Dinu Patriciu pluseaza si pe serviciile de zbor

Postat la 28 iunie 2010 32 afişări

Printr-o fuziune derulata prin Eurojet anul trecut, Dinu Patriciu a devenit actionar majoritar al Avolus, o companie de chartere si privat-jets din Marea Britanie. Fostul actionar majoritar al Avolus este acum, in noua structura, actionar minoritar, CEO si foarte optimist.

La inceputul anilor 2000, Alexis Grabar (foto) renunta la o functie de director regional de vanzari din cadrul producatorului de avioane Airbus. Si-a luat un an sabatic, a facut un MBA si s-a gandit cum sa o ia de la capat. A cunoscut un partener de afaceri, au pus la bataie 50.000 de lire pentru marketing, au deschis linii de credit si au deschis o firma de transport cu limuzine in Londra. Cum insa cererile clientilor erau in special pentru avioane private, actionarii au regandit strategia si au investit mai mult pentru a oferi atat avioane private, cat si limuzine, iahturi si elicoptere, in functie de cerintele clientilor. Firma s-a dezvoltat, a ajuns la afaceri de 4 miliarde de lire in 2007, si-a deschis birouri la Moscova si in Dubai, iar in 2009 a fuzionat cu Eurojet, compania detinuta de omul de afaceri roman Dinu Patriciu.

Cele doua companii, Eurojet si Avolus, au format in octombrie 2009 o singura entitate, punand la bataie intregul pachet de actiuni. n prezent, principalul actionar al grupului Avolus Group Bv este DP Holdings, cu 70% din titluri, in timp ce restul de 30% sunt impartite intre fostii actionari ai Avolus Ltd., Alexis Grabar avand cel mai mare pachet minoritar, de 12,5%.

"Este fundamental ca si ceea ce am dezvoltat la Londra (unul dintre birourile grupului - n.r.) timp de sase ani, expertiza pentru Avolus, sa fie adusa si in Romania. Trebuie sa ma ocup simultan de cele doua echipe pentru ca ele sa conlucreze", a declarat pentru BUSINESS Magazin Alexis Grabar, CEO al Avolus Group si general manager pentru Eurojet, explicand motivul pentru care se afla la conducerea ambelor companii. Anul trecut, grupul a inregistrat o cifra de afaceri cumulata de 14 milioane de euro, in crestere cu circa 5% fata de 2008 si impartita aproximativ egal intre cele doua companii. Principala diferenta intre cele doua membre ale grupului este ca Eurojet detine active, in timp ce Avolus este de fapt un broker, care intermediaza vanzarile si achizitiile de aeronave.

Eurojet si-a intampinat la finalul saptamanii trecute, pe Aeroportul Baneasa, noua achizitie, o aeronava Cessna Citation XLS, pentru care a platit 9,6 milioane de euro. Aceasta se va alatura celorlalte trei aeronave din flota Eurojet: un Challenger 604, un Cessna Citation Excel si un Cessna Citation Encore.

Citation XLS are o configuratie VIP de 9 locuri pentru pasageri, in conformitate operationala cu toate normele EU, raza de zbor de 1.800 de mile nautice, ecrane cu o latime de 26,42 centimetri, dotate cu harti skymap si DVD, sistem de telefonie mobila si posibilitate de folosire a laptop-ului in timpul zborului. O ora de zbor cu aceasta aeronava costa aproximativ 5.000 de euro.

"Obiectivul nostru pentru 2010 este de crestere a cifrei de afaceri cu 30%. Pentru aceasta crestere, ne imbunatatim flota incepand cu achizitia noului XLS. Suntem, de asemenea, in negocieri de preluare a unui alt Challenger 604 pentru inchiriere operationala pana la sfarsitul verii", a declarat Alexis Grabar.

Mai mult, strategia pe termen mediu a Eurojet este de a-si extinde flota la 8 aeronave pana in 2013. "Un avion costa circa 10-20 de milioane de euro, iar operatiunile de intretinere sunt o parte importanta din cheltuielile noastre. Spre exemplu, la o aeronava de 20 de milioane de euro, cheltuielile de mentenanta ajung la un milion de euro anual", a spus Grabar. Grupul Avolus Bv si-a bugetat pentru urmatorii cinci ani investitii in infrastructura si aviatie de 25 de milioane de euro, dupa ce in 2009, a investit 29 de milioane de euro in aeronave si active de aviatie.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
zbor,
avioan,
Dinu Patriciu,
CEO,
Alexis Grabar

Citeşte pe comedymall.ro

/analize/transporturi/dinu-patriciu-pluseaza-si-pe-serviciile-de-zbor-6446966
6446966
comments powered by Disqus
Povestea celui mai mare proprietar român de malluri şi a celei mai de succes poveşti din imobiliarele româneşti Povestea celui mai mare proprietar român de malluri şi a celei mai de succes poveşti din imobiliarele româneşti

Cea mai de succes poveste din imobiliarele româneşti a început în Iaşi, în urmă cu 20 de ani, odată cu deschiderea primului centru comercial din afara Bucureştiului şi a celui de al doilea mall al ţării.

vezi continuarea
ZF.ro
Tehnologia REVOLUŢIONARĂ care schimbă totul: Oraşele „deştepte” devin realitate şi pentru români Tehnologia REVOLUŢIONARĂ care schimbă totul: Oraşele „deştepte” devin realitate şi pentru români
Dezvăluiri: Ce vor românii de fapt de la un desert. Secretele unuia dintre cei mai cunoscuţi oameni din domeniu
Mediafax
„Afacerea Pandemia”. Cum a umflat România până şi factura de 3,4 milioane de euro a „ajutorului umanitar” dat fraţilor de peste Prut „Afacerea Pandemia”. Cum a umflat România până şi factura de 3,4 milioane de euro a „ajutorului umanitar” dat fraţilor de peste Prut
Economiile se prăbuşesc în pandamie, dar cei 4 giganţi din tech au înregistrat un profit de 28 de miliarde de dolari
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Luptătorul K1 Cătălin Moroşanu va deschide lista PNL pentru Consiliul Judeţean Galaţi Luptătorul K1 Cătălin Moroşanu va deschide lista PNL pentru Consiliul Judeţean Galaţi
Tudose, ironic: Prefectul de Brăila a fost la o şedinţă de partid.Nu s-a făcut politică, s-au recitat psalmi
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Şuhan Diversiunea inducerii confruntării COMENTARIU Valeriu Şuhan Diversiunea inducerii confruntării
COMENTARIU Valeriu Şuhan Pe bune ? Nu-mi da vestea asta...

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.