Creştere anuală de 20% pentru piaţa de monitorizare prin GPS a maşinilor

Autor: Anca Barbulescu Postat la 24 aprilie 2013 220 afişări

Piaţa locală a soluţiilor de monitorizare prin GPS a vehiculelor va creşte pe termen mediu cu minimum 20% pe an, adică aproximativ 20.000 de sisteme de monitorizare, potrivit estimărilor SAS Grup.

Creştere anuală de 20% pentru piaţa de monitorizare prin GPS a maşinilor

"Piaţa locală a soluţiilor de monitorizare a vehiculelor prin GPS va creşte agresiv în următorii ani, cu o rată de cel puţin 20% pe an. Din estimările noastre, în România în prezent sunt active 80.000 de sisteme montate pe autoturisme, camioane sau utilaje de construcţii, iar până la finele acestui an încă aproape 20.000 de vehicule se vor afla într-un sistem de monitorizare prin GPS, această rată rămânând aproximativ la fel în următorii trei ani", a declarat Adrian Dinu, directorul general al SAS Grup, furnizor pe piaţa soluţiilor de monitorizare prin GPS.

Obiectivul SAS Grup este de a creşte într-un ritm cel puţin egal cu piaţa şi a deţine în mod constant o cotă de piaţă de minimum 25%, a adăugat Adrian Dinu. În prezent, soluţia SAS Fleet Pro este funcţională pe aproximativ 20.000 de vehicule, conform datelor atestate de furnizorul de trafic de date.

În ultimii ani au apărut schimbări în ceea ce priveşte companiile care utilizează soluţiile de monitorizare a flotelor prin GPS: a scăzut numărul celor din domeniul construcţiilor şi imobiliare, căci multe nu au mai avut o activitate consistentă sau chiar au intrat în insolvenţă/faliment în ultimii ani; a crescut gradul de utilizare a acestor soluţii în banci - din ce în ce mai atente la costuri-, precum şi în companiile multinaţionale din diferite domenii de activitate.

Piaţa soluţiilor de monitorizare auto prin GPS a crescut în România în ultimii ani fiind stimulată de perioada de criză, care a forţat firmele să fie extrem de riguroase cu cheltuielile şi să adopte sisteme care au rezultate în acest sens. Prin implementarea soluţiilor de monitorizare a flotelor prin GPS, atât companiile de distribuţie, cât şi producătorii care îşi realizează singuri livrările realizează reduceri ale cheltuielilor de până la 20%; în plus, veniturile lor cresc cu aproximativ 30% deoarece vehiculele nu staţionează inutil, traseele sunt optimizate, şoferii execută doar drumuri în interes de serviciu, astfel încât frecvenţă şi eficienţa cresc etc.

"Înainte de criză, aproape nici un manager nu s-ar fi gândit că ar putea avea lunar o cheltuială inutilă de circa 40 euro per vehicul doar din condusul agresiv al unui singur şofer (după cum reiese dintr-un calcul simplu privind creşterea consumului în această situaţie) şi nu i-ar fi păsat că 60% din totalul de kilometri efectuaţi de o maşină erau de fapt parcurşi de angajat în interes personal. Acum sunt convins că toţi îşi pun aceste probleme şi este doar o chestiune de timp până când vor studia piaţa şi vor vedea că există sisteme care pot să arate şi să elimine "printr-un click de mouse" aceste cheltuieli”, a precizat Adrian Dinu. În plus, leasingul pentru o asemenea soluţie costă 7-10 euro pe lună per vehicul şi doar prin eliminarea condusului agresiv pe acea maşină se acoperă deja acest cost, după spusele executivului.

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/crestere-anuala-de-20-pentru-piata-de-monitorizare-prin-gps-a-masinilor-10790628
10790628
comments powered by Disqus

ALEPH STORY: Roşia Montană, o pierdere de aur! O discuţie cu Cristian Hostiuc, Ziarul Financiar şi Bogdan Nicolae, Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.