Inovezi si castigi

Postat la 12 iulie 2010 32 afişări

Aceasta este opinia lui Gary Hamel, profesor de management strategic si international la London Business School, una dintre cele mai cunoscute scoli de afaceri din lume.

Hamel, care a introdus mai multe concepte cheie in vocabularul economic, scrie in volumul "in fruntea revolutiei" ca inovatia ar trebui sa se afle in centrul universului de afaceri. in plus, in aceasta perioada tulbure din punct de vedere economic, poate avea si functia unui colac de salvare pentru o afacere.

"Este o carte despre intelegerea diferentei dintre cum sa devenim mai buni si cum sa devenim altcineva - si apoi despre a invata cum sa fim altcineva, astfel incat sa coplesim competitia si sa ne bucuram clientii", spune Hamel.Fiecare capitol are un titlu sugestiv pentru ceea ce intelege autorul prin potentialul inovatiei de a revolutiona afacerile - "Rebeli corporatisti", "Sa inceapa revolta!" sau "Revolutionari cu parul carunt".

Autorul ii indeamna pe sefii de corporatii sa fie creativi, inarmati cu cele patru componente ale conceptului de afacere (strategia de baza, resursele strategice, interfata cu clientul si reteaua de valori). Si, evident, spiritul inovatiei este ilustrat cu exemple concrete din business, dar si cu contraexemple, despre companii ca Enron, Sony, Microsoft sau Apple, despre strategii reusite, esecuri sau scandaluri, totul analizat din unghiul unui teoretician al managementului.

Gary Hamel "In fruntea revolutiei", Editura Publica, BucureSti, 2010

Aparitii noi:

Se intorc vampirii

Povestile marilor branduri sunt presarate cu principii simple de business, insa ceea ce le-a adus in lumina reflectoarelor a fost modul in care acestea au fost aplicate si obsesia pentru inovatie.

Daca in urma cu peste un secol Dracula si sicriul sau calatoreau linistiti pe vapor, in secolul 21 rasa vampirilor s-a rafinat, astfel incat mijlocul de transport este un Boeing 777, care reuseste sa aterizeze pe aeroportul JFK din New York, desi toti cei aflati la bord au fost ucisi. Singurul indiciu al modului cum au pierit este o taietura fina, perfecta, in zona gatului si faptul ca toate cadavrele arata ca si cum n-ar fi tocmai cadavre. "Molima" este primul volum al unei trilogii despre vampiri, scrisa de celebrul regizor mexican Guillermo del Toro in colaborare cu Chuck Hogan. Nota distinctiv morbida a filmelor lui Del Toro e clara si in acest roman, iar fanii genului se vor bucura ca, pe langa toate serialele si filmele cu vampiri, au parte acum si de carti.

Guillermo del Toro, Chuck Hoga "Molima", Editura Litera, Bucuresti, 2010

Pe limba cititorului

"Traducerile din poveste" este o carte cum ar fi trebuit sa apara demult, pentru cei care apreciaza o traducere buna sau care au dat cu cate o carte de toti peretii, frustrati de greselile flagrante de traducere, de stangacii, de repetitii sau de lipsa de cultura a traducatorului. Cu alte cuvinte, o traducere face sau desface soarta unei carti pentru cititorul din alta cultura, iar Luminita Voina-Raut, respectata traducatoare de limba spaniola, explica in circa 150 de pagini reteta unei traduceri reusite: multa dragoste pentru literatura, obsesie chiar, si cunoasterea scriitorilor, care poate incepe si cu descoperirea lor fulgerator, la un picnic, in costum de baie, in timp ce toti ceilalti profita de o zi de vara. Si astfel, daca cine nu poate sa scrie se face critic, cine stie sa scrie si mai cunoaste si limbi straine se face traducator, responsabil de "actul re-creatiei".

Luminita Voina-Raut "Traducerile din poveste", Editura Vellant, Bucuresti, 2010

Urmărește Business Magazin

/arta-si-societate/carte/inovezi-si-castigi-6531136
6531136
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.