Ambuteiaj global in industria auto

Postat la 02 iulie 2007 13 afişări

In timp ce industria auto continua sa se dezvolte intr-un ritm trepidant, brandurile cu profitabilitate scazuta ies din ce in ce mai des pe rampa vanzarii.

Initial, Chrysler a iesit pe piata cu marcile Dodge, Chrysler si Jeep, oferta fiind acceptata la un pret modic de fondul de investitii Cerberus Capital Management. Dupa doua luni de ezitare, a venit randul Ford sa lanseze oficial oferta de vanzare a marcilor Jaguar si Land Rover. Desi tragerea unor concluzii este dificila in acest moment, este evident faptul ca industria auto parcurge acea perioada unica intr-o generatie in care regandeste principiile de la baza crearii sale. Cu exceptia liderului mondial Toyota, nicio companie auto din lume nu este imuna la acest fenomen. Se impune intrebarea cine va cumpara aceste branduri aflate la inceputul declinului pe piata. In conditiile in care celelalte companii de pe piata se confrunta cu propriile dificultati, este putin probabil ca acestea sa se numere printre cumparatorii Jaguarului sau ai Chryslerului, de exemplu.

In aceste conditii, firmele de private equity raman singura solutie, accesul acestora la fonduri fiind relativ facil. In plus, oferta facuta de gigantul de private equity Blackstone pentru Chrysler, refuzata in favoarea unui alt fond de investitii, Cerberus Capital Management, deschide alte oportunitati pentru jucatorii din industria auto. Indiferent de ce se va intampla in cazurile Jaguar si al Land Rover, sigur acestea nu vor fi singurele marci care vor face din al doilea secol de industrie auto unul foarte tumultuos.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Ambuteiaj,
global,
in,
industria,
auto
/arta-si-societate/lifestyle/ambuteiaj-global-in-industria-auto-4073833
4073833
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.