Moda olimpica

Postat la 04 august 2008 66 afişări

Producatorii de echipamente sportive sau marile case de moda defileaza pe podiumul olimpic de la Beijing cu haine speciale, din materiale high tech si cu croieli sic-sport. Fiecare incearca sa isi taie o felie cat mai mare din tortul olimpic lucrativ, mai ales ca s-a estimat ca anul acesta Olimpiada va fi urmarita de un numar record de telespectatori (4 miliarde), astfel incat se dovedeste o mina de aur pentru specialistii in product placement, la un nivel care nu poate fi concurat de niciun serial sau film de la Hollywood.

Pe langa clasicii concurenti Nike si adidas, au aparut si branduri de moda care se lupta pentru un contract de sponsorizare a uneia dintre cele 200 de echipe nationale care concureaza la Jocurile Olimpice. Fiecare isi doreste sa creeze haine care vor fi purtate de atleti pe tot parcursul zilei, de la ceremoniile fastuoase de deschidere, pana la primirea medaliilor olimpice sau o plimbare obisnuita prin Satul Olimpic.

Desi sunt echipe nationale care au refuzat sa dezvaluie brandul hainelor pe care le vor purta incepand cu 8 august, cum este cazul Frantei, Italiei, Africii de Sud sau Australiei, exista si echipe care au organizat adevarate lansari ale colectiilor pentru Olimpiada.

Statele Unite, inventatorii marketingului si publicitatii, au anuntat cu surle si trambite ca icon-ul american Ralph Lauren va crea uniforma oficiala pentru echipele olimpice si paraolimpice, precum si garderoba pentru timpul liber.

"Ralph Lauren ni s-a potrivit perfect, nu numai pentru ca intruchipeaza look-ul clasic american, dar si pentru ca intelege importanta unui astfel de moment", a declarat Norman Bellingham, directorul executiv al Comitetului Olimpic american. Bellingham a decis ca brandul, care a devenit recent si furnizorul oficial de haine de la Wimbledon, va inlocui uniformele casual create pentru echipele americane in 2002, 2004 si 2006 de producatorul canadian Roots.

In consecinta, faimosul "calut" Polo Ralph Lauren va fi brodat pe orice obiect vestimentar din garderoba atletilor americani ? tricouri, pulovere, pantaloni scurti, sneakeri sau ochelari de soare. Compania americana a produs si o colectie pentru publicul larg, Olympics, o replica a hainelor purtate de atleti, care a fost lansata pe piata din luna iunie.

Desi reprezentantii companiei nu au dorit sa ofere detalii financiare, media speculeaza ca valoarea contractului este de 10 milioane de dolari si ca partile planuiesc sa extinda contractul la Jocurile Olimpice de la Vancouver din 2010 si de la Londra din 2012.

Si echipa Canadei a marcat la capitolul branding, atletii urmand sa poarte hainele retailerului Hbc, lansat initial sub marca Hudson's Bay Company. Hanoracele in alb rosu cu imprimeuri abstracte si tricouri aurii cu simboluri astrologice chinezesti au fost realizate in colaborare cu designerul canadian Tu Ly, care a desenat hainele canadienilor si la Olimpiada de la Torino din 2004.

Insa cei care au fortat limitele Comitetului Olimpic in materie de culori si design, au fost brazilienii. Hainele, care au fost create de brandul de echipament sportiv Olympikus in colaborare cu Nobuyuki Ogata, director de creatie la Oestudio, o firma de design din Rio de Janeiro, uimesc prin degrade-urile in nuante puternice.

"A fost o oportunitate pentru noi sa continuam procesul de design experimental. Cu aceasa ocazie, am introdus imprimeurile cu patru nuante in degrade", a declarat designerul.

Si Comitetul Olimpic Roman a hotarat ca romanii vor fi imbracati la Olimpiada dupa cele mai noi tendinte in moda. Sportivii vor pleca spre Beijing cu valize si genti marca Samsonite, pantofi si accesorii Mihai Albu si Gino Rossi, echipament sportiv Asics si haine realizate de companiile Secuiana si Caramil. Atletii vor avea trei costume oficiale, unul de calatorie, unul de sat olimpic, conceput sport, si cel de defilare, mai elegant.

Insa cei care profita la maximum de expunerea olimpica sunt tot marii giganti ai hainelor sport. Nike, de exemplu, are contracte cu 22 dintre cele 28 de federatii de sport ale Chinei. China, care este a doua piata pentru Nike dupa Statele Unite, are un potential imens in materie de haine sport, iar compania spera ca, prin asocierea cu echipele Chinei, vanzarile vor exploda in cele 300 de orase chinezesti unde a deschis reprezentante.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Moda,
olimpica
/arta-si-societate/lifestyle/moda-olimpica-4074321
4074321
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.