Corporate Shrink

Postat la 02 iunie 2008 10 afişări

Pe o piata foarte concurentiala a face o echipa buna si a o mentine la un nivel optim de motivatie este cel mai important si cel mai complicat lucru. Probleme apar si cand vorbim de echipe mici si cand vorbim de echipe mari. Ceea ce este important este ca resursele membrilor echipei sa fie folosite pentru a construi si sa nu fie irosite in conflicte interne.

Am in departament trei angajati si unul dintre ei se plange tot timpul si ii influenteaza si pe ceilalti. Totusi este un bun profesionist si nu as vrea sa plece. Cum ar trebui sa procedez sa tin echipa motivata si cu un tonus pozitiv?

Puteti sa aveti o discutie cu angajatul care se plange tot timpul, sa ii prezentati si lucrurile pozitive si sa incercati sa intelegeti de ce are aceasta viziune negativista. Poate sunt lucruri pe care nu le stie sau poate este o modalitate prin care se automotiveaza, dar ii demotiveaza pe ceilalti. Pe langa aceasta discutie puteti sa diminuati influenta negativa a angajatului dvs. prin sublinierea rezultatelor bune si a progreselor in fata intregii echipe. Fiind vorba doar de trei oameni, puteti sa verificati frecvent starea lor de motivatie. In orice echipa angajatii isi asuma diverse roluri. In cazul de fata il puteti folosi pe angajatul care obisnuieste sa se planga in rolul de "avocat al diavolului" din tipologia Belbin si sa le dati celorlalti roluri de mo-delator, implementator, designer etc.


Am un job care imi ofera satisfactii profesionale si materiale, dar nu imi ofera perspective de dezvoltare. Ma simt foarte bine la birou, totusi imi pun problema daca este suficient pentru a-mi asuma aceasta lipsa. Ce ar fi mai bine sa fac tinand cont de conditiile concurentiale de pe piata muncii: raman sau plec?



Raspunsul este teoretic simplu: va definiti prioritatile si apoi alegeti. Practic, stim cu totii ca nu exista locul de munca ideal si ca in diverse momente ale carierei avem de ales cea mai buna varianta dintre cele existente pe piata la acel moment. In cazul dvs. partea buna este ca sunteti multumit(a) nu doar cu aspectele materiale, ci si cu cele profesionale. Cel mai important lucru este sa va placa ceea ce faceti; daca gasiti munca dvs. interesanta si utila atunci veti avea si satisfactii. Conteaza foarte mult posibilitatile de dezvoltare, mai ales daca sunteti la inceput de cariera. In conditiile concurentiale de pe piata apare mereu dilema: diversitate sau continuitate. Cum oportunitatile sunt tot mai multe si unii angajati obisnuiesc sa isi schimbe frecvent locul de munca, a inceput sa conteze tot mai mult si continuitatea si perseverenta.


Cum ar trebui sa procedezi cand te angajezi intr-o firma si nu stii care sunt asteptarile de la tine si nu primesti nici feedback? Ce poti face pentru a clarifica situatia?

Ceea ce puteti face este sa incercati sa clarificati dvs. lucrurile, pentru ca ambiguitatea rolului are numai efecte negative si pentru organizatie si pentru dvs. In mod normal ar trebui sa aveti fisa de post, obiective si criterii de evaluare. Nu exista aceste lucruri "ca in carti" in foarte multe organizatii, dar pentru a putea avea rezultate este obligatoriu sa fie definite responsabilitatile aferente fiecarui post. In conditiile in care organizatia pentru care lucrati nu si-a definit asteptarile, puteti sa definiti dvs. lucrurile de care puteti si doriti sa va ocupati si apoi sa aveti o discutie cu seful dvs. Referitor la feedback, este posibil ca in compania in care lucrati sefii sa dea feedback doar cand lucrurile nu functioneaza bine si atunci lipsa feedback-ului inseamna de fapt o stare de multumire cu activitatea dvs. (puteti vedea si care este situatia in cazul colegilor dvs.). Sau este posibil ca feedback-ul sa nu fie considerat necesar si atunci tot intr-o disuctie cu seful dvs puteti sa il rugati sa faca o evaluare, pentru ca aveti nevoie de niste repere.


Daca realizezi ca seful tau nu te place din motive personale, tu fiind recunoscut de colegi ca un bun profesionist, ce ar fi de facut? Ramai si te lupti cu superiorul direct zi de zi sau pleci?

Faprul ca seful nu te place din motive personale este o impresie destul de greu de sustinut. In general, sefii apreciaza subordonatii bine pregatiti, implicati, care au o atitudine cooperanta si ii ajuta sa isi indeplineasca obiectivele. Sigur ca exista si exceptii, dar cred ca daca sunteti apreciat(a) in grupul din care faceti parte si aveti rezultate bune, dar din motive greu de inteles nu sunteti in topul preferintelor sefului, puteti continua. Exista sigur si varianta plecarii, in conditiile in care atitudinea sefului dvs. devine greu de tolerat, pentru ca sentimentul de nedreptate poatea avea efecte negative asupra starii si activitatii dvs. Ceea ce nu consider ca este ok la locul de munca este aceasta ideea de a te lupta zi de zi. Sigur ca exista competitie in interiorul organizatiilor, sefii nu sunt intotdeauna foarte populari in randul subordonatilor, dar ideea de a te lupta mi se pare ca nu poate avea efecte pozitive pentru nimeni. Resursele personale si ale organizatiilor sunt destul de limitate si in consecinta prea importante pentru a fi irosite in conflicte interne.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Corporate,
Shrink
/arta-si-societate/lifestyle/corporate-shrink-4074225
4074225
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.