi îndrepte atenţia către o posibilă finanţare atunci cât proiectul va fi

într-un stadiu mai avansat.

„În momentul de faţă nu excludem neapărat ideea unei finanţări. Putem spune că nu ne-am gândit activ la asta, deoarece ne concentrăm pe planurile noastre de viitor, respectiv pe

update-urile pe care vrem să le facem în platformă şi noile funcţionalităţi, astfel încât ideea unei finanţări în viitor va fi cu atât mai relevantă şi oportunitatea va fi cu atât mai mare”, a precizat Claudiu Bozdoghină.

Platforma Papervee poate fi folosită pe bază de abonament, companiile având la dispoziţie abonamentul „starter”, care este gratuit în limita a 5 utilizatori şi include toate funcţionalităţile pe care platforma le oferă în momentul de faţă, şi abonamentul „business”, care costă 24 lei/lună per utilizator.

„Am creat abonamentul <<starter>> special pentru cei care vor să afle cum funcţionează platforma, dacă îi poate ajuta şi cum le poate acoperi nevoile. Totodată, susţinem şi startup-urile şi atunci ne bucurăm să ajutăm pe cei care au firme mici şi sunt la început de drum, astfel încât o pot folosi gratuit. În ceea ce priveşte planul business, care este al doilea abonament al nostru, acesta este cu plată şi presupune plata a 24 de lei per utilizator per lună”, a detaliat el.

Papervee, şi-a propus să ajungă anul acesta la circa 4.000 de utilizatori activi şi plătitori ai soluţiei sale dezvoltate pentru digitalizarea proceselor din cadrul departamentelor de resurse umane din companii.   



Rubrica „Start-up Pitch”

1. Invitaţi: Alexandru Măereanu (CTO), Claudiu Bozdoghină (COO) şi Istvan Domokos (CMO), fondatori ai Papervee

Ce fac? Au creat o platformă formată dintr-o serie de module dedicate proceselor de HR dintr-o organizaţie.

Istvan Domokos: „În momentul de faţă avem de deja 54 de companii care şi-au înregistrat spaţiul de lucru pe Papervee. Aceştia sunt printre primii clienţi, deci ne bucurăm de foarte mult feedback pozitiv din partea lor, precum şi de solicitări de noi funcţionalităţi. Cu fiecare dintre aceste 54 de companii avem conversaţii şi ducem procesul de onboarding, astfel încât să putem să le personalizăm experienţa, de fapt să-i ajutăm să-şi personalizeze experienţa în Papervee şi deja cu destul de mulţi dintre ei am ajuns într-o fază avansată în care îşi achiziţionează abonamentul business. Deci, din cele 54 de companii ne aşteptăm să avem o bază de undeva spre 1.200 de utilizatori activi plătiţi, iar ţinta pentru anul curent este să avem o bază stabilă de 4.000 de utilizatori activi pe planul business astfel încât să ajungem la pragul de rentabilitate în ceea ce priveşte cu costurile operaţionale.“

Claudiu Bozdoghină: „Dezvoltarea în sine a platformei a început acum un an şi jumătate, dar noi fiind în zona antreprenoriatului încă din 2017, având o agenţie de marketing digital, am avut ocazia să strângem feedback, să vedem ce şi-ar dori oamenii de la o astfel de platformă, cum şi-ar dori să funcţioneze, care ar fi lucrurile foarte importante pe care şi le doresc. Iar partea asta de research şi de feedback ne-a ajutat foarte mult până în momentul când am ajuns să începem dezvoltarea propriu-zisă.“

Alexandru Măereanu: „Aplicaţia noastră este compusă din mai multe module - modulul de pontaj care este folosit efectiv pentru pontajul angajaţilor, modulul de concediu, acolo unde managerii de HR, cât şi managerii tehnici de echipă, se ocupă de managementul concediilor, modulul de program de lucru, care este destinat în principal companiilor ce lucrează cu programe de lucru în ture pentru că am văzut o lipsă pe piaţă de programatori buni de ture, modul de ore suplimentare.“

2. Invitat: Alex Roşian-Savu, cofondator şi CEO al Woof Diet

Ce face? Start-up-ul din Cluj-Napoca a creat un serviciu de dietă personalizată pentru câini bazat pe un algoritm de inteligenţă artificială.

„Chiar în săptămânile următoare vom anunţa o rundă de investiţie pe care ţintim s-o atragem. Este vorba de o rundă de tip pre-seed care o să ne ajute să scalăm businessul la rezultatele pe care le aşteptăm până la sfârşitul anului deoarece considerăm că această soluţie a fost deja validată, cel puţin pe piaţa din România şi este doar o chestiune de timp până când aceasta poate fi scalată. Până la sfârşitul anului am vrea să ajungem la aproxi­mativ 500 de clienţi recurenţi, adică care să plătească, să fie abonaţi constant la serviciul nostru şi la vânzări de aproximativ 90.000 de euro. În zonă de break-even ne aşteptăm să ajungem în al doilea trimestru din 2024, deci la sfârşitul anului o să fim foarte aproape de punctul în care o să ajungem profitabili.“



Rubrica „Start-up Update”

Invitat: Tudor Darie, CEO şi cofondator al Fagura - platformă prin care oferă împrumuturi, dar şi posibili­tatea de a investi în aceste credite.

Ce e nou? Fintech-ul din Republica Moldova va folosi finanţarea de aproape 800.000 de euro obţinută pe platforma de crowdfunding Seedrs din Marea Britanie pentru a-şi susţine creşterea în următorul an şi jumătate, interval în care unul dintre principalele obiective este reprezentat de lansarea operaţiunilor de creditare în România.

„În această rundă noi am reuşit să atragem o investiţie de 781.000 euro. Ţinta iniţială anunţată a fost de 400.000 de euro, deci practic avem 125% din obiectivul iniţial. Sunt acele fonduri de care aveam nevoie ca să ne putem asigura creşterea pentru următorul an, un an şi jumătate. Banii au venit de la investitori retail, cei mai mulţi investitori fiind chiar investitorii din comunitatea noastră. Ca să sumarizăm,

287 de investitori în această rundă, care au investit 781.000 euro cecul mediu de investiţii fiind cam în jur de 2700 euro pe investitor. Ţările cu cei mai activi investitori au fost în primul rând Marea Britanie, după care au urmat România, Moldova, Franţa, Cehia.“



Urmăreşte de luni până vineri emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation

ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF în noiembrie 2019 şi realizată în prezent împreună cu BCR Innovx, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. După mai bine de 370 de ediţii, emisiunea are un nou format în care adăugăm o serie de rubrici pentru a aduce plus valoare în ecosistemul local de start-up-uri tech – Start-up Pitch, Start-up Update, Start-up Boost, Start-up Star, Investor Watch, Sfatul expertului şi What’s Hot.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.