Volanul, dotare optionala
Sebastian Thrun, 39, profesor la Standford, este unul dintre cei mai apreciati constructori de "masini-robot" din lume. Anul trecut a castigat marele premiu de doua milioane de dolari al unui concurs in care masina sa s-a deplasat singura pe o distanta de peste 200 de km, prin desert.
Urmatorul pas, atat pentru Thurn, dar si pentru industria automobilelor robot, este concursul stradal din toamna, unde tehnologia isi poate dovedi intr-adevar utilitatea. Daca una dintre masini va reusi sa se autoghideze in traficul artificial (alte masini, semafoare si chiar pietoni), in viitorul apropiat marii constructori vor implementa, treptat, tehnologia. Deja exista masini care strang centura pasagerilor si inchid automat geamurile daca simt iminenta unui accident, masini care se parcheaza singure, sau care franeaza daca masina din fata incetineste brusc.
Chiar daca pare inca departe, ziua in care masinile isi vor conduce singure pasagerii este o realitate. Expertii apreciaza ca este cea mai buna solutie pentru reducerea numarului de accidente rutiere si estimeaza ca pana in 2025 ar putea fi construita prima autostrada complet automata.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro