Hamburgerul te duce la faliment

Postat la 26 aprilie 2010 75 afişări

Un simplu hamburger nu este doar o amenintare la adresa siluetei - daca e consumat in exces - ci are efecte mai profunde asupra personalitatii consumatorului, arata un studiu recent.

Studiul intreprins in cadrul Universitatii Toronto din Canada arata ca mancarea de tip fast-food ii poate face pe oameni sa tanjeasca dupa recompensa imediata, pana acolo incat acestia ajung din aceasta cauza din ce in ce mai nerabdatori si chiar incapabili sa gandeasca in perspectiva cand vine vorba de finantele personale, de exemplu.

Motivul ar fi, sustine unul dintre cercetatorii implicati in studiu, ca oamenii asociaza mancarea la un restaurant fast-food cu gestionarea eficienta a timpului. Daca aleg sa consume o astfel de mancare nu mai trebuie sa astepte prea mult intre momentul cand le e foame si potolirea foamei, avand parte de asa-numita recompensa imediata, de care vorbesc psihologii, si astfel ajung sa fie din ce in ce mai putin capabili sa astepte pana se realizeaza un anumit lucru.

Cercetatorii Universitatii Toronto au efectuat studiul pe un grup de voluntari, relevand ca pana si simpla expunere la vederea siglei unui lant de restaurante de tip fast-food ii facea sa devina nerabadatori, chiar daca nu erau presati de timp. Voluntarilor li s-au aratat imagini in care apareau siglele a sase retele cunoscute din domeniu, fara a li se permite insa sa le vada suficient de bine incat sa constientizeze ce vazusera, efectul fiind doar subliminal. Pentru a se verifica ipoteza cercetatorilor, subiectii au fost pusi sa citeasca un text inainte si dupa ce li s-au prezentat imaginile cu sigle si s-a constatat ca, dupa expunerea la acestea, viteza de lectura crescuse.

In cadrul altui experiment, li s-au aratat iar fugitiv aceleasi imagini si li s-a cerut sa spuna ce decizie ar lua daca le-ar propune cineva sa aleaga intre a accepta o suma de bani pe care sa o primeasca imediat si una mai mare pe care ar urma sa o primeasca dupa o saptamana. Toti participantii au optat pentru recompensa imediata.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
panorama,
hamburger,
studiu,
cumparare,
comportament
/arta-si-societate/panorama/hamburgerul-te-duce-la-faliment-6064332
6064332
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.