Speranta dealerilor auto in 2011 - "Rabla" si taxa de mediu

Postat la 02 februarie 2011 22 afişări

Dupa doi ani de scadere cu doua cifre, dealerii de masini si-au canalizat toate asteptarile de crestere catre 2011. Un nou program Rabla si taxa de mediu pentru masinile la mana a doua stau la baza sperantelor acestora. Dar daca piata tot nu se dezgheata?

"Unii dealeri au avut profit, altii pierderi, altii au trait din ce au castigat in anii anteriori. Dar toti au avut anul trecut dificultati mari si au fost la limita. In 2009, unii au mai obtinut profituri, dar 2010 a fost cel de-al doilea an de criza, asa ca s-au cam terminat rezervele", spune Brent Valmar, vicepresedintele APIA si director general al Porsche Romania, cel mai mare importator de pe piata locala - dar si cel mai profitabil, avand in vedere castigul net de 40 de milioane de euro atins in 2009.

Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), pe care o reprezinta Valmar, are estimari de plus pentru 2011, cei mai multi dintre membrii acesteia asteptandu-se sa vanda cu 10% mai multe masini in acest an. Cei mai prudenti membri APIA vorbesc despre o crestere de 5-7% sau despre stagnare, iar cei mai exuberanti se aventureaza spre 20%, dar numitorul comun se leaga de faptul ca toti jucatorii din piata auto locala se asteapta sa vanda mai multe masini in acest an.

Oficialii Tiriac Auto se asteapta la o crestere medie a vanzarilor de masini de 5, cel mult 7% fata de 2010, acestia considerand ca vanzarile vor fi afectate de lipsa increderii romanilor in relansarea economiei. Cea mai mica estimare in ceea ce priveste piata din acest an o dau importatorii Fiat si Peugeot, care vad o crestere abia in 2012, anul acesta fiind considerat unul de "tranzit" intre cei trei ani de declin si perioada de revenire. "Din punctul nostru de vedere, o stagnare a pietei auto la nivelul anului 2010 este mai realista. Cu totii ne dorim o revenire a vanzarilor de masini, dar aceasta nu poate avea loc inaintea unei echilibrari macroeconomice si politice. Investitiile joaca acum un rol crucial in revenirea economica, fie ele publice, private sau in sistem public-privat", a spus Marius Cocu, directorul de marketing al Trust Motors.

Dincolo de estimarile fiecarui dealer in parte, statisticile APIA se refera in acest an la un avans de aproape 10% fata de 2010, la 115.000 de unitati, volum similar celui atins in 2009. Vanzarile de autovehicule au inregistrat o scadere de aproape 19% in 2010, potrivit statisticilor APIA, la aproape 120.000 de unitati, ritmul de scadere fiind de aproape trei ori mai mic decat cel inregistrat in 2009. In total, la finele anului trecut, 17 marci au inregistrat un rezultat pozitiv al vanzarilor pentru intreg anul, in timp ce, la nivelul lunii decembrie 2010, 21 de branduri auto punctau o crestere fata de perioada similara a lui 2009 (la finele lui 2009, nicio marca auto prezenta pe piata locala nu a inregistrat un rezultat pozitiv).

"Din punctul de vedere al vanzarilor de masini, anul 2010 s-a situat la nivelul asteptarilor noastre. Intreaga strategie de vanzari a avut la baza premisa unei piete aflate in declin si, pe acest fond, am reorientat interesul spre zona de service si activitatea de post-vanzare", a spus directorul de marketing al Trust Motors. Atat in 2008, cat si in 2009, importatorul Peugeot a inregistrat profit, potrivit datelor de pe Ministerul de Finante, fiind printre putinele companii care au obtinut un rezultat pozitiv in conditiile in care vanzarile au scazut cu peste 50%.

"Piata auto in 2011 are sanse mari de revenire, dar inca este prea devreme pentru a spune cu cat va creste exact. Cresterea din acest an va fi determinata de noul program REMAT, dar si de noua taxa de poluare", a declarat Fabrice Cambolive, directorul comercial al marcilor Renault, Dacia si Nissan, la mijlocul lunii ianuarie.Ca si in 2010, salvarea va veni din partea Ministerului Mediului, care va lansa pe 15 februarie un nou program "Rabla", care va functiona, ca si anul trecut, pe baza voucherelor ce vor putea fi tranzactionate liber pe piata, dar si a noii taxe de poluare majorate cu pana la 50% in cazul masinilor second-hand.

Pe fondul noii taxe de poluare intrate in vigoare de la 1 ianuarie, care a crescut in medie cu 50% pentru masinile la mana a doua, oficialii APIA se asteapta ca in acest an sa aiba loc primul declin semnificativ al importurilor de masini second-hand, de la aproape 214.000 anul trecut la 150.000 de unitati. Astfel, volumul pietei importurilor ar putea ajunge din nou, dupa aproape trei ani, aproape la acelasi nivel cu vanzarile de masini noi. "Importurile de masini second-hand vor ajunge la paritate cu vanzarile de autoturisme noi pe piata locala. Pe de-o parte, taxele au crescut cu aproape 50% si, pe de alta parte, aceste masini second-hand au costuri mari de exploatare, atat daca sunt folosite piese originale, dar si daca sunt folosite unele contrafacute", spune Constantin Stroe, vicepresedintele Dacia si membru in consiliul de administratie al APIA.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
auto,
transporturi,
masini,
Dacia

Citeşte pe comedymall.ro

/analize/transporturi/speranta-dealerilor-auto-in-2011-rabla-si-taxa-de-mediu-7929198
7929198
comments powered by Disqus
Cum îşi reinventează afacerile micii antreprenori români? Cum îşi reinventează afacerile micii antreprenori români?

Reinventaţi de pandemie Ţi-ai pus toate economiile la bătaie. Ţi-ai vândut, poate, apartamentul sau motocicleta şi ai investit banii într-o afacere. Nu acum, ci în urmă cu câţiva ani. Totul a mers bine. Ai crescut, uşor-uşor, cu paşi mici, dar ai ajuns la profit, iar acum businessul îţi e suficient să trăieşti fără a avea nevoie şi de un job. Ţi-ai îndeplinit visul. Până când, într-o zi pe care nici tu, nici altcineva nu putea s-o prevadă, totul se prăbuşeşte. Totul se închide. Marfa ta, serviciile tale nu-şi mai găsesc acum clienţii. Totul e captiv în izolare, publicul tău ţintă nu mai există, iar dacă există, îşi drămuieşte cu grijă banii pentru o potenţială criză care se prevesteşte.

vezi continuarea
ZF.ro
Dezvăluirile unui medic de la Medlife despre coronavirus. Care este cel mai IMPORTANT lucru Dezvăluirile unui medic de la Medlife despre coronavirus. Care este cel mai IMPORTANT lucru
Măsuri drastice în piaţa muncii. Cum se schimbă contractele de muncă din cauza crizei
Mediafax
Harta cazurilor din România, publică pentru prima dată. Care sunt ”zonele roşii” din ţară şi unde sunt cei mai puţini infectaţi | FOTO Harta cazurilor din România, publică pentru prima dată. Care sunt ”zonele roşii” din ţară şi unde sunt cei mai puţini infectaţi | FOTO
Alimentul care rezistă chiar şi mii de ani. La ce moduri de conservare pot apela oamenii în cazuri extreme
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel” Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel”
Demisie „fulger”. Un medic chirurg va conduce Ministerul Sănătăţii. Cine este Nelu Tătaru, propus să preia funcţia după plecarea lui Costache
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo... COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo...
Dr. Tudor Ciuhodaru atentioneaza ca virusul (Covid-19) rezista minim 30 de minute in aer dupa eliminarea sursei infectiei si peste cinci zile pe piele

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.