Minivan de România, viziune de Europa

Postat la 05 decembrie 2012 161 afişări

Cu noul B-Max produs la uzina de la Craiova, Ford a reuşit să scoată România de pe harta „low-cost" a Europei. B-Max este primul automobil modern de înaltă tehnologie produs pe piaţa locală.

Lansat în 2007 ca proiect în cadrul Ford Europa pentru a înlocui crossoverul Fusion, B-Max a luat prin surprindere piaţa auto de pe continent. Mai mult, Ford a pus România pe harta ţărilor producătoare de automobile "hi-tech", în condiţiile în care până atunci eram cunoscuţi pentru maşinile low-cost produse de Renault la uzina Dacia din Mioveni.

Dar cum a fost primit B-Max de presa europeană? "B-Max este un pas foarte mare în direcţia corectă", este concluzia editorilor revistei britanice "CAR", în timp ce în publicaţia germană "Auto Motor und Sport" minivanul a fost votat drept cel mai frumos monovolum, detaliu care poate nu pare prea important la prima vedere. Dar acest detaliu poate influenţa decizia de achiziţie, mai ales când maşina a depăşit noul Fiat 500L, unul din principalii săi concurenţi, sau Renault Scenic, un model cu o tradiţie de peste 15 ani pe segmentul monovolumelor.

Pentru irlandezii de la "Offaly Express", Ford B-Max este maşina mică ideală pentru o familie. "B-Max este maşina mică ideală pentru o familie, care se dovedeşte a fi flexibilă şi versatilă datorită uşilor. În plus, este şi plăcută la condus", a notat Hugh Maguire, jurnalistul publicaţiei irlandeze. Cei de la Top Gear din Marea Britanie au notat că "B-Max este un rezultat bun al celor de la Ford. Nu este o maşină de vis, însă este ieftină şi utilă. Care este problema? Fiat va lansa 500L pe acelaşi segment şi ar putea fi considerat mai fashion, cu toate că nu are acelaşi sistem de uşi practice".

Desigur, cel mai important "detaliu" pentru englezi este că B-Max vine la un preţ similar cu cel al Fiesta. Cel mai important element al lui B-Max nu a fost ignorat nici de cei de la publicaţia germană "Auto BILD": "Ford doreşte să atragă clienţii maşinilor mai mari, în condiţiile în care micul minivan este încăpător". Ce concluzie trage jurnalistul Joerg Maltzan? "Şi Peugeot 1007 avea uşi glisante şi a eşuat. Acum Ford încearcă un amestec între uşi normale şi cele glisante, care fac din B-Max o maşină mai practică. Acest concept are un succes imediat."

O diferenţă notabilă între prezentările modelelor Dacia lansate în ultimii opt ani şi cele ale B-Max este că de această dată primul paragraf nu mai sublinia faptul că maşina este fabricată în România; Ford este recunoscută ca o marcă globală, în timp ce Dacia se identifică imediat cu România. Pe fondul cererii din Europa, Ford a produs de la finalul lunii iunie şi până în octombrie peste 21.800 de maşini, reuşind să susţină pe plus producţia de maşini la nivelul pieţei locale în acest an, după ce Dacia a pierdut câteva procente din vânzări.

Pentru prima dată în luna octombrie activitatea Ford a influenţat producţia şi exporturile de automobile de pe piaţa locală, pe fondul accelerării producţiei uzinei de la Craiova. Dar, dacă până acum pentru Ford Craiova întâi se estimase o producţie totală în 2012 de 60.000 de unităţi, aceasta a scăzut la 40.000 de unităţi pe fondul demarării mai lente a producţiei, iar acum cel mai probabil nu se va mai depăşi pragul de 30.000 de maşini.

În ciuda reacţiilor pozitive, faptul că B-Max se adresează familiilor tinere, adică segmentului care, în ţări precum Spania, asigură grosul masei de şomeri, face ca Ford România să reducă producţia de

B-Max pe fondul pieţei auto europene în scădere, potrivit oficialilor companiei, oprind unul dintre cele două schimburi de asamblare a monovolumului. Astfel, dacă în două schimburi erau produse peste 500 de maşini pe zi la nivelul lunii octombrie, din noiembrie se va reveni la aproximativ 250. Mai mult, scăderea vine după ce din iulie şi până în octombrie producţia a crescut treptat de la 50 la 250, respectiv 400 şi 500 de maşini pe zi.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Minivan,
România,
viziune,
Europa
/analize/transporturi/minivan-de-romania-viziune-de-europa-10370457
10370457
comments powered by Disqus
ZF.ro
Executivii şi prietenii lor cei mai buni: Cine este Jazz? Este labradorul lui Adrian Georgescu, cofondatorul Biodeck. Este totodată membru al echipei, responsabilul cu buna dispoziţie a echipei, dar şi a partenerilor care ajung să interacţioneze cu el Executivii şi prietenii lor cei mai buni: Cine este Jazz? Este labradorul lui Adrian Georgescu, cofondatorul Biodeck. Este totodată membru al echipei, responsabilul cu buna dispoziţie a echipei, dar şi a partenerilor care ajung să interacţioneze cu el
Executivii şi prietenii lor cei mai buni: Sonia Năstase, executivul care conduce activitatea locală a Nespresso, este şi fericita „mamă“ a două animale de companie, ambele adoptate, Figaro şi Bella. "Un căţel sau o pisică sunt prieteni de nădejde pe viaţă, garantat!“
Mediafax
Restricţii ridicate pentru vacanţa la mare. Anunţul Guvernului Restricţii ridicate pentru vacanţa la mare. Anunţul Guvernului
ANALIZĂ: De ce se mută protestele din SUA în Europa. „Prăbuşirea economică s-a repercutat în buzunarul celor săraci”
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Ministrul Economiei, despre poza din biroul lui Ludovic Orban: Servisem ceva atunci, o prăjitură Ministrul Economiei, despre poza din biroul lui Ludovic Orban: Servisem ceva atunci, o prăjitură
PSD, ALDE şi Pro România, tot mai aproape de o alianţă electorală
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Suhan Masca, simbolul impus al fricii pandemice COMENTARIU Valeriu Suhan Masca, simbolul impus al fricii pandemice
COMENTARIU Valeriu Suhan Medicii, eroi pan' la bani... Sporurile promise de stat nu prea pot fi platite

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.