Vanzatorii de avangarda

Postat la 21 martie 2006 2 afişări

V-ati saturat de magazinele decorate monoton, in care toate produsele par sa fie scoase pe banda rulanta? Atunci poate nu ar strica sa luati in considerare alternativa concept store-urilor, care au inceput sa se inmulteasca si pe piata din Romania.

V-ati saturat de magazinele decorate monoton, in care toate produsele par sa fie scoase pe banda rulanta? Atunci poate nu ar strica sa luati in considerare alternativa concept store-urilor, care au inceput sa se inmulteasca si pe piata din Romania.

 

Concept store-ul nu este un simplu magazin, ci functioneaza asemeni unei galerii de arta unde cei interesati vin sa ia pulsul produselor care urmeaza sa fie lansate pe piata. Aceste magazine dicteaza tonul in design, fie ca e vorba de creatie de moda, produse electrocasnice sau arta. Reteta este simpla: proprietarul alege cateva produse avangardiste din fiecare domeniu, despre care crede ca pot influenta viitoarele tendinte, pe care le expune apoi in concept store.

 

Romania a intrat de doi ani in randul marilor metropole care se pot lauda cu acest gen de magazine care impun si vand un anumit stil de viata. Dada Bistro a fost lansat in noiembrie 2004, iar in aprilie 2005 a fost urmat de Market 8, al creatoarei de moda Venera Arapu. Pe 27 martie, omul de afaceri Alexandre Eram, managerul companiei Sonyamod, care se ocupa de mai multe branduri internationale printre care magazinele Z si brandul Peggy Sage, va inaugura un nou concept store pe Calea Victoriei, artera bucuresteana care dicta "bonton"-ul si acum o suta de ani.

 

Cu un nume inspirat de fiul lui Eram, La Melkior va expune pe 100 de metri patrati obiecte rare din intreaga lume, piese unicat, lucruri exclusiviste, serii limitate. Eram spune ca magazinul va prezenta "obiecte care prefigureaza si subliniaza tendintele in mai multe domenii, de la arta plastica la electrocasnice, decoratiuni interioare, vestimentatie, incaltaminte, carti de colectie, bijuterii", care fie sunt realizate de creatori romani, fie sunt produse in strainatate.

 

Conceptul pe care se bazeaza magazinul este chiar spiritul avangardist, care se va regasi in toate elementele care il caracterizeaza, de la designul interior, care a fost imaginat chiar de omul de afaceri, si pana la produsele expuse. "Incercam sa colaboram cu artisti din mai multe domenii si din mai multe zone. De pilda, langa lucrarile pictorului american Ernest Rosenberg stau cele ale lui Dan Badea si Valeriu Mladin." Rosenberg este un pictor american din Soho foarte cunoscut printre colectionarii de arta americani, Dan Badea face parte din noua generatie de pictori romani contemporani, iar Valeriu Mladin este un reputat artist plastic.

 

Magazinul va fi amplasat langa Academia L’Oreal si va fi impartit in mai multe sectiuni. O parte va fi destinata firmei Sonyamod, unde se vor vinde produse cosmetice Peggy Sage si L’Oreal. Urmeaza standurile destinate creatiilor unor  designeri romani, articolelor decorative sau cartilor. Magazinul va include si un mini-bar pentru intalnirile cu artistii, decoratorii, arhitectii, iubitorii artei in general. In plus, se vor organiza intalniri periodice la care vor fi invitate nume sonore din diferite domenii. Eram considera ca cele mai avangardiste obiecte din magazin sunt "hartia igienica neagra, lampile cu fibra optica si vazele uriase, inalte de doi metri, care au atat rol decorativ, cat si utilitar, fiindca lumineaza spatiul in care sunt amplasate".

 

Iar cand vine vorba de preturi, se pare ca orice client avid de a tine pasul cu moda si chiar de a o anticipa poate gasi ceva potrivit. Astfel, cel mai ieftin exponat poate fi un breloc de 2 euro, o sticla de apa cu design deosebit sau o hartie igienica neagra de un euro. La extrema cealalta se situeaza tablourile pictorului american Ernest Rosenberg (care pornesc de la 2.000 de euro) ori cate o canapea de 5.000 de euro.

 

Eram spune ca isi va pune magazinul la dispozitia creativilor din design care considera ca au un cuvant de spus. "Daca produsele se vand, e foarte bine. Creatorul profita de infrastructura fara sa-l coste nimic." Omul de afaceri povesteste ca s-a inspirat din tendintele internationale atunci cand a conceput magazinul. "In tot ceea ce fac imi place sa fiu mereu in pas cu tendintele internationale. La Paris exista un asemenea magazin care se numeste Colette si care a creat un curent, de aceea este mereu plin."

 

Magazinul Colette a fost, intr-adevar, cel care a dat tonul tendintei de concept store in randul retailerilor lumii. Spatiul reprezinta de fapt o combinatie intre galerie de arta, club de noapte si spatiu de vanzare pentru articole avangardiste. Deschis in 1997 in inima Parisului, la Colette se gasesc editii limitate de incaltaminte sport Nike, genti Prada, bijuterii, cele mai noi carti despre arta fotografica ale lui Kelly Klein (fotograf de moda care a lucrat pentru  Giorgio Armani, Calvin Klein sau Jill Stuart) sau un scaun semnat Ron Arad (care a lucrat si pentru casa Swarovski).

 

"Obiecte exclusiviste, avanpremiere, serii mici, marci uitate, lucruri subtile reprezinta spiritul Colette", spune Guillaume Salmon, responsabil de comunicare la Colette, magazin care a adus un nou suflu in lumea shopping-ului parizian si a redefinit stilul de viata luxos. Este un adevarat univers pentru cei care vor sa descopere noile tendinte fie ele de design, pictura sau moda. Salmon povesteste ca "in fiecare saptamana se schimba vitrinele si obiectele expuse pentru a crea de fiecare data un nou univers".

 

Mai mult, Colette are un cuvant de spus si in viata sociala, organizand aproape in fiecare luna o petrecere luxoasa la care este invitata lumea buna a Parisului. In plus, magazinul se lauda si cu un bar de apa, in care se servesc diferite sortimente de apa de pe intreg mapamondul.

 

Americanii nu puteau sa se lase mai prejos si au deschis propriul concept store, UTOWA, care impresioneaza prin spatiile albe deschise, aranjamentele florale inovatoare si conceptul creativ de iluminare. Designerii magazinului au conceput o atmosfera Zen, exact ce trebuie pentru a cumpara haine, produse de infrumusetare sau flori, pentru a admira opere de arta sau pentru a achizitiona mancare "sanatoasa" de la cafenea. Schimbarea mediului de retail din magazin vine odata cu fiecare sezon.

 

Artisti noi, designeri vestimentari, aranjamente florale si scheme de iluminare, toate se reinnoiesc. Tehnicile sunt foarte asemanatoare cu cele aplicate de Microzine, un concept store din Marea Britanie, care functioneaza asemeni unei reviste de moda pentru barbati. Desi mare parte a obiectelor expuse apartin unor marci cunoscute de haine pentru barbati, exista si obiecte care au legatura cu subiectele clasice dezbatute intr-o astfel de revista, precum cele mai noi gadget-uri de pe piata, arta, film, jocuri video si chiar alcool. Toate pentru a le arata clientilor ce le rezerva viitorul in materie de design.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Vanzatorii de avangarda
/arta-si-societate/vanzatorii-de-avangarda-978492
978492
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.