Studiu de caz: Primul pas spre (mai multe) stele

Autor: Georgiana Călin Postat la 19 iulie 2017 366 afişări

Trecerea de la trei la patru stele a hotelului bradul din poiana braşov, parte a grupului ana hotels, a fost făcută în timp record şi cu investiţii de ordinul milioanelor de euro. Iar acesta este primul pas dintr-un proiect de renovări ce presupune un buget de peste 20 de milioane de euro. Gradul de ocupare al hotelului din poiana braşov ar urma să crească cu 15%, iar planurile companiei nu se opresc aici.

CONTEXT:

Grupul Ana Hotels, cea mai mare companie hotelieră locală după cifra de afaceri, a început în această primăvară un proiect de renovare şi redecorare a hotelurilor, care se va întinde pe o durată de trei, patru ani. Investiţia totală este estimată la 20 de milioane de euro, bani care vor merge către modernizarea hotelurilor din Capitală şi a unităţilor de la munte şi de la mare.

DECIZIA:

Hotelul Bradul din Poiana Braşov, parte a grupului Ana Hotels, s-a redeschis luna aceasta după trei luni şi jumătate de renovare şi o investiţie de aproximativ două milioane de euro.

AŞTEPTĂRILE:

în urma modernizării hotelului Bradul, conducerea se aşteaptă la o creştere de 15% a gradului anual de ocupare începând cu anul 2018. Luând în considerare perioada în care nu a fost funcţional, pentru anul acesta se aşteaptă un grad de ocupare la nivelul celui de anul trecut, de 64%.

”România atrage din ce în ce mai mulţi turişti, dar numărul lor ar putea fi şi mai mare; există potenţial!“, consideră Christine Schillings, directorul general al Ana Hotels. Dă şi explicaţii: unul dintre marile avantaje pe care le are încă ţara noastră este ecoturismul, apreciat mai cu seamă de cei de peste hotare. în plus, România este o ţară sigură, subliniază Schillings, care a preluat conducerea grupului Ana Hotels anul trecut.

Cum aşteptările sunt optimiste, Ana Hotels mizează pe o strategie amplă de investiţii pentru renovarea şi redecorarea hotelurilor, atât cele de la munte şi de la mare, cât şi din Capitală. înfiinţată în 1996, compania deţine în prezent şase hoteluri din segmentul upscale şi de lux situate în Bucureşti (Crowne Plaza şi Hilton), Poiana Braşov (Bradul, Sportul şi Poiana) şi Eforie Nord (Europa). Ana Hotels a încheiat anul 2016 cu o cifră de afaceri totală de 31,5 milioane euro, în creştere cu  9,6% faţă de 2015 şi o creştere a indicatorului specific RevPar (revenue per available room) de 10,3%. După cifra de afaceri, Ana Hotels este cea mai mare companie din domeniul hotelier.

Hotelul Bradul din Poiana Braşov s-a redeschis luna aceasta după trei luni şi jumătate de renovări şi o investiţie de aproximativ două milioane de euro, modernizare care îl clasează acum la patru stele. Decizia pentru demararea acestui proiect a fost luată anul trecut, iar conducerea se aşteaptă ca în urma acestei investiţii să crească cifra de afaceri, rata de ocupare şi numărul de turişti, mai cu seamă cei străini. ”Gradul anual de ocupare al hotelului a fost undeva la 64% înainte de modernizare. Este clar că anul acesta ne aşteptăm la o creştere, dar având în vedere că nu a fost operabil trei luni şi jumătate, probabil ne vom situa ca grad de ocupare la acelaşi nivel cu cel de anul trecut“, spune Carmina Gal, general manager al Ana Hotels Poiana Braşov. 

Dar în ce priveşte aşteptările pentru anul viitor, adaugă Carmina Gal, previziunile se referă la o creştere de circa 15% a gradului de ocupare. Ea nu dă detalii despre aşteptările legate de cifra de afaceri, însă adaugă că ”putem să discutăm despre acest subiect spre sfârşit de an, doarece vom începe să lucrăm la buget din luna septembrie; cu siguranţă cifra de afaceri va creşte şi ne aşteptăm ca pe partea de venituri să înregistrăm aceeaşi tendinţă“. Pe de altă parte, se aşteaptă o creştere a numărului de clienţi străini care vor veni să se cazeze în hotelul Bradul deoarece ”primim semnale că într-adevăr asta se va întâmpla. S-a diversificat foarte mult segmentul de leisure, vin turişti din ţări la care nu ne-am fi aşteptat, de exemplu din Serbia, Polonia, am avut şi din Bulgaria“, spune Gal. Comparativ cu până acum doi-trei ani, când cei mai mulţi turişti străini veneau din Israel, acum sunt mulţi nemţi, francezi, dar şi câteva grupuri de turişti nordici. ”E un mix diversificat de diferite naţionalităţi şi rata turiştilor străini se află în creştere. Dacă acum cinci ani era undeva la 8%, acum mergem către 20-25%“, adaugă managerul.

Cu o poveste care datează de la începutul anilor ‘60, hotelul Bradul este situat la baza masivului Postăvaru, în apropierea pârtiei Bradul şi a telecabinei Capra Neagră, operate de Ana Teleferic. Acesta a intrat în portofoliul Ana Hotels în urmă cu aproximativ 20 de ani şi include în prezent 59 de camere specifice decorului montan, iar renovarea recentă a vizat modernizarea completă a camerelor, a băilor şi a spaţiilor publice ale hotelului. însă în ecuaţia încasărilor unui hotel de la munte contează, printre altele, şi factori externi precum zăpada, condiţiile de schi şi toate elementele ce ţin de bunăstarea staţiunii ca întreg, precizează managerul. Poiana Braşov este una dintre cele mai căutate staţiuni montane pe perioada iernii, domeniul schiabil se întinde pe 45 de hectare şi are 26 de kilometri de pârtii, potrivit ultimelor date publicate de Ziarul Financiar. ”Faptul că avem un domeniu schiabil foarte bun are un cuvânt greu de spus iarna, dar ne bucurăm de turişti români şi în perioada de vară“, adaugă Carmina Gal. 

”Clientul este foarte pretenţios, te aşteaptă la colţ. De aceea încercăm să fim cu un pas înainte şi să identificăm nevoile lor, pentru că astfel riscăm să nu fim la înălţimea aşteptărilor lor; iar concurenţa este foarte mare“, spune Carmina Gal despre schimbările survenite în ultimii ani în tipologia clientului. De aceea, pe lângă îmbunătăţirile menţionate, compania are şi sisteme de loializare a clienţilor; spre exemplu, fiecare client care petrece un sejur în oricare dintre unităţile grupului beneficiază de puncte care se transformă în bani, care pot fi folosiţi pentru a reduce valoarea facturilor de servicii din unităţile Ana Hotels.

În acest context, dacă staţiunea în ansamblu se va dezvolta, numărul de turişti ar urma să fie tot mai mare, consideră managerul celor trei hoteluri deţinute de grupul Ana în Poiana Braşov (Bradul, Sportul şi Poiana. ”Probabil se vor crea trasee speciale de bicicletă. Pe DN1, una din 3-4 maşini are bicicletele deasupra, iar masivul Postăvarul permite şi crearea unor trasee pentru pasionaţii bicicletelor de munte. Avem şi un centru de agrement chiar în faţa hotelului Sport, care oferă diferite posibilităţi de petrecere a timpului liber“, precizează Carmina Gal. în principiu, adaugă ea, trebuie îmbunătăţit segmentul de activităţi de vară, fiindcă iarna există foarte multe opţiuni de a petrece timpul liber, iar poziţionarea hotelurilor reprezintă un mare beneficiu în acest sens. ”Poiana creşte! încet, dar cu lucruri bune“, adaugă managerul Ana Hotels Poiana Braşov.

De aceeaşi părere este şi managerul grupului Ana Hotels Christine Schillings, care vede o evoluţie a industriei ospitaliere la nivel general. Iar planul de renovare al hotelurilor din portofoliu reprezintă un plus al companiei în această direcţie. în programul de renovări sunt trecute camerele hotelului de cinci stele Athénée Palace Hilton din Capitală, dar şi investiţii la hotelul de cinci stele Crowne Plaza. De asemenea, sunt  planificate renovări şi la mare, la hotelul Europa din Eforie Nord, unde se vor extinde facilităţile actuale de tratament cu nămol.

Planurile se întind pe următorii trei, patru ani şi vor necesita investiţii de circa 20 de milioane de euro, conform lui Schillings. în ceea ce ţine de aşteptările companiei, ea declară că priveşte creşterea numărului de turişti cu un mare optimism, mai ales în ce-i priveşte pe cei străini. ”Mulţi oameni, atât din România, cât şi din străinătate, caută locaţii la munte, cu aer curat, în general ce e înconjurat de natură“, declară aceasta. în Poiana Braşov, grupul Ana Hotels mai controlează hotelul Sport, de patru stele, care a fost renovat cu 10 milioane de euro în urmă cu câţiva ani, şi hotelul Poiana, unde va începe anul viitor o serie de îmbunătăţiri în urma cărora clasificarea va urca de la trei la patru stele. 

George Copos a intrat în domeniul hotelier în urmă cu 20 de ani, când a cumpărat hotelurile Sport, Poiana şi Bradul din Poiana Braşov şi fostul hotel Flora, actualul Crowne Plaza din Bucureşti; ulterior, omul de afaceri a cumpărat şi clădirea în care funcţionează hotelul Athénée Palace Hilton. 

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.