Psihologia angajarii

Postat la 26 februarie 2007 11 afişări

Cine ar putea crede faptul ca a fi cel mai simpatizat coleg in liceu poate facilita o cariera stralucitoare in vanzari cativa ani mai tarziu? Astazi acest lucru este cat se poate de firesc. Companiile de HR specializate in recrutare pun din ce in ce mai mult accent pe calitatile extra-profesionale ale unui candidat in a decide daca este sau nu potrivit pentru jobul la care aplica.

O data cu cresterea nivelului de pregatire a aspirantilor la o anumita functie, sistemele de recrutare se diversifica si devin tot mai complexe. Ultima metoda folosita pentru identificarea candidatului optim este combinarea metodei interviului cu testele de personalitate.

Folosite de obicei odata cu primul interviu si devenite un factor tot mai important in decizia de angajare, testele de personalitate analizate de psihologi si profesionsti in HR constau in evaluari specifice, cu peste 200 de intrebari, care incearca sa descopere caracterul unui potential candidat, sistemul sau de valori si sa identifice jobul cel mai potrivit pentru acesta. Eficienta acestei metode aplicate deja de unele companii, in special de cele multinationale, este data si de faptul ca nu exista raspunsuri corecte sau gresite, nu se poate copia iar incercarea de a minti este imediat observabila. De asemenea, pentru unele persoane, este mult mai usor sa fie sincere in fata unei foi de hartie decat a unui angajator.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Psihologia,
angajarii
/arta-si-societate/lifestyle/psihologia-angajarii-4073648
4073648
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.