ING România, profit de 391 milioane de lei în T3, în creştere cu 35%

Autor: Florin Casota Postat la 09 noiembrie 2017 64 afişări

La finalul lui septembrie 2017, ING România a marcat o creştere a veniturilor de 22%, cumulând 1.059 milioane lei, generată în principal de creşterea numărului de clienţi şi a volumelor de credite oferite prin toate liniile de business. Costurile operaţionale au crescut la 535 milioane lei, cu 14% mai mari faţă de aceeaşi perioadă din 2016, influenţate de investiţiile în infrastructura IT şi cheltuielile cu angajaţii.

ING România, profit de 391 milioane de lei în T3, în creştere cu 35%

Costurile de risc au atins 65 milioane lei, o creştere de 21%, corelată cu creşterea portofoliului. Rata creditelor neperformante a rămas mult sub media pieţei, la 3,6% la finalul lui septembrie 2017, chiar cu 0,9% mai mică faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

După cele nouă luni ale anului, ING a raportat un profit brut de 459 milioane lei, în urma creşterii portofoliului, ajustarea nivelului de risc şi creşterea numărului de clienţi. Excluzând veniturile excepţionale obţinute din vânzarea acţiunilor Visa raportate la finalul lui septembrie 2016, profitul brut din acest an este mai mare cu 117 milioane lei, de la 342 milioane lei. Profitul net a crescut şi el cu 35%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, la 391 milioane lei.

Cota de piaţă a băncii pe creditare a crescut la 8,9% în al treilea trimestru din 2017, ceea ce înseamnă volume de 21.1 miliarde de lei, o creştere de 24% de la un an la altul, cu o contribuţie echilibrată din partea celor trei divizii ale băncii. Comparativ cu aceeaşi perioadă din 2016, volumul noilor credite de nevoi personale a crescut cu 20% în ultimele 12 luni, în special datorită procesului de creditare Instant, ce permite clienţilor să aibă acces la bani în câteva minute.

Per ansamblu, portofoliul de creditare este echilibrat între persoane fizice şi juridice (54% vs 46%), împrumuturile oferite IMM-urilor raportând o creştere de 31% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2016. ING România a atras din partea clienţilor săi 25 miliarde lei în depozite, o creştere cu 21%, ce a dus cota de piaţă a băncii pe acest segment la 8,3%.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.