Dilemele anului 2013: ce se va întâmpla în logistică?

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 09 ianuarie 2013 158 afişări

Anul 2013 se anunţă unul la fel de temperat ca 2012, iar creşterile modeste din piaţa serviciilor medicale private se vor alătura scăderii pieţei farmaceutice.

CARE VOR FI CELE MAI MARI PERICOLE ŞI OPORTUNITĂŢI ÎN 2013 PENTRU ECONOMIE ÎN GENERAL ŞI PENTRU PIAŢA DE LOGISTICĂ?

"Cam toţi cei veniţi deja îşi propun să crească şi mai sunt şi alţii care bat cu putere la uşa României", spune Olteanu. Presiunea concurenţială va fi amplificată de presiunea clienţilor, care cer din ce în ce mai mult reduceri de preţuri. Directorul FM Logistic România crede că e posibil să existe transferuri de proprietate în cazul celor care nu mai reuşesc să facă faţă presiunii. "Noi prognozăm o stagnare pe volumele clienţilor de azi - cei ce cresc vor compensa în volum pe cei ce scad. De asemenea, încercăm să aducem clienţi noi şi deja suntem în discuţii avansate cu două firme."

VA ADUCE 2013 CEVA NOU PE PIAŢĂ?

Economia în ansamblu va avea un trend uşor crescător, "cel puţin din cum se vede din biroul meu", spune Olteanu. Este de aşteptat ca piaţa de logistică să crească; sunt din ce în ce mai multe firme care ori au nevoie să îşi transforme depozitul în unitate de producţie şi externalizează partea de logistică; sunt şi companii care decid să producă local şi exportă - sunt semne clare că scumpirea carburanţilor "nu e doar ciumă pentru noi, poate fi şi benefică, pentru că va creşte costul de transport al Chinei şi automat preţul produselor fabricate acolo", punctează Cătălin Olteanu. Nu în ultimul rând, faptul că în fiecare zi se deschide câte un nou punct de vânzare, iar retailul modern apare în cele mai nebănuite locuri va fragmenta şi mai mult nevoia de marfă. Ceea ce va însemna un mix mai mare de produse, o creştere a nevoilor de pregătire a mărfurilor. "Noi va trebui să găsim oportunităţile în această lume agitată", adaugă Olteanu, care mai spune că FM Logistic şi-a bugetat pentru anul viitor o creştere uşoară şi lucrează la un plan pentru a aborda segmente noi de business.

CE VA INFLUENŢA CEL MAI MULT PIAŢA DE LOGISTICĂ ANUL VIITOR?

Sistemul circulator al economiei, logistica, este la rândul său sub influenţa directă a mai mulţi factori. Între aceştia, un rol important îl are preţul carburanţilor, dar şi al chiriilor, cursul valutar, în general, orice majorare de cost. Însemnătate pentru domeniu are îmbunătăţirea infrastructurii (chiar şi doar pe alocuri) şi presiunea din ce în ce mai mare pentru un sistem de transport intermodal. În plus, în privinţa plăţilor, tendinţa este ca banii să vină cât mai târziu. "Pur şi simplu contractele se schimbă în direcţia asta, deci nu e ceva neaşteptat. Pe de altă parte, devine o practică din ce în ce mai comună să primeşti un termen de plată la 45-60 de zile. Mă întreb până unde se va merge în direcţia asta, pentru că devine periculos şi incontrolabil", afirmă reprezentantul FM Logistic.

CE ELEMENTE DEFINITORII AR PUTEA AVEA 2013?

În opinia lui Cătălin Olteanu, anul care urmează va fi "cel puţin agitat" şi va fi marcat de ceea ce se numeşte "managementul schimbării", pentru că multe lucruri se vor schimba. Automobilele vor schimba modelul de business din România, pentru a servi la mai mult decât Dacia/Renault, unităţile de producţie locale vor deveni mai puternice, angajaţii încep să-şi piardă răbdarea din cauză că muncesc mai mult pe mai puţin, enumeră Olteanu. Şi domeniul logisticii se va schimba încet-încet. Vor apărea din ce în ce mai multe segmente de autostradă, ceea ce va schimba modelul de distribuţie. Directorul FM Logistic dă şi un exemplu concret: autostrada Timişoara - Bucureşti ar trebui să aibă 420-450 km, adică trei ore de mers cu autoturismul. În concluzie, numărul pasagerilor dependenţi de avion va scădea. "Aşa şi în transport - viteza medie va creşte de la 35 până pe la 75-80 km/oră şi asta va schimba modul de abordare a relaţiei dintre expeditor şi destinatar."

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
logistica,
dilemele anului,
tendinte,
strategie
/analize/transporturi/dilemele-anului-2013-ce-se-va-intampla-in-logistica-10443126
10443126
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.