Cum desluşeşte Barcelona viitorul recompenselor corporatiste

Postat la 01 februarie 2013 78 afişări

Iată că am intrat în noul an şi, aşa cum am promis, am să vă spun câteva cuvinte despre EIBTM şi despre ce reprezintă, ca potenţial şi profesionalism, evenimentele şi programele de corporate incentive pentru angajaţi şi client, evenimente şi programe pe care industria de turism le concepe şi dezvoltă an de an.

ROXANA BĂLCESCU (COPROPRIETAR AL AGENŢIEI DE TURISM ŞI EVENIMENTE CMB TRAVEL)


EIBTM SE CONSTITUIE CA AL DOILEA MARE TÂRG EUROPEAN DE PROFIL, dupa IMEX din Frankfurt. Specializat numai pentru călătoriile de business, evenimente şi corporate incentive, EIBTM este o manifestare de amploare la care participă, ca expozanţi, agenţi de top specializaţi pe acest gen de produse. Târgul nu este destinat publicului larg, ci doar specialiştilor din domeniu, expozanţi sau vizitatori. Vizitatorii sunt aşa-numiţii "hosted buyers". Un hosted buyer este de fapt un vizitator cu potenţial mare de achiziţie a produselor prezentate de expozanţi. Chiar eu am fost, la această ultimă ediţie din decembrie 2012, hosted buyer şi am avut întâlniri cu prestatori de incentive şi evenimente din 15 ţări de pe toate continentele.

Pentru a înţelege mai corect specificul domeniului, e bine să ne întrebăm care este diferenţa dintre un program de grup pentru turişti de vacanţă şi un program de grup de corporate incentive. Ei bine, diferenţa majoră rezidă în principal din complexitatea şi creativitatea punctuală şi foarte personalizată a unui program de incentive care trebuie să fie conceput în mod unic pentru fiecare client în parte şi ale cărui activităţi se concentrează pe durata câtorva zile. Statistic vorbind, un program de incentive se desfăşoară cam în trei până la cinci zile, dar ponderea cea mai mare, cam de 80%, este pentru programele scurte.

CU TOŢII NE DORIM, în funcţie desigur şi de buget, să ne recompensăm angajaţii sau clienţii într-un mod cât mai plăcut astfel încât să avem atât angajaţi multumiţi şi motivaţi, cât şi clienţi fideli. Pentru acest lucru companiile alocă bugete semnificative an de an, ca urmare programele de incentive derulate ar trebui să aducă un plus de valoare atât din punct de vedere calitativ, cât şi din punct de vedere creativ. Ce îi trebuie unei companii potente financiar şi care alocă bugete importante pentru acţiuni tip incentive se numeşte furnizor calificat. Un furnizor calificat este un organizator de evenimente profesionist, informat şi conectat în permanenţă la comunitatea internaţională a organizatorilor de evenimente, este un organizator creativ şi, nu în ultimul rând, un partener al clientului. Un furnizor calificat chestionează formal şi informal clientul, îi află nevoile şi aşteptările cu privire la viitorul eveniment, îi înţelege angajaţii şi clienţii. Furnizorul calificat realizează astfel un profil şi pe baza acestuia construieşte variante de ofertă pe care le discută cu clientul. Evident că bugetul contează, costul evenimentului contează, dar numai începând din acest punct.

Din păcate, în România, această abordare, unica profesionistă, este prea puţin luată în considerare; există un mare număr de agenţii de turism, agenţii de organizare de evenimente sau de publicitate care, în stilul nostru specific, afirmă că se pricep la evenimente de orice gen şi evident că nu de puţine ori clienţii au fost nemulţumiţi de modul cum s-a desfăşurat evenimentul, de calitatea hotelului, restaurantelor, serviciilor şi, nu în ultimul rând, de asistenţa acordată în timpul desfăşurării evenimentelor.

SUNT TOTAL ÎMPOTRIVA AFIRMAŢIILOR POTRIVIT CĂRORA FIRMELE BENEFICIARE DE EVENIMENTE, incentive etc. se orientează numai după costul evenimentului şi îşi aleg furnizorii în urma unor licitaţii în exclusivitate pe baza criteriului preţ. Furnizorii de servicii de organizare de evenimente sunt vinovaţi. Ei, în primul rând, nu îşi cunosc meseria, ei nu au format o cultură în piaţă astfel încât potenţialii clienţi să fie informaţi cu privire la modul în care trebuie abordate lucrurile şi astfel să îşi cheltuiască cu adevărat cu folos banii investiţi.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
turism,
roxana balcescu,
recompense,
corporatii
/analize/turism/cum-desluseste-barcelona-viitorul-recompenselor-corporatiste-10537147
10537147
comments powered by Disqus

ALEPH STORY: Premierul Cîţu semnează singur proiectul de ordonanţă de urgenţă care reglementează plata în plus peste serviciul decontat la privat. O discuţie cu Dana Ciriperu, Ziarul Financiar şi Ioana Răduca, Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.