Salvarea dealerilor auto: Noroc ca masinile se mai si strica

Postat la 17 noiembrie 2009 95 afişări

Cu vanzarile de masini noi la jumatate, dealerii auto (re)descopera clientii din service-uri. Profitul de pe urma unui filtru de aer sau al oricarei alte piese de schimb inseamna inca o zi de supravietuire.

Cand cumperi o masina, e un moment placut pentru toata lumea. Cand te duci cu o masina in service, atunci nu mai este un moment placut si de aceea e foarte important sa cresti increderea".

Placute sau nu pentru clienti, activitatile din service descrise plastic de Philipp Hagenburger, 45 de ani, seful diviziei de servicii post-vanzare din cadrul Mercedes-Benz Romania, contribuie in general cu cel putin 20% la afacerile unui dealer si, mai important, aduc 80% din profit.

Iar acum, cand vanzarile de masini s-au prabusit, potrivit celor mai recente statistici la jumatate, activitatea de service inseamna de cele mai multe ori supravietuirea unui dealer.

"Cred ca anul acesta afacerile dealerilor vor depinde in proportie de peste 40% de service si celelalte activitati post-vanzare. Aceasta nu inseamna neaparat ca afacerile cu piese de schimb cresc; noi (divizia de servicii post-vanzare - n. red.) sunt cam la acelasi nivel ca in 2008. In schimb, vanzarile de masini s-au redus", afirma Hagenburger.

Este greu de crezut astfel ca cifra de afaceri totala a companiei se va mai apropia anul acesta de cele peste 414 milioane de euro realizate anul trecut, potrivit datelor disponibile pe site-ul Ministerului de Finante.

In cazul Porsche Romania, reprezentantul grupului german Volkswagen in Romania si cel mai mare importator auto din tara, procentul reprezentat de serviciile after-sales ar putea fi chiar mai mare. Practic, mai mult de jumatate din vanzarile companiei ar putea proveni anul acesta din piese si alte servicii post-vanzare, dupa cum estima la jumatatea acestui an Brent Valmar, directorul general al companiei. Iar cum marjele de profit la vanzarea de masini s-au diminuat dramatic, in paralel cu vanzarile, nu este deloc deplasat, cred analistii pietei auto, sa afirmam ca singurul profit pe care il vor vedea dealerii auto in acest an va fi doar de pe urma reviziilor programate la masini si a reparatiilor (dar si aici sunt intarzieri foarte mari la platile pe care trebuie sa le faca societatile de asigurari).

"A fost, daca vreti, singurul impact pozitiv pe care criza l-a avut in aceasta industrie. I-a facut pe dealeri mult mai constienti de importanta segmentului de servicii post-vanzare", considera germanul de la Mercedes-Benz.

Venit la inceputul acestui an in Romania, Hagenburger recunoaste ca una dintre cele mai mari provocari pe care le are este sa convinga dealerii locali ai Mercedes sa aiba o strategie comuna. Spre deosebire de cazul BMW, unde mai mult de 90% din vanzarile marcii sunt realizat de catre dealerii din cadrul grupului Automobile Bavaria, detinut de omul de afaceri Michael Schmidt, in cazul Mercedes dispersia este mult mai mare.

"Ideea e sa avem 30 de antreprenori cu obiective diferite care sa construiasca o strategie omogena pentru piata. Ar fi frumos pentru clienti ca acestia sa aiba o strategie de marketing, iar la o actiune sa participe toti dealerii, nu doar jumatate. Un exemplu foarte bun este campania pe care o avem luna aceasta, prin care testam gratuit sistemul de lumini", afirma el.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
auto,
masini,
dealarii,
Philipp Hagenburger,
Mercedes
/analize/transporturi/salvarea-dealerilor-auto-noroc-ca-masinile-se-mai-si-strica-5104821
5104821
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.