Cum sa reduci costurile intr-o companie

Postat la 13 octombrie 2009 1838 afişări

Majoritatea companiilor si-au pus problema reducerii costurilor in ultimele 12 luni. Probabil nu exista firma care sa nu fi renegociat niste contracte cu partenerii de afaceri sau care sa nu se fi gandit serios la restructurarea operatiunilor.

Problema multor firme este ca si-au dat seama de importanta reglarii costurilor putin prea tarziu, cand afacerile incepusera sa scada deja, din cauza crizei, cu 10%, 20% sau chiar mai mult. Or, eficient trebuie sa fii mereu, inclusiv in perioade de boom economic, pentru ca eficienta este exact ceea ce face diferenta dintre o firma bine pregatita sa faca fata oricaror conditii economice si una fara o cultura a administrarii corecte a costurilor.

Retailerul Altex a inceput un program de aducere la eficienta a costurilor, odata cu restructurarea initiata de Dan Ostahie, presedintele companiei, in decembrie 2008. "Nu puteam asista la reducerea vanzarilor continuand sa consumam aceleasi resurse", explica oficialii Altex decizia restructurarii. Cea mai mare companie din comertul local cu electronice si electrocasnice, Altex, a redus numarul de angajati cu un sfert, de la circa 2.000 la 1.500 de persoane, si a micsorat salariile personalului din sediul central cu 20%. Firma a renuntat si la un etaj de birouri din cele doua in care functiona anterior sediul central si a renegociat chiriile pentru mai multe magazine. Astfel, costurile operationale au scazut cu 43% in prima jumatate a lui 2009, fata de aceeasi perioada din 2008. Au aparut insa si cheltuieli imediate, cum sunt cele cu salariile compensatorii platite oamenilor disponibilizati.

De la Fabryo, spune Aliz Kosza, CEO al producatorului de lacuri si vopsele si cea care s-a ocupat de restructurarea afacerii detinute de fondul de investitii Oresa Ventures, nu s-au facut concedieri, pentru ca firma foloseste leasingul de personal: in perioadele de varf, numarul angajatilor este completat prin leasing. "E o metoda eficienta intr-o astfel de industrie, care te ajuta sa nu renunti la propriii angajati in extrasezon", spune Kosza. Prin astfel de masuri, producatorul de vopsele a reusit sa-si imbunatateasca rezultatele pe primul semestru (3% in venituri), in pofida scaderii consumului cu 30%. "Am trecut cu succes si de blocajul financiar al primului trimestru, acordand suport partenerilor de incredere. Momentan avem un cash flow pozitiv si ne recuperam banii din piata la scadenta in proportie de 95%", spune Kosza.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
companii,
reduceri,
costuri,
contracte,
restructurari
/analize/servicii-financiare/cum-sa-reduci-costurile-intr-o-companie-4975634
4975634
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.