Reportaj: Capri - mai mult o insula exotica decat Italia

Autor: Rosca Cristina Postat la 30 iulie 2011 2464 afişări

Situata la cativa zeci de kilometri de Napoli, cel mai italian oras din Italia, Capri aduce mai mult cu o insula exotica decat cu Italia. Nu foarte departe de aglomeratia din “cizma”, insulita de doar 10 kilometri patrati este o oaza de liniste pentru magnatii care vin cateva zile sa se odihneasca sau o destinatie de o zi pentru curiosii care vor sa vada cum arata luxul.

"Hai sa facem un pariu. Eu zic ca iahtul din departare, cel mai mare, este iahtul lui Abramovich. Tu al cui crezi ca e?", m-a intrebat un prieten in timp ce priveam in jos catre unul dintre cele mai cunoscute golfuri din Capri unde zeci de barci, daca vrei sa fii modest, sau iahturi daca vrei sa le spui pe adevaratul lor nume, isi asteptau timide pasagerii aflati la cativa metri departare in apa de culoare turcoaz.

Desi nu am aflat pana la urma daca iahtul in cauza era chiar Eclipse, gigantul detinut de omul de afaceri rus Roman Abramovich, am ajuns la concluzia ca insula este o destinatie preferata de oamenii care isi permit sa detina sau sa inchirieze iahturi, sa isi faca shoppingul la Prada sau Salvatore Feragamo si sa manance la terasele unde acum cativa ani statea Jackie Onassis, vaduva fostului presedinte american Kennedy, o vizitatoare frecventa a insulei linistite si discrete, unde locuiesc mai putin de 12.000 de oameni.

Situata in Marea Tireniana, la intrarea in golful Napoli, insula muntoasa nu este insa vizitata doar de oamenii care isi permit un sejur la hotelurile de patru si cinci stele, cu tarife de peste 300 de euro pe noapte. (Exista si hoteluri de o stea, insa si aici preturile pentru o noapte pot depasi 100 de euro, mai mult decat pentru o noapte la un hotel de cinci stele din Bucuresti.) Exclusivitatea insulei a fost data si de dimensiunile ei reduse: are 6,7 kilometri lungime si aproximativ doi kilometri latime, iar suprafata sa masoara 10,4 kilometri patrati.

Pentru a evita sa plateasca aceste tarife, zilnic, sute de turisti isi planifica o vizita de o zi in insula Capri. Pretul este net inferior in conditiile in care o calatorie dus-intors din Napoli pana in Capri costa intre 22 si 34 de euro. Pretul unei zile in insula Capri nu cuprinde insa doar biletul cu vaporul pana pe insula unde, la circa 500 de metri inaltime, punctul cel mai inalt al insulei, te simti deasupra tuturor. Insula este impartita intre singurele doua orase, Capri si AnaCapri, si zonele de vegetatie in stare pura, pe unde pare ca omul nu a ajuns inca.

Odata coborat din hydrofoil sau din ferryboat - mijloacele de transport folosite pentru a ajunge pe insula -, ai doua optiuni: fie iei funicularul catre orasul Capri, fie autobuzul catre AnaCapri. Biletul unei calatorii cu autobuzul sau cu funicularul este 1,65 euro. Oricum, banii chiar nu mai conteaza cand iesi la o plimbare printre stradutele inguste unde nu incap doi oameni sau cand ajungi sa vezi privelistea din golfurile pustii. Pretul biletelor de autobuz este similar cu cel din Napoli, dar e important de stiut ca alt termen de comparatie intre cele doua - in afara de pretul unei calatorii cu mijloacele de transport in comun - nu prea exista. Pentru a vedea insula Capri intr-o zi este nevoie de trei calatorii, minim. Una care sa te preia din portul Marina Grande unde te lasa hydrofoilul si sa te duca in orasul Capri, o a doua din Capri in AnaCapri si o a treia din AnaCapri inapoi in port. Am uitat insa, poate putin intentionat, de taxiurile din Capri, masini decapotabile care promiteau "Linen Experience", dar cu preturi pe masura promisiunilor.

Drumul in sine, fie cu funicularul, fie cu autobuzul, nu dureaza mai mult de 15 minute, insa este o experienta. Orice autobuz din Capri, ca de altfel orice alta masina, este zgariat pe lateral, pentru ca strazile sunt prea inguste pentru a permite ca doua vehicule sa treaca unul pe langa celalalt fara sa se atinga. Solutia pe care au gasit-o soferii de autobuze, care au doar trei-patru metri lungime, este sa claxoneze inainte de fiecare curba si sa isi scoata o mana pe geam pentru a trage oglinda inainte de orice intalnire cu un alt vehicul. Dupa cele cateva secunde dificile, oglinda revine la normal, iar autobuzul revine si el in pozitie regulamentara, respectiv nu pe marginea drumului. Desi au fost luate toate precautiile necesare, fiecare masina poarta insemnele multor astfel de intalniri. "Nu merita sa iti iei o masina scumpa si mare pe insula pentru ca toate ajung intr-un final asa", spune un localnic in timp ce ne ghida pe stradutele inguste din orasul AnaCapri.

Daca transportul pe insula te costa cinci euro minim, la el se pot adauga alti cativa zeci pentru o vizita in Grota Albastra (Grotta Azzurra), cea mai cunoscuta si cea mai populara atractie de pe insula. Inca din port vanzatori de barci si taximetristii te indeamna sa vezi minunea, care in opinia unora dintre turisti nu este chiar minune. Adevarul este ca merita macar drumul pana acolo pentru vegetatia din jur, daca nu pentru calatoria in grota in sine. Capri este insa mult mai mult decat Grota Albastra. Este insula unde mergi sa uiti de orice probleme economice sau financiare pe care le vezi sau despre care auzi la orice pas pe continent, este locul unde este de ajuns sa te plimbi printre casele perfect albe sau printre zonele neatinse de altceva decat de cactusii infloriti pentru a iti da seama ca "nu e dracul chiar atat de negru".

Dupa cateva ore bune de vizitat, de mers pe jos si de hranit doar virtual cu peisaje, magazine de suveniruri si atmosfera de vacanta, te loveste si foamea. Ce e drept, de terase insula nu duce lipsa, iar preturile sunt pentru toate buzunarele. Cu mai putin de 100 de euro reusesti astfel sa vezi poate cea mai frumoasa insula italiana. O zi nu este insa suficienta pentru a simti locul, insa decat deloc, mai bine putin si decat niciodata, mai bine macar o data.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
iaht,
Capri,
Italia,
Napoli

Citeşte pe comedymall.ro

/analize/turism/reportaj-capri-mai-mult-o-insula-exotica-decat-italia-8515725
8515725
comments powered by Disqus
Viaţă de corporatist { izolat la domiciliu } Viaţă de corporatist { izolat la domiciliu }

Într-un articol de copertă recent scriam despre viaţa angajaţilor în open space – observam cât de mici sunt spaţiile alocate angajaţilor în birourile din România, cât de greu este să ne adaptăm la obiceiurile colegilor şi cum, de multe ori, simţim nevoia să facem de acasă lucrurile importante pentru muncă. A trecut doar o lună de atunci, iar glumele „colegului de bancă'' au devenit amintiri, iar open space-ul pare să fi intrat la capitolul istorie. Ce înseamnă experimentul global al muncii de acasă şi care sunt posibilele urmări ale acestuia?

vezi continuarea
ZF.ro
Pandemia aduce schimbări gigant. Era mall-urilor a apus? Pandemia aduce schimbări gigant. Era mall-urilor a apus?
O nouă descoperire schimbă ce ştim despre coronavirus: cum se transmite de fapt virusul
Mediafax
Regula celor 6 secunde pentru a reduce riscul de infectare cu coronavirus Regula celor 6 secunde pentru a reduce riscul de infectare cu coronavirus
Top 10 ţări care îşi vor reveni cel mai rapid la finalul pandemiei de coronavirus, potrivit analiştilor
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Experimentul electoral a început. Ordonanța care răstoarnă logica alegerilor a intrat în linie dreaptă Experimentul electoral a început. Ordonanța care răstoarnă logica alegerilor a intrat în linie dreaptă
Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel”
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo... COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo...
Dr. Tudor Ciuhodaru atentioneaza ca virusul (Covid-19) rezista minim 30 de minute in aer dupa eliminarea sursei infectiei si peste cinci zile pe piele

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.