Şeful Daimler le declară război rivalilor de la BMW: Până în 2020 vom redeveni numărul unu în lume

Autor: Razvan Muresan Postat la 18 februarie 2014 4970 afişări

Grupul german Daimler a lansat, la finele lunii ianuarie şi la poalele Alpilor bavarezi, noul model din clasa V, „o maşină care lipseşte din portofoliul concurenţei". Pornind de la pretextul lansării noului V Class, Dieter Zetsche, directorul general al Daimler, a pus pe masă ingredientele care au făcut ca Mercedes-Denz să sufle în ceafa Audi în topul mondial al maşinilor premium, dominat de BMW.

Şeful Daimler le declară război rivalilor de la BMW: Până în 2020 vom redeveni numărul unu în lume

"Ne face din ce în ce mai multă plăcere să ne comparăm cu concurenţa: Mercedes-Benz este în prezent brandul premium cu cea mai mare creştere. Şi ne vom asigura că lucrurile rămân aşa. În ce priveşte modelele noastre de serie C, E şi S, avem cel mai tânăr portofoliu între competitorii direcţi, iar în 2014 vom lansa noi modele pentru a întineri şi mai mult oferta - de la GLA la noile modele smart." În primele cinci minute din discursul său, Zetsche a vorbit despre progresele înregistrate de toate diviziile businessului de la Stuttgart. „Pe segmentele de camioane şi autobuze, am fost primul producător care şi-a reînnoit portofoliul în contextul migrării spre standardele de emisii Euro VI. De aceea, şi aici câştigăm cotă de piaţă. La divizia de autoutilitare, am pus pe şosele în 2013 stindardul nostru, noul Mercedes-Benz Sprinter, cu care urmărim să ne extindem poziţia de lider în piaţă.„ Cifrele anunţate de grupul Daimler la începutul anului 2014 confirmă spusele lui Zetsche.

Pe segmentul automobile, Mercedes-Benz a vândut anul trecut 1,46 milioane de unităţi, în urcare cu 11%, reuşind să reducă puternic decalajul faţă de rivalul Audi, locul doi pe piaţa maşinilor premium. Potrivit informaţiilor agenţiei Bloomberg, citate de agenţia Mediafax, creşterea Mercedes, al treilea producător de autoturisme premium la nivel mondial după BMW şi Audi, se datorează în principal modelelor compacte, cu o majorare de 64% a cererii pentru modelele clasa A, clasa B şi CLA. Compania a înregistrat creşteri mai puternice decât Audi atât în Europa, cât şi în SUA. Decalajul Mercedes-Benz faţă de Audi s-a retrâns la numai 113.800 autovehicule, faţă de 135.000 în 2012. „Am încheiat cel mai bun an al mărcii Mercedes-Benz. Strategia noastră de creştere funcţionează", a declarat Dieter Zetsche, directorul general al Daimler.

Promisiunea lui Zetsche a fost reiterată la München, unde a menţionat că va recâştiga până la sfârşitul deceniului primul loc în topul vânzărilor de automobile premium la nivel mondial, pierdut în 2005 de Mercedes în favoarea BMW. Mercedes-Benz va lansa până în 2020 un număr de 13 modele complet noi, fără predecesor. Compania va revigora de asemenea gama Clasa C, cel mai bun motor de vânzări al companiei. Modelul coupe cu patru uşi CLA, lansat anul trecut, a contribuit semnificativ la creşterea popularităţii mărcii germane în rândul consumatorilor mai tineri. „CLA a ajutat Mercedes să se extindă dincolo de generaţia născută după război, către generaţiile X şi Y. A redus cu 10 ani vârsta medie a clienţilor faţă de modelul entry anterior, Clasa C", comentează pentru Bloomberg un analist al Frost & Sullivan.

Acţiunile Daimler afişează un câştig de peste 40% pe ansamblul ultimelor 12 luni, compania având o capitalizare de piaţă de 66,8 miliarde euro, în timp ce vânzările Audi au crescut anul trecut cu 8,3%, la 1,58 milioane de automobile.

„München este oraşul perfect în care să lansăm o nouă maşină. Acest model poate funcţiona perfect ca o sufragerie, deşi preţul pe metru pătrat al maşinii este mai mic decât al unui apartament din oraş, dat fiind că în 2013 preţurile locuinţelor au atins în Bavaria noi maxime istorice„, a punctat Zetsche. Costul mediu anunţat pentru noul V Class este de 42.900 de euro, iar principalii clienţi ţintiţi sunt familiile, pasionaţii de sport şi operatorii de transport persoane în regim VIP, în timp ce în România sunt hotelierii şi companiile de talie mare. „Un punct esenţial în evoluţia Mercedes-Benz este dezvoltarea pe noi pieţe din lumea întreagă. Modelul Sprinter deja a demonstrat că acest lucru este posibil. Este un succes al vânzărilor la export", a punctat Zetsche, referindu-se la cel mai vândut model din istoria stelei cu trei colţuri - Sprinter a ajuns în ultimii 18 ani în 130 de ţări.

Statisticile arată că 2,5 milioane de unităţi au fost vândute în ultimele aproape două decenii, iar unele dintre acestea rulează şi în momentul de faţă pe şosele, având peste un milion de kilometri la bord, unele şi în România. „Sunt întrebat foarte des de ce Mercedes păstrează maşinile premium şi utilitarele sub acelaşi brand. Odată cu lansarea clasei V, cred că răspunsul este clar. Pentru că putem avea autovehicule pe care nu le mai are nimeni. Litera V vine de la Vernetzen (în limba germană, intersectare - cu trimitere la întrepătrunderea diferitelor divizii ale producătorului auto - n.red.)„, a precizat Dieter Zetsche. Modelul va fi produs în uzina de la Vitoria, Spania, unde nemţii au investit în producţia de van-uri 200 de milioane de euro.

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/seful-daimler-le-declara-razboi-rivalilor-de-la-bmw-pana-in-2020-vom-redeveni-numarul-unu-in-lume-12107530
12107530
comments powered by Disqus

ALEPH STORY: Ponderea contractelor de muncă plătite cu salariul minim a crescut de la 7,5% în 2011 la 31,5% în 2019. O discuţie cu Adelina Mihai, jurnalist şi Dan Pavel, editor-prezentator ŞTIU

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.