Carpatair şi Alitalia - cum se apropie timişorenii de Skyteam

Autor: Razvan Muresan Postat la 26 septembrie 2011 48 afişări

“Posibilitatea de a câştiga pasageri adiţionali trebuie exploatată la maximum”, spunea săptămâna trecută şeful Carpatair Nicolae Petrov, după anunţul privind alierea cu Alitalia. Ce înseamnă pentru un operator aerian regional alianţa cu o companie de tradiţie pe piaţa europeană?

Anul 2011 este încă un an greu pentru aviaţia europeană. Dezastrul din Japonia, tensiunile din nordul Africii, alt nor de cenuşă islandez, dar şi fragilitatea economică de pe continent şi competiţia tot mai intensă vor aduce din nou pierderi companiilor. Competiţia acerbă, scăderea puterii de cumpărare şi unele practici neconcurenţiale sesizate la Timişoara vor aduce pierderi şi pentru Carpatair, după minusul raportat în 2010. În aceste condiţii parteneriatul cu Alitalia - "un lucru firesc", după cum îl caracterizează oficialii companiei - urmăreşte să genereze un grad de încărcare mai mare pentru aeronavele companiei, mai ales că reţeaua de zboruri pe care Carpatair a dezvoltat-o către Italia înseamnă jumătate din business.

În schimb, pasagerii Alitalia vor avea la dispoziţie noi destinaţii de călătorie din şi spre Europa de Est prin reţeaua de zboruri Carpatair spre România, Ucraina şi Republica Moldova. Astfel, reţeaua de rute Alitalia către Europa de Est se extinde, dat fiind că zborurile italienilor ajungeau în regiune doar la Kiev şi Bucureşti. Nicolae Petrov menţionează şi avantajul reţelei de vânzări extinse: cum rutele Carpatair vor fi vândute sub număr de zbor Alitalia vor atrage pasageri şi din alte colţuri ale lumii care au ca destinaţie finală aeroporturile pe care zboară Carpatair. În materie de preţuri, pasagerii care vor utiliza zborurile Alitalia până în punctele de conexiune cu zborurile Carpatair vor beneficia de preţuri cu circa 15% mai mici vândute pe un singur bilet din punctul de plecare până la destinaţia finală.

"Având în vedere prelungirea crizei economice care a afectat major industria aviatică în toată Europa şi nu numai, posibilitatea de a câştiga pasageri adiţionali trebuie exploatată la maximum", spune Petrov. Iar criza a lovit în businessul Carpatair pentru că investiţiile străine, dar mai ales cele italiene, s-au diminuat, iar traficul de business a suferit o descreştere semnificativă comparativ cu anii 2007-2008. Cum bugetele de călătorie s-au restrâns atât la companii, cât şi la cei care îşi cumpără bilete din buzunarul propriu, tonul lui Petrov este mai degrabă temperat când e întrebat despre previziuni: "Vom avea un trend crescător anul acesta, dar rezultatele vor depinde de preţul combustibilului şi de situaţia anumitor operatori care beneficiază de subvenţii la Timişoara".

Pierderile "suportabile" invocate de şeful Carpatair ar urma să dispară din 2012, graţie parteneriatului cu Alitalia şi schimbării flotei către avioane de dimensiuni mai mari. Conform estimărilor, 2012 va însemna şi creşterea cifrei de afaceri şi a numărului de pasageri transportaţi cu 15%, iar drumurile Carpatair duc către noi acorduri menite să crească profitabilitatea: "La modul general, ne gândim la o apropiere de Skyteam, din care fac parte TAROM, AirFrance-KLM şi Aeroflot, pe care o vedem foarte benefică atât pentru alianţă, cât şi pentru Carpatair", spune omul de afaceri. Ţinând cont de strategiile dure de a primi noi parteneri în alianţe, demersul Carpatair trebuie urmărit cu atenţie: poate criza a schimbat şi dificultatea cu care un operator aerian putea intra într-una din marile alianţe.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
aviatie,
carpatair,
zboruri,
codeshare,
alitalia
/analize/transporturi/carpatair-si-alitalia-cum-se-apropie-timisorenii-de-skyteam-8801434
8801434
comments powered by Disqus
Biroul în vremuri de pandemie Biroul în vremuri  de pandemie

Twitter a anunţat săptămâna trecută că angajaţii companiei pot să lucreze de acasă pentru totdeauna, în timp ce angajaţii Google şi Facebook vor adopta regimul de telemuncă până în 2021. Situaţia este una în care se regăsesc angajaţi de peste tot din lume - indiferent că obişnuiau să meargă la birou în clădirea Chrysler din New York, în Burj Khalifa din Dubai sau în SkyTower din Bucureşti. După două luni de work from home, ne întrebăm cu toţii, indiferent de localizarea geografică: mai avem nevoie de birouri? Cum vor arăta acestea la întoarcere?

vezi continuarea
ZF.ro
ULTIMĂ ORĂ. Ce se întâmplă între China şi România? Beijingul a provocat României cel mai mare DEFICIT. Dezvăluiri despre dependenţa faţă de chinezi ULTIMĂ ORĂ. Ce se întâmplă între China şi România? Beijingul a provocat României cel mai mare DEFICIT. Dezvăluiri despre dependenţa faţă de chinezi
BREAKING. Florin Cîţu dă peste cap TOATE planurile. Economia României se va PRĂBUŞI cu 14%. Explicaţiile fără precedent
Mediafax
Ce amendă riscă Ludovic Orban, după ce a fumat în biroul său Ce amendă riscă Ludovic Orban, după ce a fumat în biroul său
Povestea de film a lui Oase şi Aţă, barbugii urmăriţi pentru omor. Cum au fost găsiţi de poliţişti
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Gândurile lui Cristoiu: Guvernul acesta nu poate să rămână. Ori cade, ori Ludovic Orban face o remaniere uriaşă Gândurile lui Cristoiu: Guvernul acesta nu poate să rămână. Ori cade, ori Ludovic Orban face o remaniere uriaşă
Ion Cristoiu, la „Marius Tucă Show”: Până în toamnă, Iohannis şi băieţii se vor strădui să îl înlocuiască pe Ciolacu cu Olguţa Vasilescu sau Codrin Ştefănescu
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Suhan Medicii, eroi pan' la bani... Sporurile promise de stat nu prea pot fi platite COMENTARIU Valeriu Suhan Medicii, eroi pan' la bani... Sporurile promise de stat nu prea pot fi platite
COMENTARIU Valeriu Suhan Rau e sa fii prost...

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.