Care este una dintre „victimele” pandemiei de COVID-19 despre care nu se vorbeşte foarte mult, dar care a suferit piederi considerabile

Autor: Ioana Niţă Postat la 29 octombrie 2021 43185 afişări

Restricţiile impuse odată cu izbucnirea pandemiei de Covid-19 au bulversat întreaga economie, punând sub presiune în special segmentele care presupun interacţiunea umană. Una dintre „victime”, despre care nu se vorbeşte foarte mult, este şi promovarea noilor produse prin împărţirea de mostre gratuite, de regulă în incinta centrelor comerciale. Samplingul a devenit astfel o nouă provocare pentru care tehnologia a găsit o soluţie, o aplicaţie pe smartphone şi un automat smart. Cum funcţionează şi cum a primit piaţa soluţia, citiţi în cele ce urmează.

Aplicaţia mobilă Samplia este disponibilă atât în Google Play cât şi Apple Store şi este gratuită. Aceasta este conectată la o reţea de automate care se găsesc în centre comerciale cu trafic intens din Bucureşti”, a explicat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Pitch, Astrid Georgescu, managing partner în cadrul Samplia România. Alături de Victor Pantea, ea a adus conceptul de digitalizare al procesului de sampling de produse din Spania, acolo unde îşi are originea soluţia Samplia.

Practic, cei care îşi descarcă aplicaţia şi se găsesc în centrele respective în faţa automatelor au ocazia să urmeze trei paşi simpli prin care introduc codul de bare de pe aparat şi în câteva secunde primesc mostra – produsul care se găseşte în campania în curs. Pe scurt, Samplia este un serviciu care digitalizează distribuirea de mostre care până acum se făcea prin intermediul promotorilor şi care aducea cu sine anumite dezavantaje. Prin această automatizare, cu ajutorul tehnologiei, procesul devine foarte simplu, rapid şi respectă de asemenea normele de prevenţie şi restricţiile impuse de pandemie, deoarece este complet contactless, spun reprezentanţii Samplia.

„Ideea ne-a venit din 2018 - 2019, când Astrid trăia în Spania şi văzuse acest produs pe piaţa de acolo. Ulterior, anul 2020 a adus nişte schimbări la nivel mondial, după cum probabil ştie toată lumea, lucru care ne-a făcut să ne transformăm. Eu din 2008 activez în industria de publicitate, având mai multe companii care oferă diferite servicii pe această zonă de sampling, inclusiv sampling tradiţional care venea la pachet cu o serie de limitări. Văzând că lucrurile încep să se schimbe, am decis şi noi să facem o schimbare în România şi să găsim o soluţie prin care să continuăm activităţile de sampling“, a menţionat Victor Pantea, managing partner în cadrul Samplia România.


Astrid Georgescu, managing partner Samplia România: „În momentul de faţă, noi ne acoperim costurile din veniturile pe care le generăm astfel încât nu a fost nevoie să mai suplimentăm investiţia de 70.000 euro cu care am demarat. Ne dorim să încheiem anul cu cifra de afaceri undeva în jur de 150.000 de euro şi pe viitor să creştem ca şi până acum.”


Cum funcţionează mai exact soluţia Samplia? Pentru utilizatorii finali, aplicaţia mobilă Samplia este foarte uşor de folosit. Odată ce ţi-ai instalat aplicaţia, îţi completezi datele personale, iar apoi apar în aplicaţie campaniile active. „Având şase automate, noi putem rula simultan două campanii – trei într-o locaţie, trei în cealaltă locaţie. În cadrul aplicaţiei, apar aceste campanii, selectezi campania din centru comercial în care te afli şi soliciţi mostra – trebuie să introduci un cod care este trecut pe automat pentru ca serverul să ştie şi să elibereze mostra în locaţia în care eşti.” Ulterior iei mostra, completezi un chestionar la finalul experienţei de consum, adică după ce ai consumat produsul. Deci, pe scurt sunt câţiva paşi: selectezi campania, introduci codul de pe automat, iei - mostra şi completezi un chestionar - completarea chestionarului este obligatorie pentru a putea participa la următoarele, mai spune Pantea. Pentru branduri, realizarea acţiunilor de sampling de produse prin intermediul Samplia este de asemenea un proces cu mult simplicat faţă de cel tradiţional, fiind nevoie de mult mai puţine resurse atât financiare, cât şi umane. „Automatizând tot acest proces se reduc atât costurile, cât şi durata de pregătire a unei campanii. Înainte un brand manager lucra cel puţin o lună pentru a da startul unei astfel de campanii de sampling, pentru că trebuia să aleagă foarte multe locaţii şi trebuia de asemenea să se producă materialele necesare – măsuţele de sampling, uniformele promoterilor, ş.a.m.d., deci era o bătaie mare de cap cu o astfel de campanie. În momentul de faţă însă, singurele lucruri de care trebuie să ocupe brand managerul este să asigure numărul de mostre şi să dea OK-ul pe grafica care se foloseşte pe automate”, a punctat Victor Pantea. Costurile pentru implementarea soluţiei Samplia în România s-au ridicat la aproximativ 70.000 de euro în primul an de funcţionare, iar în prezent compania se autosusţine din veniturile generate prin campaniile de sampling derulate.

„În momentul de faţă noi ne acoperim costurile din veniturile pe care le generăm astfel încât nu a fost nevoie să mai suplimentăm investiţia cu care am demarat.”

Ne dorim să încheiem anul cu cifra de afaceri undeva în jur de 150.000 de euro şi pe viitor să creştem ca şi până acum”, a menţionat Astrid Georgescu. Momentan, soluţia Samplia este disponibilă doar în Bucureşti, însă compania are în plan să se extindă treptat astfel încât să aibă acoperire la nivel naţional. În prezent, aplicaţia Samplia are circa 75.000 de utilizatori activi, care au completat peste 300.000 de chestionare. Campaniile derulate prin intermediul Samplia până acum au fost realizate pentru clienţi în principal din industria FMCG. „Practic orice produs care intră în aparatul acesta poate să fie distribuit, inclusiv produse care necesită refrigerare fiindcă automatele au şi această funcţionalitate. Până acum, am avut în principal clienţi din domeniul FMCG – producători şi distribuitori de produse alimentare, de produse pentru casă, pentru igienă – detergenţi, balsam de rufe etc.”, a precizat Astrid Georgescu, adăugând că de asemenea prin Samplia s-au realizat şi campanii de sampling pentru mâncare pentru animale, sucuri şi băuturi non-alcoolice şi produse de cosmetice. „În general avem clienţi mari lideri de piaţă care reprezintă branduri internaţionale, dar ne dorim să atragem şi branduri locale şi aici vedem un potenţial mare de creştere.” Până acum soluţia fiind utilizată de mai multe branduri mari pentru realizarea a 30 de campanii de sampling în Bucureşti prin intermediul cărora s-au distribuit în total peste 500.000 de mostre.

Dacă aveţi un proiect de start-up tech scrieţi-ne pe adresa de e-mail zfitgeneration@zf.ro.



Start-up Pitch

Invitat: Robert Fenichiu, CEO al platformei BursaV2

Ce face? Dezvoltă o platformă de licitaţii pentru transport care îşi propune să faciliteze transporturile de mărfuri şi interacţiunea dintre expeditori şi firmele care au nevoie de aceste servicii.

„În primul rând, vrem să intrăm pe pieţele din Polonia şi Cehia anul următor. Sunt două ţări în dezvoltare şi am observat că transportul devine din ce în ce mai profitabil în aceste ţări. Iar apoi ne vom orienta spre piaţa din Rusia. Căutăm un investitor pentru că avem nevoie de 200.000 de euro pentru a pune în aplicare planurile de dezvoltare.“


Invitat: Astrid Georgescu şi Victor Pantea, managing partners în cadrul Samplia România.

Ce fac? Au adus pe piaţa locală soluţia Samplia care digitalizează întregul proces de sampling de produse în magazine.

„Cei care îşi descarcă aplicaţia şi se găsesc în centrele respective în faţa automatelor au ocazia să urmeze trei paşi simpli prin care introduc codul de bare de pe aparat şi în câteva secunde primesc mostra - produsul care se găseşte în campania în curs. Pe scurt, Samplia este un serviciu care digitalizează distribuirea de mostre care până acum se făcea prin intermediul promotorilor şi care aducea cu sine anumite dezavantaje.”



Investor Watch

Invitat: Vlad Sarca, partener, Sparking Capital - fond privat de investiţii de pe plan local.

Investiţii în creştere: fondul local a realizat deja şi investiţii de tip follow-on, unde tichetul este mai mare decât cel din primele runde de finanţare.

„În momentul de faţă avem 11 companii în portofoliu, plus Sypher, care este o companie în care vom investi în scurt timp şi este publică această informaţie. Deci vom ajunge la 12 companii odată ce investiţia în Sypher se va materializa. Până acum, anul acesta am investit în patru start-up-uri noi pe lângă rundele de follow on pe care le-am făcut deja. Suntem în negocieri şi cu alte câteva start-up-uri şi sperăm să investim şi în acestea în următoarele luni.”



Start-up Update

Invitat: Evelina Necula, cofondator al Kinderpedia - soluţie digitală de comunicare şi management pentru şcoli şi grădiniţe.

Ce e nou? Compania a luat o nouă finanţare de 1,8 mil. euro, rundă condusă de fondul Early Game Ventures, şi estimează că anul viitor îşi va dubla veniturile lunare recurente faţă de nivelul actual, pe fondul expansiunii pe plan internaţional şi dezvoltării platformei.

„Pentru un business de tip software as a service, chiar şi din zona educaţiei - unde, evident că şi impactul social este foarte important - un indicator important rămân veniturile lunare recurente iar în ceea ce ne priveşte o cifră care cred că a demonstrat creşterea sustenabilă din ultimul an a fost faptul că am ajuns la venituri lunare recurente de

50.000 de euro pe lună. A contat că le-am arătat investitorilor şi perspectivele de creştere şi faptul că printr-o scalare internaţională accelerată putem cu uşurinţă să dublăm aceste venituri în următorul an. Astfel că asta e perspectiva de business, de creştere a businessului pentru că de aceea suntem un antreprenoriat social şi nu pur şi simplu o iniţiativă socială.“



Urmăreşte de luni până vineri emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation.

ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF în noiembrie 2019 şi realizată împreună cu Banca Transilvania, Seedblink şi Telekom, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. După mai bine de 370 de ediţii, emisiunea are un nou format în care adăugăm o serie de rubrici pentru a aduce plus valoare în ecosistemul local de start-up-uri tech – Start-up Pitch, Start-up Update, Start-up Boost, Start-up Star, Investor Watch, Sfatul expertului şi What’s Hot.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.