LIVE: ZF Cei mai mari jucatori din economie. Timpul actiunii 2021

O companie din New York vinde o gamă de tricouri cu afişe ale unor expoziţii de artă din trecut sau chiar cu fotografii ale lucrărilor unor artişti moderni

Autor: Loredana Fratila-Cristescu Postat la 06 iunie 2021 61 afişări

O companie din New York vinde o gamă de tricouri cu afişe ale unor expoziţii de artă din trecut sau chiar cu fotografii ale lucrărilor unor artişti moderni

Colecţia de artă nu presupune numai operele în sine, tablouri sau sculpturi, ci şi diverse alte produse care amintesc de artist, lucrări ale sale ori expoziţii, existând deja companii specializate pe vânzarea acestui tip nou de obiecte de colecţie.

O companie din New York, de exemplu, Flat File, vinde o gamă de tricouri cu afişe ale unor expoziţii de artă din trecut sau chiar cu fotografii ale lucrărilor unor artişti moderni. O companie din Texas, After That, se concentrează pe artişti mai puţin cunoscuţi şi comercializează articole vestimentare care amintesc de expoziţii ale acestora, cum ar fi o expoziţie de la Whitney Museum din 1973 a artistei Lee Krasner, scrie Wall Street Journal. Boot Boyz Biz alege artişti din secolul douăzeci, gama sa de haine, şepci sau chiar săculeţe pentru rufe incluzând referiri la aceştia pe care le pot descoperi clienţii suficient de rapizi cât să apuce să cumpere produsul.

O altă companie, Shrits, s-a specializat în comercializarea de şepci şi pălării care conţin elemente ce amintesc de anumite lucrări sau artişti. Printre acestea se numără pictura „Nuferi” („Water Lilies”) de Claude Monet, Shrits preferând să nu reproducă imagini, ci să brodeze pe articolele sale titlul lucrării şi semnătura artistului.

Cei care caută astfel de articole sunt în general atraşi de faptul că ele sunt disponibile în ediţie limitată, de unde şi valoarea lor. Alţii adaugă la colecţie şi haine produse în masă, dar pe care apar reproduceri ale unor lucrări mai noi, în urma unor parteneriate dintre firma producătoare şi cei care reprezintă un artist sau altul. Un astfel de exemplu este compania japoneză Uniqlo, care vinde tricouri cu lucrări semnate Jean-Michel Basquiat.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Panorama,
artisti,
colectie,
expozitii,
tricouri,
haine

ALEPH STORY: De ce în Bucureşti nu se pot organiza mai multe concerte sau evenimente sportive, politice, sociale şi chiar economice. O discuţie cu Cristian Hostiuc, Ziarul Financiar şi Bogdan Nicolae, Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.