Test drive: Clasa E Coupé

Autor: Bogdan Angheluta Postat la 22 martie 2017 217 afişări  

Mercedes-Benz a lansat recent varianta coupé a noii clase E, aşa că alături de alţi colegi jurnalişti am mers la locul de desfăşurare a test-drive-ului: Catalonia.

Test drive: Clasa E Coupé
Test drive: Clasa E Coupé

La Barcelona vremea era excelentă – să fi tot fost vreo 22 de grade – aşa că am deschis trapa şi am plecat spre primul punct intermediar. Odată ieşit din oraş, drumul de coastă s-a deschis în faţa mea şi am avut ceva timp pentru a studia atât maşina cât şi peisajul.

Noul coupé este mai lung, mai lat şi mai înalt decât predecesorul său, iar aceste schimbări aduc un plus de confort. Varianta în două uşi include, desigur, toate facilităţile prezente la modelul sedan: bordul Widescreen, comenzile pe volan, pachetul de integrare a smartphone-ului, pachetul extins de asistenţă rutieră, parcarea remote sau suspensia de tip Air Body Control. La fel ca în majoritatea modelelor produse de Mercedes-Benz, sistemul Me connect este acum valabil şi pe noul E Coupé. Pe lângă funcţiile standard, sistemul permite conectarea cu un smartphone pentru a avea şi mai multe opţiuni: localizarea maşinii, controlul climei sau verificarea nivelului de combustibil.

Bordul are un aspect premium, aşa cum se întâmplă de obicei la limuzinele Daimler, iar cele două display-uri unite dau senzaţia unui singur monitor de mari dimensiuni. Trebuie să remarc din nou utilitatea HUD-ului (heads-up display), care te scuteşte de câteva priviri aruncate în spatele volanului. Sunt câteva ornamente în habitaclu pe care eu nu le-aş fi ales (aşa cum sunt noile guri de aerisire), dar se integrează bine în aspectul pe care Mercedes a vrut să-l dea.

Calitatea sunetului e foarte bună, dar de remarcat este gradul ridicat de izolare fonică pe care l-au obţinut inginerii nemţi. Deşi din exterior e imposibil să nu auzi sunetul specific al motorului diesel, odată ce ai urcat în maşină şi ai închis uşile, motorul nu se mai aude aproape deloc. Sigur, asta nu e valabil şi în cazul 400 4MATIC, dar acolo sunetul este unul dintre aspectele care mi-au plăcut. Dar înainte de a ajunge acolo, vreau să mai punctez câteva aspecte legate de interiorul noului E Coupé.

Spaţiul destinat pasagerilor din spate este surprinzător de mare, iar asta oferă o senzaţie plăcută în timpul mersului. Portbagajul a avut oarecum de suferit din acest punct de vedere, dar trebuie ţinut cont că vorbim totuşi de o maşină coupé.

Din punct de vedere tehnic, clasa E îşi merită pe deplin titlul de „cea mai inteligentă limuzină“; folosind sistemele de asistenţă în trafic, am reuşit să parcurg aproape 20 de kilometri de autostradă fără să folosesc volanul sau pedalele. Odată activat sistemul DISTRONIC, maşina se aliniază la viteza legală de pe acel segment de drum, la maşinile din jur şi la direcţia pe care o urmează drumul.

Mai exact, dacă activezi pe autostradă sistemul de asistenţă rutieră într-o zonă restricţionată la 80 de kilometri pe oră, maşina va accelera sau decelera până la 80 de kilometri pe oră. La ieşirea din zona cu restricţie, maşina va accelera până la 120 de kilometri pe oră (sau limita maximă admisă).

Dacă un şofer schimbă banda şi intră în faţa maşinii pe care o conduci, sistemul va frâna pentru a păstra distanţa de siguranţă. La curbe cu unghiuri mici, E Coupé se foloseşte de marcajul rutier pentru a rămâne pe banda sa. Am testat toate aceste sisteme şi, după cum spuneam, am reuşit să parcurg o bună distanţă în modul „look mom, no hands“.

M-am mai întâlnit cu sistemul de asistenţă rutieră şi când am testat GLC Coupé, dar rezultatele au fost mult superioare în cazul clasei E.

Am testat, aşadar, trei variante de motorizare ale noului E Coupé: 220D, 350D şi 400 4MATIC. Variantele diesel mi s-au părut extrem de stabile, dar motorul pe benzină este cel spectaculos. Cei 333 de cai-putere pe care îi produce motorul de pe 400 4MATIC te invită pe apeşi pedala de acceleraţie şi să uiţi de ea; sunetul produs de motor, despre care aminteam mai devreme, este aproape violent. E ca un animal de pradă aflat în aşteptare, dar care la primul impuls o ia la fugă fără să se uite în spate. E Coupé 400 4MATIC e o maşină care m-a impresionat.

Maşina stă bine pe şosea în curbele strânse, dar se simte intervenţia sistemelor de asistenţă. Sigur, nu toţi sunt pasionaţi de drifturi pe serpentine, deci e probabil mai bine ca sistemele să acţioneze pentru a păstra maşina pe traseul corect.

Una dintre noutăţile prezentate de Mercedes-Benz a fost ştergătorul inteligent de parbriz, un sistem revoluţionar care nu aruncă apă de pe capotă, ci direct de pe lama ştergătorului. Nu mi s-a părut că parbrizul s-ar fi curăţat mult mai bine, dar timpul în care apa se află pe geam este într-adevăr redus, astfel că vizibilitatea revine aproape imediat.

Din discuţiile avute cu inginerii de la Mercedes nu am reuşit să aflu când vom avea parte şi de o versiune AMG; în schimb, varianta cabrio va fi lansată la finalul acestei veri.

În concluzie, noul E Coupé e o maşină care-şi face banii. Mulţi, ce-i drept, dar calitatea costă; şi poate cel mai important lucru, dincolo de sistemele de asistenţă rutieră sau de design, E Coupé îţi dă senzaţia că eşti la volanul unei maşini premium.

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Citeşte pe MonitorulApararii.ro

„Un lider nu se formează. Ai stofă de lider sau nu" „Un lider nu se formează. Ai stofă de lider sau nu"

​Dacă ar putea da timpul înapoi, Mădălin Mihailovici ar alege să fie chirurg, însă de zece ani activează în cadrul companiei Veolia România, al cărei CEO a devenit anul trecut. în paralel, face parte din corpul profesoral al universitĂţii tehnice de construcţii bucureşti. dacă În mediul academic a intrat în urmă cu peste un sfert de secol, domeniul hidrotehnic i-a fost familiar încă din copilărie, prin prisma meseriei tatălui său. Este pasionat de maşini şi fotbal şi spune că iubeşte apa. Care este povestea sa şi cum a ajuns să ocupe poziţia de lider al unuia dintre principalii furnizori de apă, energie şi canalizare din piaţa locală?

vezi continuarea
ZF.ro
LOVITURĂ URIAŞĂ: Unul dintre cele mai mari branduri de magazine DISPARE total din piaţă. TOATE magazinele se vor ÎNCHIDE LOVITURĂ URIAŞĂ: Unul dintre cele mai mari branduri de magazine DISPARE total din piaţă. TOATE magazinele se vor ÎNCHIDE
CRIZĂ pe piaţa imobiliară! Vânzările de apartamente şi preţurile sunt într-o prăbuşire TOTALĂ. Veştile ZDROBITOARE au venit, iar rezultatul întrece cele mai negre aşteptări
ONE.ro
Premieră în familia regală bitanică. Vărul Reginei Elisabeta s-a căsătorit cu un bărbat şi a fost condus la altar de fosta soţie Premieră în familia regală bitanică. Vărul Reginei Elisabeta s-a căsătorit cu un bărbat şi a fost condus la altar de fosta soţie
Moise Guran a făcut împrumut la bancă şi a jucat toţi banii la bursă: „În 7 ani, de la 50 de milioane de lei vechi...
Dezvăluire şocantă pentru Al Bano şi Romina Power! Ce s-a întâmplat cu fiica lor, dispărută în urmă cu 22 de ani
Descopera.ro
În PREMIERĂ glactică, japonezii au reuşit să aterizeze cu două nave pe un ASTEROID şi au trimis şi imagini. ''Este un moment ISTORIC, ne răspunde la marea întrebare a OMENIRII'' În PREMIERĂ glactică, japonezii au reuşit să aterizeze cu două nave pe un ASTEROID şi au trimis şi imagini. ''Este un moment ISTORIC, ne răspunde la marea întrebare a OMENIRII''
ADEVĂRATUL motiv pentru care Observatorul unde se căuta VIAŢĂ EXTRATERESTRĂ a fost închis a ieşit la iveală. Ce făceau angajaţii în timpul programului este ŞOCANT: ''Pe camere se vede cum...''
Românca din BĂICOI care l-a îngenunchiat pe nepotul ŢARULUI Nicolae I. A luat-o de nevastă şi la scurt timp i-a venit SFÂRŞITUL
Go4it.ro
Cum să foloseşti WAZE direct pe ecranul din maşină folosind un IPHONE Cum să foloseşti WAZE direct pe ecranul din maşină folosind un IPHONE
HUAWEI a mers la lansarea IPHONE XS şi a oferit cumpărătorilor suc FĂRĂ MERE
Fondatorii Instagram părăsesc Facebook
Csid.ro
Ceaiul verde: cum îl alegem ca să fie eficient Ceaiul verde: cum îl alegem ca să fie eficient
Cătina, ginseng românesc: beneficii VIDEO
Dislipidemie: cauze şi tratament

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.