Anul electoral nu se vede pe şosele

Autor: Andreea Neferu Postat la 24 august 2012 33 afişări

2012 este un an electoral atipic. Deşi infrastructura românească ar fi trebuit să cunoască o perioadă de efervescenţă şi şoselele să fie construite la foc continuu, prima jumătate a anului pare că a pierdut din elanul de anul trecut. Mai puţine contracte de drumuri şi incertitudine privind banii europeni pentru autostrăzi sunt cuvintele cheie ale acestui an.

Anul electoral nu se vede pe şosele

Poate singura bilă albă din domeniul infrastructurii în acest an a fost deschiderea a două dintre dintre cele mai aşteptate autostrăzi, Bucureşti-Ploieşti şi Autostrada Soarelui, dar, chiar şi aşa, acestea nu sunt finalizate complet şi pe unele tronsoane se circulă cu restricţii de viteză. La fel de important e ce se întâmplă în continuare cu celelalte şosele, aflate în construcţie sau doar în stadiu de proiect pe hârtie, dar care sunt aşteptate de milioane de români şi de zeci sau chiar sute de potenţiali investitori străini.

În prima jumătate a acestui an, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a încetinit ritmul de atribuire de contracte, deşi în continuare are o serie de proiecte de autostrăzi ce trebuie licitate şi adjudecate. Între timp, şi Co-misia Europeană a întrerupt o parte din plăţile pentru programul POS-T, care finanţează o mare parte din autostrăzile care se con-struiesc în acest moment în România.


Iar unele din şantierele de autostrăzi se mişcă foarte greu chiar şi în perioada de vară, când motoarele constructorilor ar trebui turate la maxim. Tronsonul Suplacu de Barcău-Borş, ultimul din Autostrada Transilvania pe care americanii de la Bechtel îl mai con-struiesc, este un exemplu în acest sens. Lucrările au avansat extrem de puţin de la începutul anului, deşi Bechtel a încasat circa 74 de milioane de euro în acest an, potrivit informaţiilor transmise de CNADNR. Similar, în cazul primului lot al autostrăzii Nădlac-Arad, construit de firma românească Romstrade şi de portughezii de la Monteadriano, şantierul înaintează foarte greu: deşi ar trebui să fie finalizată în aprilie anul viitor, nici 5% din această autostradă nu era gata la începutul acestei veri. Recent, premierul Victor Ponta vorbea chiar de o suspiciune de fraudă în ceea ce priveşte această autostradă.

Florian Aldea, director general al producătorului de ciment Carpatcement Holding, subsidiară a grupului german HeidelbergCe-ment, spune că în mod normal în anii electorali piaţa construcţiilor ar trebui să cunoască un reviriment, însă în anul 2012 contextul european dificil şi-a pus amprenta şi asupra acestui domeniu.

"E greu de evaluat ce se întâmplă în lucrările de infrastructură şi care e realitatea între beneficiar şi constructori. Credem că evo-luţia domeniului infrastructurii este legată şi de intervalul de timp la care sunt plătiţi constructorii", spune Aldea. Cimentul este unul dintre cele mai importante materiale de construcţii folosite în construcţia şoselelor, iar printre proiectele pentru care Carpatcement face livrări se numără şi autostrăzile de pe Coridorul IV paneuropean.

În prima parte a acestui an, CNADNR nu a atribuit niciun contract de autostrăzi, cele mai importante proiecte fiind pentru reabili-tarea unor drumuri naţionale şi pentru construcţia de centuri de oraş. Primele cinci contracte atribuite de CNADNR în primele şase luni ale anului acesta au o valoare cumulată de circa 130 de milioane de euro, în contextul în care anul trecut cele mai mari cinci contracte totalizau peste 670 de milioane de euro, fiind exclusiv pentru construcţii de autostrăzi. Deşi compania de drumuri a lansat în primele luni ale anului licitaţii pentru construirea a 97 de kilometri de autostrăzi pe Coridorul IV paneuropean, cu o valoare de circa 870 de milioane de euro, până acum nu s-a anunţat niciun câştigător. Aceeaşi situaţie se întâmplă şi în cazul tronsonului de circa 9 kilometri din Autostrada Transilvania, Gilău-Nădăşelu, cu o valoare de peste 70 de kilometri: momentan nu există nicio concluzie cu privire la soarta acestei şosele.

Paginatie:

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

/analize/transporturi/anul-electoral-nu-se-vede-pe-sosele-9974039
9974039
comments powered by Disqus
Ce afaceri mai deţin cei mai bogaţi oameni din România Ce afaceri mai deţin cei mai bogaţi oameni din România

Pentru unii oameni de afaceri businessul e şi pasiune, nu doar muncă. Pentru alţii e un mod de a face bani pentru a-şi dezvolta în paralel hobby-urile.

vezi continuarea
ZF.ro
Surpriză: Domeniul unde puteţi fi scutiţi de 50% din impozit. Surpriză: Domeniul unde puteţi fi scutiţi de 50% din impozit.
SURPRIZĂ: O nouă investiţie majoră într-un oraş din România. Va lucra la soluţii folosite în întreaga lume
ProMotor.ro
Care e principala cauză ale exploziei anvelopei. GREŞEALA pe care o fac toţi şoferii, care îi pune în pericol Care e principala cauză ale exploziei anvelopei. GREŞEALA pe care o fac toţi şoferii, care îi pune în pericol
Cu o banală SÂRMĂ hoţii i-au deschis şi furat maşina în câteva secunde. Toate maşinile care se deschid „fără cheie” pot fi furate astfel - VIDEO
Un nou examen MEDICAL pentru şoferi. Dacă nu treci testul, RĂMÂI FĂRĂ PERMIS
Descopera.ro
DESCOPERIRE incredibilă pe fundul Mării Baltice, la o adâncime de 430 de meri. Când au coborât, suprinza SCAFANDRILOR a fost şi mai mare DESCOPERIRE incredibilă pe fundul Mării Baltice, la o adâncime de 430 de meri. Când au coborât, suprinza SCAFANDRILOR a fost şi mai mare
De ce nu trebuie să te ABŢII de la SEX niciodată. Este mult mai GRAV decât ştiai
VIDEO. ''EXTRATEREŞTRII sunt chiar sub nasul nostru!'' Cel mai mare partener al NASA dezvăluie ceea ce oficialii americani ţin la SECRET
Go4it.ro
NOKIA pregăteşte o SURPRIZĂ pentru fanii telefoanelor sale. Cum reuşesc finlandezii să concureze cu Apple, Samsung şi Huawei NOKIA pregăteşte o SURPRIZĂ pentru fanii telefoanelor sale. Cum reuşesc finlandezii să concureze cu Apple, Samsung şi Huawei
TELEFONUL ANULUI a ajuns în România. Iată ce poate să facă cel mai nou SAMSUNG Note 10
O nouă INOVAŢIE de la APPLE: IPHONE 11 va „împrumuta” una dintre cele mai apreciate funcţii de pe telefoanele SAMSUNG
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.