TAROM a schimbat procedura de aterizare a aeronavelor la Otopeni. Care vor fi efectele

Autor: Razvan Muresan Postat la 09 martie 2014 27628 afişări

Transportatorul aerian naţional TAROM, numărul doi pe piaţă după numărul de pasageri, a decis, de la 1 ianuarie 2014, să schimbe modul în care aterizează aeronavele proprii ale companiei de tip Airbus A318.

TAROM a schimbat procedura de aterizare a aeronavelor la Otopeni. Care vor fi efectele

"Implicarea în proiectul Operaţii de Coborâre Continuă-Aterizare Continuă (CDA), una dintre primele iniţiative TAROM, a implicat o aterizare continuă, operată de avioanele Airbus 318. Acest proiect a constat în implementarea unei noi proceduri de aterizare, urmărind reducerea de combustibil (şi concomitent de emisii), precum şi de zgomot, arătând priceperea şi dedicarea piloţilor TAROM. Această iniţiativă a făcut parte dintr-un proiect european, implicând Aeoportul Bucureşti Henri-Coandă şi pe cel din Manchester, Marea Britanie", susţine Delia Dimitriu, fost angajat al TAROM şi expert în probleme de mediu legate de transportul aerian.

Prin implementarea proiectului CDA se înlocuieşte aterizarea clasică - în trepte - cu una continuă, reducând astfel atât emisiile, cât şi zgomotul. Evaluarea rezultatelor cu echipa de la AIRBUS, EUROCONTROL şi CATE a demonstrat o reducere de dioxid de carbon până la 350kg pe zbor, susţine expertul într-un interviu pentru revista TAROM. Obiectivele TAROM includ o reducere a consumului de combustibil de 1,5-2% pentru perioada 2014-2020 şi obţinerea unui statut de „carbon neutru” în 2020.

TAROM deţine şase aeronave Airbus, dintre care patru Airbus A318, din totalul de 24 de unităţi.

Ultimele date disponibile arată că veniturile TAROM au crescut cu 1% în primele nouă luni ale lui 2013, la 221 mil. euro, iar pierderile s-au ridicat la 19 mil. euro, în scădere cu 30% faţă de perioada similară a lui 2012 şi cu 13% sub nivelul propus în planul de management. În perioada 2007-2011, TAROM nu a mai obţinut profit, ci a adunat pierderi de 250 de milioane de euro şi a pierdut poziţia de lider al pieţei, transportând doar 2,19 milioane de pasageri.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
aterizare,
tarom,
schimbare,
efecte
/analize/transporturi/tarom-a-schimbat-procedura-de-aterizare-a-aeronavelor-la-otopeni-care-vor-fi-efectele-12229494
12229494
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.