Restaurantul care nu există dar care este profitabil

Autor: Loredana Frăţilă-Cristescu Postat la 18 noiembrie 2017 168 afişări

Cum multe restaurante se închid după câţiva ani sau chiar câteva luni de la inaugurare din cauza cheltuielilor prea mari, cei care vor să-şi deschidă totuşi o afacere în domeniu sunt nevoiţi să caute alte soluţii, ajungând, aşa cum se întâmplă în prezent în SUA, operatori de restaurante virtuale, scrie Wall Street Journal.

Restaurantul care nu există dar care este profitabil

Restaurantul virtual nu are nevoie de chelneri, personal care să se ocupe de rezervări şi nu are nici măcar un spaţiu cu mese şi scaune ori un loc de unde să poată ridica clienţii comenzile. Tot ce-i trebuie este o bucătărie şi bucătarii aferenţi. Spaţiul de prepare a mâncării poate fi oriunde: într-un parc industrial, într-un subsol, în bucătăria unei cantine, nesemnalizat în vreun fel, iar clienţii ajung să afle despre restaurantul virtual prin intermediul unor aplicaţii pentru dispozitive mobile.

Uneori, o asemenea bucătărie este împărţită între mai multe echipe care gătesc preparate cu specific pentru ceea ce clientului îi par a fi restaurante diferite, iar printre cele mai importante interfeţe între clienţi şi localurile virtuale se numără Grubhub, DoorDash sau Postmates. Operatorii aplicaţiilor pot avea parteneriate cu mai multe restaurante virtuale şi eventual contribui cu investiţii la ele, ca în cazul proprietarului Grubhub, Green Summit Group, ori pot investi în spaţii proprii pentru prepararea hranei pe care o pun la dispoziţie partenerilor, ca DoorDash sau Postmates.

Avântul restaurantelor virtuale se datorează faptului că în ultimii ani tot mai mulţi americani preferă să comande mâncare sau să ia masa în oraş decât să-şi gătească acasă. De fenomen profită chiar şi localurile obişnuite, cum ar fi Lettuce Entertain You Enterprises, care, în loc să închidă un spaţiu care nu funcţiona la întreaga capacitate, a decis să deschidă propriul restaurant virtual, ASAP Poke.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.