FASHION: Tonuri de Negrau

Postat la 01 noiembrie 2005 2 afişări

Despre Dorin Negrau se poate spune ca este o figura atipica, pana si pentru atat de atipica breasla a creatorilor de moda. Nu-i plac petrecerile mondene, nu se afiseaza alaturi de vedete si nu e vanat de revistele de scandal. In schimb, da tonul in moda. Si o face prezentandu-si colectia de vara 2006 cu doua sezoane in avans, intr-o premiera absoluta pentru Romania.

Despre Dorin Negrau se poate spune ca este o figura atipica, pana si pentru atat de atipica breasla a creatorilor de moda. Nu-i plac petrecerile mondene, nu se afiseaza alaturi de vedete si nu e vanat de revistele de scandal. In schimb, da tonul in moda. Si o face prezentandu-si colectia de vara 2006 cu doua sezoane in avans, intr-o premiera absoluta pentru Romania.

 

Convins ca si provincia – impropriu spus, "handicapul" lingvistic al termenului e evident in acest caz - are un cuvant greu de spus in moda romaneasca, Dorin Negrau si-a propus, printre altele, sa inaugureze, in februarie 2006, la Cluj-Napoca – orasul in care si-a si stabilit "cartierul general" -, primul show-room de lifestyle din afara Bucurestiului. "Conceptul e aplicat cu succes in orase ca Milano sau Barcelona, asa ca va reusi si la noi. Clujenii sunt deja pregatiti pentru acest stil, care marcheaza o revenire la casele de moda din anii ’40, cand un magazin intreg se punea la dispozitia clientului", marturiseste Negrau.

 

"In Bucuresti deja exista un asemenea show-room si o sa mai deschid si eu unul, dar de-abia dupa cel din Cluj. Merg pe conceptul ca cel care are curajul sa deschida un drum va prinde o bucata mai mare din cascaval. Tocmai de aceea vreau sa fiu primul designer care-si deschide un show-room in provincie", adauga el. Iar inainte de a-si pune acest proiect in aplicare, el isi va mai trece in "portofoliu" o premiera nationala - prima prezentare a unei colectii cu doua sezoane in avans, dupa "canoanele" marilor case de moda ale lumii. Un eveniment care va avea loc in 26 noiembrie, la Teatrul National Bucuresti, in cadrul Galei Wella.

 

Povestea lui si, implicit, a acestei colectii, incepe, insa, cu mult timp in urma. Primele haine le-a croit in studentie, pentru a mai scoate cativa bani de buzunar. "Eram student la Arte si Design, la Cluj, iar de moda m-am apucat din lipsa de ocupatie. Banii au inceput sa iasa inca de atunci, din 1992", povesteste el. Nu i-a luat prea mult timp sa-si dea seama ca ar putea sa-si transforme hobby-ul intr-o afacere profitabila, reusind, inca din 1995, sa se lanseze la nivel national. Tot in acea perioada a invatat ca nimic nu este mai capricios decat moda, motiv pentru care a pus pe picioare si o varianta de "back-up", investind in domeniul farmaceutic. "Multi cred ca imi sustin pasiunea pentru moda din banii pe care-i fac din cealalta afacere, dar este exact invers: moda mi-a dat sansa sa investesc in altceva. Am avut norocul sa aleg un domeniu care, in timp, s-a dovedit foarte profitabil", explica Negrau.

 

Dupa o pauza de trei ani – timp in care, o marturiseste chiar el, si-a dorit sa fuga cat mai departe de lumea modei, "in care exista mai multe invidii decat oriunde altundeva" – revenit la inceputul lui 2000, cu forte proaspete. A inceput atunci sa-si vanda produsele in toate orasele importante din Romania, dupa principiul ca nimic nu conteaza mai mult decat "vizibilitatea". Totusi, si-a dat seama destul de repede ca a urmat un indicator care l-a dus intr-o directie gresita, "In perioada aceea vindeam mult, ieftin si, hai sa zicem, la o calitate mai slaba. Dar am realizat, la un moment dat, ca romanii nu mai vor uniforma; ca-si doresc modele unicat, chiar daca platesc mai mult pentru ele", marturiseste Negrau.

 

Pasul urmator a venit de la sine: si-a restrans aria de interes la doar cateva orase - Timisoara, Brasov, Constanta, Cluj si Bucuresti -, stabilindu-si apoi legaturi si cu cateva boutique-uri din Franta si Germania, in care creatiile sale se vand la fel de bine ca si in tara. Odata cu noua strategie de vanzari, Negrau si-a regandit si partea de promovare a colectiilor. "Lucrez cu o echipa de consilieri care ma ajuta sa fac cele mai potrivite alegeri legate de consolidarea brandului. Anul acesta am desemnat-o pe Cristina Cioran sa reprezinte imaginea <Dorin Negrau>. Este o practica frecventa la toate casele de moda importante si ofera avantaje atat designerului cat si vedetei implicate in promovare", explica el. 

 

Ce inseamna un brand in domeniul modei? "Poti spune ca ai creat un brand cand clientul iti recunoaste produsele dupa stilul croielii, fara sa se uite la eticheta", explica Negrau. E posibil asa ceva in Romania? Raspunsul il da tot el: "Principala caracteristica a creatiilor mele, de exemplu, este feminitatea. Am eliminat, pe cat posibil, decolteul si transparentele si-am promovat lucratura manuala, borderia, aplicatiile. Aceasta este, cum ar veni, semnatura mea de designer".

 

La mijlocul lunii septembrie, Dorin Negrau si-a prezentat colectia de iarna, pentru care a folosit predominant tesaturi din bumbac si catifea – materialul vedeta al sezonului. Si incaltamintea a fost creatie proprie, pantofii si cizmele fiind realizate la un atelier din Bucuresti. "Eu lucrez numai cu asemenea ateliere (pe care italienii le numesc, foarte tehnic, laboratoare), specializate pe un anumit produs. Pielea, de exemplu, o lucrez la Gherla, iar blana de vulpe, la Brasov. Pentru colectia de iarna am comandat posetele in Maroc, iar colierele in Olanda", rezuma Negrau in cateva cuvinte munca de conceptie a unei colectii care l-a costat 45.000 de euro. De remarcat si maniera inedita de prezentare, manechinele defiland pe muzica bisericeasca, interpretata chiar la fata locului de un cor de seminaristi. "Si pentru prezentarea colectiei de vara pregatim o surpriza... Trasaturile definitorii ale hainelor vor fi eleganta, stralucirea si misticul. Anul viitor scapam de modelele florale, pentru ca revin in moda culorile de pamant, albul si negrul", dezvaluie Negrau, cu multa "zgarcenie", cateva dintre tendintele  noului an.

 

Iar daca vreti sa aflati mai multe, doamnelor si domnisoarelor, imbracati-va paltonul, puneti-va si un fular, si mergeti pe 26 noiembrie, la Teatrul National, sa vedeti ce rochite veti purta in vara lui 2006. 

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
FASHION: Tonuri de Negrau
/arta-si-societate/fashion-tonuri-de-negrau-1004900
1004900
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.