De la Constanţa la Nădlac cu maşina în şapte ore. Când va fi posibil?

Autor: Neferu Postat la 24 aprilie 2012 78 afişări

850 de kilometri, distanţa dintre Constanţa şi Nădlac, parcursă în 6-7 ore cu maşina. Pare, într-adevăr, un vis îndepărtat. Sau nu?

O autostradă care să traverseze România de la vest la est, între Nădlac şi Constanţa, ar putea fi gata în 2016, dacă Ministerul Transporturilor îşi va respecta termenele promise recent. Cea mai mare necunoscută a rutei de circa 850 de kilometri dintre vestul şi estul ţării, care se suprapune Coridorului IV paneuropean, era până nu demult tronsonul Sibiu-Piteşti. Dacă timp de câţiva ani pentru această autostradă de 116 kilometri, considerată dificil de realizat pentru că străbate munţii, se vehicula varianta parteneriatului public-privat, la începutul acestui an Ministerul Transporturilor a decis că cea mai potrivită soluţie pentru finanţarea autostrăzii Sibiu-Piteşti va fi atragerea de fonduri europene din exerciţiul 2014-2020. "Execuţia lucrărilor (la Sibiu-Piteşti - n.red.) va dura trei ani, fiind estimată a se finaliza în 2016", spune Daniela Drăghia, directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).

.

În prezent circa 350 de kilometri din cei aproape 850 ai viitoarei autostrăzi Nădlac-Constanţa sunt finalizaţi, însă important de spus este că o mare parte a acestei şosele, de aproape 150 de kilometri, a fost finalizată încă de dinante de Revoluţie. De altfel, Coridorul IV paneuropean a devenit prioritatea Ministerului Transporturilor - nu numai la nivel declarativ, ci şi faptic - abia în ultimii doi ani.

Care sunt şansele ca o asemenea autostradă, care practic ar conecta portul Constanţa, Capitala şi o serie de alte oraşe importante precum Piteşti, Sibiu, Timişoara sau Arad de graniţa cu Ungaria şi, până la urmă, de vestul Europei, să fie gata până la finalul lui 2016?

"Personal, nu cred că sunt şanse să fie gata o astfel de autostradă în 2016. După cum merg lucrurile, având în vedere şi stilul nostru românesc, felul cum se politizează tot, nu cred că va fi gata în 2016. Derularea contractelor ţine şi de zona politică şi nu trebuie să ne îmbătăm cu apă rece: dacă se schimbă puterea şi opoziţia odată cu alegerile, vor continua luptele politice, care ar putea afecta şi contractele de infrastructură", a declarat Georgică Cornu, omul de afaceri timişorean care controlează constructorul Confort, cu afaceri de circa 124 milioane de euro anul trecut.

Pe de altă parte, ministrul transporturilor Alexandru Nazare declara recent într-un interviu pentru Ziarul Financiar că termenul final de construcţie a autostrăzii Sibiu-Piteşti va fi aflat la începutul anului viitor, după ce va fi realizat studiul de fezabilitate. El a mai spus însă că este posibil ca în trei ani să fie finalizată această autostradă, chiar dacă are un grad crescut de dificultate: "Credea cineva anul trecut sau în momentul în care am început procedurile de contractare pentru autostrăzi că vom avea loturi de autostradă deschise în avans? Nu cred. Şi totuşi astăzi, dacă mergeţi pe teren o să vedeţi că sunt autostrăzi în stadii suficient de avansate ca deschiderile de trafic să se facă mai devreme".

Pe 1 aprilie, CNADNR a anunţat că a lansat licitaţia pentru atribuirea contractului de revizuire a studiului de fezabilitate pentru autostrada Sibiu-Piteşti. Valoarea estimată a proiectului se ridică la circa 61,4 milioane de lei (14,3 milioane de euro), banii urmând să fie asiguraţi din fonduri europene în proporţie de 85%, restul fiind finanţare guvernamentală. Anterior, studiul de fezabilitate a fost realizat de compania de proiectare Iptana şi indica un cost de peste trei miliarde de euro pentru realizarea tronsonului Sibiu-Piteşti, adică peste 25 de milioane de euro pe kilometru.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
infrastrctura,
autostrazi,
constructii,
buget
/analize/transporturi/de-la-constanta-la-nadlac-cu-masina-in-sapte-ore-cand-va-fi-posibil-9550764
9550764
comments powered by Disqus
ZF.ro
Halucinant. Cum explică Orban de ce nu cresc salariile profesorilor: E ca într-o familie, când îţi scad veniturile nu te duci să-ţi bei banii la cârciumă Halucinant. Cum explică Orban de ce nu cresc salariile profesorilor: E ca într-o familie, când îţi scad veniturile nu te duci să-ţi bei banii la cârciumă
BREAKING. Cu cât vor creşte de fapt pensiile românilor? Nimeni nu se aştepta
Mediafax
„Afacerea Pandemia”. Cum a umflat România până şi factura de 3,4 milioane de euro a „ajutorului umanitar” dat fraţilor de peste Prut „Afacerea Pandemia”. Cum a umflat România până şi factura de 3,4 milioane de euro a „ajutorului umanitar” dat fraţilor de peste Prut
Economiile se prăbuşesc în pandamie, dar cei 4 giganţi din tech au înregistrat un profit de 28 de miliarde de dolari
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Gorghiu: Moţiunea de cenzură va fi o găleată de invective, de venin şi de frustrări Gorghiu: Moţiunea de cenzură va fi o găleată de invective, de venin şi de frustrări
Tomac: Europa nu poate rămâne indiferentă
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Şuhan Educaţia ca şotronul. Pe sărite... COMENTARIU Valeriu Şuhan Educaţia ca şotronul. Pe sărite...
COMENTARIU Valeriu Şuhan Diversiunea inducerii confruntării

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.