Criza a ajuns in dragoste. De ce isi amana cuplurile nunta

Postat la 10 septembrie 2010 114 afişări

Oamenii se casatoresc indiferent de conditiile meteorologice, de situatia politica si indiferent daca este razboi sau pace. Situatia economica pare insa ca are un cuvant de spus, in conditiile in care criza financiara mondiala a pus “in asteptare” o serie de nunti, fie din lipsa de fonduri, fie din lipsa de spatiu sau de furnizori de servicii care au intrat in faliment.

Industria de nunti din Statele Unite, a carei valoare anuala se ridica la 60 de miliarde de dolari (47 de miliarde de euro) inainte de criza, se contracta intr-un ritm similar celorlalte sectoare ale economiei, afirma in urma cu circa un an Millie Martini Bratten, redactor-sef la revista Brides Magazine, editata de trustul Conde Nast din New York.

Martini Braten considera atunci ca "oamenii nu isi sincronizeaza momentul in care se indragostesc cu cel al ciclurilor economice, insa atunci cand criza loveste, oamenii sunt mai reticenti in a cheltui mult".In Romania, la fel ca si in Statele Unite, criza si-a facut simtita prezenta si in industria casatoriei. Potrivit unei statistici a Eurostat, numarul de casatorii in Romania a inceput sa scada din 2008, odata cu izbucnirea crizei financiare. S-a observat la Starea Civila, dar si afacerile din domeniu au simtit ca s-a schimbat ceva. In special organizatorii de nunti, proprietarii de sali de petreceri si magazinele care vand toate cele necesare acestor evenimente au simtit efectele din plin.

Unul dintre primele semnale a fost inchiderea magazinului "Alb si Negru" de pe Calea Victoriei, magazin care fusese in anii de crestere economica flagstore-ul companiei de la Piatra Neamt. Compania mai detine, potrivit informatiilor de pe site-ul propriu, alte 13 magazine la nivel national, dintre care doua la Bucuresti.

Desi retailul din domeniu nu o ducea prea bine inca din sezonul trecut, iar criza financiara persista, vara este totusi sezonul nuntilor. Ioana Bascoveanu, care a adus in Romania brandul de rochii de mireasa Rosa Clara, spune ca in aceasta industrie criza se resimte, insa nu la fel de mult ca in alte sectoare, deoarece este "un business care merge, dar nu a progresat": "Romanii nu mai sunt atat de extravaganti atunci cand vine vorba de nunti.

Ei incearca sa faca economii la tot ceea ce tine de nunta - aranjamente, luna de miere etc. - insa rochia ramane cea mai importanta, iar la acest capitol se fac putine ajustari".

La alte capitole se fac insa mai multe ajustari: Tudor Niculescu, care detine Turabo Grand Ballroom, spune ca in vara lui 2009 si 2010 a avut si weekenduri cu salile goale, fata de verile lui 2007 sau 2008, cand erau si 6 nunti pe weekend (Turabo Grand Ballroom are 3 sali): "Pentru vara aceasta insa, nuntile sunt mai putine, cu mult mai putini invitati - in medie 120 de persoane, fata de 160 in anii trecuti -, iar meniurile alese sunt de obicei cele mai accesibile".

"Nu am taiat fondurile pentru rochie comparativ cu cat am bugetat la inceput, pentru ca am stabilit ca maxim 1.000 de euro voi cheltui cu garderoba miresei, si am reusit sa ma incadrez. Am redus insa bugetul pentru flori - aranjamente florale la restaurant, lumanari, buchete", spune Cristina L., ce se va casatori in septembrie. Cristina spune insa ca nu s-a gandit in niciun moment sa amane nunta din cauza situatiei economice.

Criza se resimte insa diferit pe scara sociala, crede Adriana Andronescu. Cel mai puternic au fost afectati cei cu venituri medii, in timp ce jos si sus efectul este mai putin resimtit.

Rosa Clara, o casa de moda specializata in rochii de mireasa si accesorii pentru nunta cu sediul in Spania, a intrat pe piata din Romania in noiembrie 2008 pentru ca "era nevoie de un produs de lux", dupa cum spune Adriana Andronescu.

Pe piata rochiilor de mireasa din Romania sunt prezenti si alti jucatori spanioli, precum companiile spaniole Novias si La Sposa. Novias Romania este reprezentantul Grupului ProNovias, care detine 4.200 de magazine in 72 de tari. Pe piata locala compania detine un singur magazin, deschis in capitala in urma cu cinci ani. La Sposa Romania, reprezentant La Sposa si reprezentant exclusiv Atelier Diagonal si White One, detine de asemenea un magazin in Bucuresti.

Cititi articolul integral in editia tiparita a revistei BUSINESS Magazin.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
lifestyle,
casatorie,
nunta,
rochie de mireasa
/arta-si-societate/criza-a-ajuns-in-dragoste-de-ce-isi-amana-cuplurile-nunta-7101210
7101210
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.