Maşinile premium sfidează criza

Autor: Alecu Postat la 20 ianuarie 2012 157 afişări

Automobilele premium au revenit pe plus anul trecut pe o piaţă auto în continuă scădere. Chiar şi mărci exclusiviste precum Maybach sau Rolls-Royce şi-au găsit clienţi, subliniind că luxul are un traseu propriu, indiferent de criză sau de alte probleme din piaţă.

Doar trei dintre cele 17 mărci auto care au înregistrat creşteri ale numărului de maşini înmatriculate în România au reprezentat branduri "de volum", arată statisticile Poliţiei, iar dintre cele trei doar una singură reprezintă o marcă accesibilă - Hyundai, în timp ce celelalte două, Volkswagen şi Toyota, reprezintă mărci prezente inclusiv pe piaţa premium cu anumite modele. Şi, în plus, Volkswagen a fost anul trecut singura marcă de import care a vândut mai bine de 10.000 de autovehicule pe piaţa locală, punctând o creştere pe o piaţă aflată de patru ani în declin.

Care este explicaţia importatorilor? "În 2011 clientul român s-a bazat în primul rând pe filozofia 'suntem prea săraci ca să ne cumpărăm lucruri ieftine'. De aceea şi vedem această evoluţie în piaţă unde mărcile puternice au crescut, iar altele au scăzut. Clienţii s-au orientat către mărci germane datorită siguranţei, şi datorită preţului la revânzare, a imaginii", a declarat Bogdan Florea, brand manager Volkswagen autoturisme în cadrul Porsche România, cel mai mare jucător de pe piaţa de importuri. Mai mult, şi firmele care au achiziţionat flote nu s-au orientat neapărat către cele mai ieftine maşini, ci şi spre mărci care asigurau şi o devalorizare mai scăzută.

În acest context, şi Mercedes-Benz a revenit pe locul secund în topul mărcilor premium la nivel de înmatriculări autoturisme în urma unei creşteri de 15% faţă de anul anterior, la aproape 1.600 de maşini. Lider a rămas BMW cu aproape 1.900 de automobile premium, în timp ce Audi ocupă acum a treia poziţie la înmatriculări cu aproape 1.500 de maşini, în creştere cu peste 30 de procente.

"Momentan nu vedem un impact în vânzări şi suntem optimişti în continuare. Dacă ne uităm la piaţa totală şi la ce a fost 2009 faţă de 2008 şi 2010 în comparaţie cu 2009 şi 2011 faţă de 2010 observăm că declinul este din ce în ce mai mic. Piaţa totală este tot în scădere, dar o scădere mult mai mică faţă de anii anteriori, aşadar putem spune că lucrurile încep să se îndrepte într-o anumită măsură", a spus Valeriu Zaharia, director de marketing şi vânzări pentru Mercedes-Benz autoturisme.

Creşterea Mercedes-Benz, care în primele nouă luni a accelerat la peste 35% faţă de perioada similară, a venit şi în condiţiile în care importatorul a renunţat la campaniile de discounturi. "Acum am trecut la o promovare normală a brandului, la o promovare a valorilor brandului, a modelelor noi. Anul acesta ne-a ajutat şi aniversarea de 125 de ani şi am avut şi ofertă pentru Financial Services, finanţarea larg disponibilă şi ofertele speciale pe care le-am integrat", a spus Zaharia.

Şeful departamentului de vânzări al Mercedes-Benz România pentru autoturisme a subliniat că "publicul-ţintă" al mărcii a rămas neschimbat în ultimii ani, automobilele fiind achiziţionate cu precădere de către companii pentru middle şi top management.

"În primul rând vorbim de antreprenori, de oameni de business, mai puţin sau aproape deloc avem persoane fizice care cumpără astfel de automobile din salariu sau dintr-un credit. De aici şi diferenţa majoră între ce se întâmplă în piaţă - piaţa este reprezentată în primul rând de maşini de buget ai căror clienţi au fost afectaţi de criză şi care nu se regăsesc printre clienţii noştri", a spus Zaharia. Aproximativ 95% din clienţii Mercedes Benz sunt persoane juridice, potrivit datelor companiei. "Aceştia, fiind parte a mediului de business, au resimţit revenirea în întreaga economie şi şi-au recăpătat încrederea în economie", a spus Valeriu Zaharia.

În cazul mărcii BMW, şeful BMW Group România vorbeşte nu numai despre o achiziţie raţională, bazată pe calcule, ci şi despre una emoţională, trăsătură specifică de obicei achiziţiilor automobilelor sport.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/masinile-premium-sfideaza-criza-9150531
9150531
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.