Cronică: Radiografia unei industrii interzise

Autor: Bogdan Angheluta Postat la 06 octombrie 2017 557 afişări

HBO s-a întors cu o sacoşă plină de trofee de la premiile Emmy, dar se pregăteşte deja pentru ceremonia de anul viitor. Printre serialele lansate anul acesta se numără şi The Deuce, o radiografie extrem de interesantă a unei industrii interzise minorilor.

The Deuce e un serial care prezintă New Yorkul anilor ’70, atunci când prostituţia exista la fiecare colţ de stradă. Episoadele prezintă primii paşi făcuţi către industria pornografică şi modul în care aceasta se transformă dintr-o activitate la negru într-una reglementată de către autorităţi. Sigur, poveştile sunt multe şi se întrepătrund, dar principalul fir narativ e cel descris mai sus.

Ceea ce m-a captivat la The Deuce, încă de la primul episod, e felul în care producătorii reproduc atmosfera acelor ani. Nimic nu pare forţat; din contră, personajele chiar par desprinse din acele vremuri. Putem argumenta că în seriale este mai uşor să faci asta, pentru că ai timp să construieşti o poveste cu mai multă atenţie la detalii; am văzut însă şi multe exemple în care greşelile depăşesc ca număr reuşitele, iar asta mă face să laud The Deuce.

Pentru cei care nu sunt convinşi că James Franco e un actor talentat, pot spune că The Deuce scoate tot ce e mai bun din el. Sigur, Franco a rămas cu ceva gesturi teatrale, aproape ridicole, din comediile pe care le-a filmat de-a lungul timpului; dar în primele trei episoade difuzate până acum, americanul dovedeşte că nominalizarea la Oscar pe care a primit-o pentru 127 Hours nu a fost una întâmplătoare.

Maggie Gyllenhaal este şi ea la înălţime, iar rolul nu este deloc unul uşor. Fără a dezvălui prea multe, e suficient de spus că interpretarea o scoate din zona ei de confort.

The Deuce reîntăreşte ideea de relansare a serialului TV prin obţinerea unor bugete mult mai mari şi, prin urmare, atragerea unor nume cunoscute. Efectul acestor producţii de televiziune devine evident când citim numele unor actori sau regizori care trec, chiar şi pentru o scurtă perioadă, de la marele la micul ecran. |n mod tradiţional, actorii de televiziune şi cei de film erau priviţi separat. Cei cu un nume important ajungeau să joace în seriale pentru micul ecran spre sfârşitul carierei, atunci când rolurile în filme erau mai greu de obţinut. Actorii de televiziune erau cei care jucau ani de-a rândul într-unul sau mai multe seriale, ajungând rareori să facă trecerea către cinema. Ulterior, televiziunea a fost considerată ca o rampă de lansare, un prim pas către rolurile importante. Toate acele tendinţe au dispărut: e suficient să amintesc că printre câştigătorii Premiilor Emmy, destinate exclusiv producţiilor de televiziune, s-au numărat Nicole Kidman şi Alec Baldwin.

Revenind la The Deuce, merită spus că atât James Franco cât şi Maggie Gylenhaal servesc ca producători, ceea ce arată că au avut destulă încredere în serial pentru a pune bani de la ei. Până acum, pariul pare câştigător, pentru că HBO a comandat deja un nou sezon.

Ce fac stewardesele când ajung la hotel. Ce fac stewardesele când ajung la hotel.
Un copil de 12 ani a revelat unul dintre cele mai bine păstrate secrete din lume
Excavarea ruinelor unui templu egiptean a scos la iveală o DESCOPERIRE FASCINANTĂ! A stat ascunsă peste 2.000 de ani Excavarea ruinelor unui templu egiptean a scos la iveală o DESCOPERIRE FASCINANTĂ! A stat ascunsă peste 2.000 de ani
Întorsătură STRANIE la Observatorul Astronomic luat cu ASALT de agenţii FBI pe motiv de EXTRATEREŞTRI. ''Este un risc prea mare''
APPLE a dat lovitura! Un nou motiv pentru utilizatorii de IPHONE să nu treacă la ANDROID APPLE a dat lovitura! Un nou motiv pentru utilizatorii de IPHONE să nu treacă la ANDROID
A vost vândut primul bilet turistic pentru o călătorie în SPAŢIU. Acesta va garanta un tur în jurul LUNII