Noua poruncă pentru companiile aeriene: răsfăţaţi-vă pasagerii!

Autor: Loredana Fratila-Cristescu Postat la 04 decembrie 2011 27 afişări

În încercarea de a atrage cât mai mulţi clienţi la zborurile internaţionale, companiile aeriene încep să ofere servicii altădată disponibile doar în avioanele de firmă.

Până de curând, pasagerii care plăteau biletul de clasa întâi aveau ceva mai mult loc să-şi întindă picioarele şi mâncare mai bună. Între timp, pretenţiile pasagerilor în privinţa confortului oferit au crescut, mai ales după apariţia unor avioane care permit parcurgerea unor distanţe mai mari fără escală. A crescut totodată şi numărul de clienţi care călătoresc la clasa întâi pe rute internaţionale, odată cu creşterea economiei unora dintre ţările asiatice, astfel că şi companiile aeriene a trebuit să-şi adapteze oferta.

Dacă în anii '90 British Airways introdusese scaunele care se puteau întinde la orizontală pentru ca pasagerii să doarmă liniştiţi, Emirates Airlines a plusat, introducând adevărate apartamente pentru pasageri la bordul navelor sale în 2003, iar în 2008 a instalat şi duşuri pentru acei călători care la destinaţie doresc să nu mai piardă vremea la hotel şi să se ocupe direct de afacerile pentru care au venit în locul respectiv.

Air France nu s-a lăsat nici ea mai prejos, oferind clienţilor de la clasa întâi o sală dedicată de aşteptare la Paris, dotată cu spa şi un restaurant unde le găteşte celebrul maestru bucătar Alain Ducasse. Tot în această sală le sunt verificate paşapoartele, după care sunt duşi la avion cu limuzina. Lufthansa a redus numărul de scaune la clasa întâi, la cererea clienţilor care doreau mai multă intimitate, şi a instalat un sistem special de control al umidităţii, care ar trebui să-i ajute pe aceştia să suporte mai uşor oboseala dată de schimbarea fusului orar.

Pe Cathay Pacific, clientul este tratat cu şampanie şi caviar şi primeşte o pijama de firmă ca să poată dormi pe scaunul devenit pat, aranjat cu grijă de către o însoţitoare de zbor.

Urmărește Business Magazin

/arta-si-societate/panorama/noua-porunca-pentru-companiile-aeriene-rasfatati-va-pasagerii-9027448
9027448
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.